2014-01-14, 00:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oärlighet, jo. En förhörsledare som ljuger. En förhörsledare som manipulerar. Är det ärligt?
Vad ljugs det om? Vad manipuleras?

Är det den där "peruken" nu igen det handlar om...?
Citera
2014-01-14, 00:19
Medlem
MrsMagoos avatar
I boden vid kanoten/jollen så hittas några presenningar. Ouppackade.
1 st. vit, lite kraftigare sort. Strl. 3.60 x 5.40.
4 st små gröna "prasselpresenningar". Strl. 1.7 x 2.

Där ser man och det har inte funnits vit presenning påstods det tidigare, men det gjorde det för den som kan tänka själv. Och en större presenning precis som vissa i tråden påpekat sen innan, och andra som påstått grön presenning och mindre. Samt även visat upp bild på vad Fredrik har sagt om färgen och då grön.,

Snacka om att han ljög och blåste vissa på rätt info.
Citera
2014-01-14, 00:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I en ny aktbilaga där man undersöker förråd osv med familjen så framgår det att i Boden fanns en vit presenning i exakt mått som den Marina låg inpackad i. Dom andra va små och inte av kraftigare sort.
Han är så rökt den här idioten som han kan bli.

Så då återstår repen och det är väl samma sort som på bordet eller från bodarna.
4677-13
AKTBIL: 115
Knutarna verkar vara en salig blandning av ansatser till löpsnaror, överhandsknopar och en del andra fantasifulla skapelser och virrvarr. - Givetvis finns det också en och annan kärringknut. - Man ser att det repslagna plastpaketet är avsett att lyftas av en person.
Citera
2014-01-14, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Varför inte? Det är vanligt bland privatdatorer att det bara finns admin, eller att användaren alltid använder adminkontot.
Så var inte fallet eftersom bägge användarkontona på servern hade en inloggningstid som inföll tidigare än den av administratören öppnade bildmappen.
Citera
2014-01-14, 00:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Knutarna verkar vara en salig blandning av ansatser till löpsnaror, överhandsknopar och en del andra fantasifulla skapelser och virrvarr. - Givetvis finns det också en och annan kärringknut. - Man ser att det repslagna plastpaketet är avsett att lyftas av en person.

Jajamensan det packar ihop paketet rejält och sen kan repen användas till att dra det eller lyfta paketet.
Man kan även köra ett paket och använda repen som ett stöd så det inte tippar. Varianterna är många.
Men som du tidigare nämnt om en matta under glider det fint på ett vanligt golv.

Handen va ju svullen och ryggen ur led, så visst slet han för att få ut paketet, och sen dumpningen med lite grannhuggning. Men med lite amfetamin så gick det väl kanon bra. Dom känner inte ens smärta i det stadiet. Och med tanke på vad Lennart sa om flaxande så är det ju en indikation på en pundare.
Citera
2014-01-14, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Sid 988:
Citat:
Och dom har alibi. Dom är inte i närheten av henne den här dagen 27 eller dagarna 27-28 juli.
Då var det inte ens utrett vilka de var.
Vittnet KH berättade att hon såg en kvinna i bilen. "Om det var en man, vilken av dessa män skulle det vara", sa FHL och visade tio foton på män, varav sex hade ansiktsbehåring.
Citera
2014-01-14, 00:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Fråga Saffy den har sett Marina flera gånger under olika skepnader. En gång på ett cafe med en resväska och en gång i bilen som körde som en idiot. Det är liksom ingen hejd på påhitten.
Peruk behövdes nog inte för hon såg inte Marina den dagen det är ett som är säkert.
Citera
2014-01-14, 00:27
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jajamensan det packar ihop paketet rejält och sen kan repen användas till att dra det eller lyfta paketet.
Man kan även köra ett paket och använda repen som ett stöd så det inte tippar. Varianterna är många.
Men som du tidigare nämnt om en matta under glider det fint på ett vanligt golv.

Handen va ju svullen och ryggen ur led, så visst slet han för att få ut paketet, och sen dumpningen med lite grannhuggning. Men med lite amfetamin så gick det väl kanon bra. Dom känner inte ens smärta i det stadiet. Och med tanke på vad Lennart sa om flaxande så är det ju en indikation på en pundare.
Var framgår det att han var påverkad av amfetamin?
Citera
2014-01-14, 00:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men mamma L pratade om en mörk presenning. Var den mörkvit, menar du?
Hon var osäker på färgen betr. den press som låg i anslutning till krokodilen.
Citera
2014-01-14, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon var osäker på färgen betr. den press som låg i anslutning till krokodilen.
Den var troligtvis mörk, men blev vit när hon fick se att Marina låg i en vit presenning.
Citera
2014-01-14, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag undrar om det är någon på tråden som vet hur Marinas syster/systrar ser ut? Jag menar, är dom lika varandra?
Kan ju berätta, men det låter ju osannolikt..Jag var ute och åt ikväll vid sex-tiden på en pizzeria i Stenungsund. Det kommer in en kvinna med resväska och satte sej strax bakom. Jag satte nästan pizzan i halsen, för det var faktiskt slående likt MJ..dom bilderna jag har sett i tidningen.
Hon kom in med en avslappnad stil, log mot mej, och ställde väskan brevid bordet. Kom tillbaka igen och tog väskan med sej. När jag gick så såg jag att kvinnan satt på uteserveringen i sällskap med en äldre kvinna.
Nu tror jag väl inte att det var Marina..men spökligt lika var dom.

Tror inte att man ska fastställa meningen med vad postaren såg utan det är helt klart en tolkningsfråga.
Dessutom så vet man aldrig vad fantasierna sätter sprätt på. Nej, det kan inte varit Marina det är ett som är säkert.
Citera
2014-01-14, 00:41
Medlem
Grandiosos avatar
Kommer ni ihåg vad Nejding sa om Svensson?

– Jag har förhört åtskilliga misstänkta
genom åren men har aldrig varit
med om något märkligare, berättar
Berry Nejding, ansvarig utredare på
länskriminalen.
– Vi träffades vid ett femtontal förhörstillfällen
och han var påfallande
oberörd av den långa häktningstiden.
Dessutom sökte han hela tiden missförstånd
i mina frågor för att komma
ifrån själva kärnfrågan. För att vara
oskyldig hade han sällsynt svaga förklaringar
på vad som hände vid tiden
för Marinas försvinnande. Standardsvaret
på mina frågor och påståenden
var ”jag spekulerar inte”.

– Vi kände oss trygga med bevisningen
och var övertygade om att
tingsrätten skulle gå på vår linje,
förklarar Berry Nejding. Tingsrättens
beslut att häva häktningen av mannen
i avvaktan på dom, kom därför som
en riktig kalldusch efter den sista rättegångsdagen.

http://www.polisen.se/Global/www%20o...-2011-webb.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in