2014-01-14, 00:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon var osäker på färgen betr. den press som låg i anslutning till krokodilen.

Inte det senaste utan hon klargör att det rörde sig om en vit. Och hon va ju med då man undersökte Bodarna och förråden, så det är inga konstigheter. Det som varit konstigt är Fredriks påståenden och bilder som visats upp om gröna små prassliga presenningar. Men han sa ju även att den som L menade saknades va slängd. Kanske något man bör se över vilken presenning han menar. Han försökte få tråden att tro att det bara fanns gröna presenningar i bodarna i Spekeröd.

Berlock med diamant.
Laila uppger att hon sökt i huset efter en diamant som satt i en berlock till ett halsband.
Hittar den ej.

4677-13
AKTBIL: 115

L vet inte vad för sorts diamant det var – har ej kvittot kvar.
H visade sig ha en likadan - skall inkomma med inf om diamanten.

Undrar om man fann denna diamanten?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-14 kl. 00:48.
Citera
2014-01-14, 00:47
Medlem
letsdoits avatar
FS kände inte till någon vit presenning över huvud taget:
https://www.flashback.org/sp43025616
Citera
2014-01-14, 00:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
FS kände inte till någon vit presenning över huvud taget:
https://www.flashback.org/sp43025616

Så är det då Fredrik förnekar något då finns det en vit eller funnits två till och med.
Han är så jäkla lättläst. Nu vet vi att han förvillat tråden med än mer skräp-.

Citat:
Jag har fått ett meddelande från FS, presenningarna var gröna. Givetvis är jag medveten om att det inte behöver vara sant, men jag ser ingen anledning för honom att ljuga. Polisen har säkert sökt källan till presenningen på FP och konstaterat, med mamma L:s bistånd, vilken färg presenningarna på möblerna hade. En lögn här i tråden påverkar inte utredningen. FS kände inte till någon vit presenning över huvud taget, om det fanns en sådan måste Marina ha skaffat den strax före försvinnandet.
/…/
Presenningarna som var avsedda att täcka verandamöblerna var gröna, men så länge FS bodde i huset användes de inte. De kanske användes tidigare.

Så simpelt enkelt det är att lista ut Fredrik egentligen. En lögnhals helt klart.
Va dom på bilderna inte små också`?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-14 kl. 00:56.
Citera
2014-01-14, 00:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 988:
Då var det inte ens utrett vilka de var.
Vittnet KH berättade att hon såg en kvinna i bilen. "Om det var en man, vilken av dessa män skulle det vara", sa FHL och visade tio foton på män, varav sex hade ansiktsbehåring.
Det uttalade hon väl inte med någon tvärsäkerhet för då hade hon ju inte behövt bli
förevisad foton på några män.

Då skulle hon sagt något i stil med: Nej, en kvinna var det. Absolut var det det. Helt bergis på den saken."

Nu fastnade hon vid bild nr 7 har jag för mig.
Och vem visade den bilden, mån tro?
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-14 kl. 01:39.
Citera
2014-01-14, 01:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det uttalade hon väl inte med någon tvärsäkerhet för då hade hon ju inte behövt bli

Då skulle hon sagt något i stil med: Nej, en kvinna var det. Absolut var det. Helt bergis på det."
Manipulationen låg i att visa bilder på skäggiga eller mustaschprydda män när hon hade sagt att det var en kvinna.
Citera
2014-01-14, 01:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Manipulationen låg i att visa bilder på skäggiga eller mustaschprydda män när hon hade sagt att det var en kvinna.
I sitt mail till polisen skriver hon ju att hon inte vet om det var föraren av den grå bilen eller mannen som gick på vägen som fick henne att ligga vaken en hel natt och tänka på FS.
Citera
2014-01-14, 01:12
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så är det då Fredrik förnekar något då finns det en vit eller funnits två till och med.
Han är så jäkla lättläst. Nu vet vi att han förvillat tråden med än mer skräp-.

Så simpelt enkelt det är att lista ut Fredrik egentligen. En lögnhals helt klart.
Va dom på bilderna inte små också`?
Om han var GM skulle han givetvis ha sagt att det saknades en vit presenning,
för den händelse att paketet skulle återfinnas.
Vem som helst kan ju ha tagit en presenning.

Eller menar du att han trodde att polisen skulle strunta i alla vita paket man hittade i skogen, och bara öppna de gröna?
Citera
2014-01-14, 01:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Då skulle hon sagt något i stil med: Nej, en kvinna var det. Absolut var det. Helt bergis på det."

Nu fastnade hon vid bild nr 7 har jag för mig.
Och vem visade den bilden, mån tro?
Utdrag ur KH:s mail till polisen:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 424
/.../ Och, när jag under kvällen tänkte tillbaka på bilderna så var det bara en bild som jag inte kunde få ut ur huvudet och det var den bilden som jag först sa ”inom parantes”, minns inte numren på bilderna. Jag kan inte säga om det beror på mannen som jag såg promenera eller den mötande bilen, men som sagt så i hastigheten där på vägen, så fick jag för mig att det var en kvinna.
Man kan inte tolka detta på annat sätt än att KH inte kan utesluta att det var en man som körde den grå bilen.
Citera
2014-01-14, 01:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Utdrag ur KH:s mail till polisen:Man kan inte tolka detta på annat sätt än att KH inte kan utesluta att det var en man som körde den grå bilen.
Det var de här fotona på FS som jag har för mig att hon fick se den gången:

http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg

Och här Svensson på en annan bild och glänser i all sin prakt med fina solglasögon och allt...

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg

Är det Ray-Ban mån tro? Märket på glasen?
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-14 kl. 02:27.
Citera
2014-01-14, 03:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej.
Det såg ut som om repet runt paketet, var knutet så att det kunde användas som handtag, för att lättare lyfta, släpa eller dra det.
Kanske har han använt en kontorsstol, el liknande för att lättare få bort kroppen. Kanske en säckkärra.
Rampens användning/placering tyder iallafall på att paketet inte bars på axeln hela vägen ut.

Det är således ingen match för en adrenalinfylld knarkare med hästsvans att få ut paketet till bilen. Att det ska behövas två personer till det är skitsnack.

Cannabis är inte känt för att göra folk adrenalinfyllda och aktiva direkt. Tvärtom. Såsig i huvudet och flummig.

Det finns däremot andra droger som gör dig sådan. Sådana droger gör dig "flaxig" också.
Citera
2014-01-14, 03:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Genomgång av Marinas hus med tillhörande förråd tillsammans med hennes föräldrar och
systrar.

2010-09-16

I boden vid kanoten/jollen så hittas några presenningar. Ouppackade.
1 st. vit, lite kraftigare sort. Strl. 3.60 x 5.40.
4 st små gröna "prasselpresenningar". Strl. 1.7 x 2.
Samt en till av samma sort som ligger på växthusets tak — pga. trasigt glas.
Ser ut att vara tämligen ny och kan mkt. val vara s a s jämgammal med de 4 som ligger i
boden.
AKTBIL: 115

L kommer med ett hyreskontrakt som hon hittat i huset.
Daterat 1 jan. 2010.
Under denna tiden Ägde Marinas pappa fastigheten.
Vi tittar lite på det och ser bl. a. att åttorna är skrivna på olika sätt.
Marina skall ha nämnt att de skulle lämna alt. hade lämnat ett hyreskontrakt på soc.kontoret i Stenungsund.
Allm. uppfattningen är att det inte verkar vara Marinas handstil.
K/H kommer med en av Marinas gamla dagböcker for att titta på handstilen

Så det fanns alltså en vit presenning med samma storlek i boden, som Marina hittades i.
Hur många presenningar fanns det på fastigheten? Vem har skrivit kontraktet egentligen?

Vem som utformat kontraktet är helt ovidkommande. Det viktiga är endast om det är Marinas egna underskrift på det.
Citera
2014-01-14, 06:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, om resnings bifalles så är saken klar, då har åklagarsidan så pass starka bevis att den tidigare domen kommer att undanröjas.

Försvarets motbevis kommer inte att få ett så pass stort värde att det kan påverka en annan utgång.
Intressanta uttalanden du gjorde där den 4/4 förra året.
Står du fast vid detta nu också?

https://www.flashback.org/sp42797751
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-14 kl. 06:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in