2014-01-13, 14:31
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det tycker jag inte. Det är mer troligt att hon använde en KVM-switch, som jag skrev.
Jag tycker det är troligare att hon skulle loggat in via sin egen dator. Något annat vore väldigt märkligt.
Därför är det ett solklart bevis för att det var FS som försökte (återigen) att det skulle se ut som om hon levde.
Citera
2014-01-13, 14:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Något som är intressant av allra högsta grad är hur han nu ändrade storyn ang pengarna.
Man är bra nyfiken på varför, tror att de flesta reagerade på detta , pengarna skulle ha kommit ifrån tradera innan vad jag minns ?

Men iaf här ändrar han sin story under en pågående rättegång.

Detta och smset som aldrig mottogs men likt förbannat skickades och tog emot enligt teknikens under

Vidare har jag själv kört sträckan och kan inte förstå hur vittnet kia ens uppfattat kön på föraren som hon dessutom höll på att smälla med, på en smal, krokig och kuperad väg
På vilket sätt har han ändrat storyn under pågående rättegång?

Läs vittnesmålet, båda körde mycket sakta vid mötet.
Citera
2014-01-13, 14:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Något som är intressant av allra högsta grad är hur han nu ändrade storyn ang pengarna.
Man är bra nyfiken på varför, tror att de flesta reagerade på detta , pengarna skulle ha kommit ifrån tradera innan vad jag minns ?

Detta och smset som aldrig mottogs men likt förbannat skickades och tog emot enligt teknikens under

Vidare har jag själv kört sträckan och kan inte förstå hur vittnet kia ens uppfattat kön på föraren som hon dessutom höll på att smälla med, på en smal, krokig och kuperad väg

Fast fick du möte av en bil som höll på att smälla med dig och stod du i princip stilla då det skedde?
Citera
2014-01-13, 14:52
Medlem
Citat:
Tämligen otympligt att hantera en presenning på 540x320 cm i en säng som är 90x200 cm. Jag tvivlar starkt på att han hade hunnit på 20 minuter. Dessutom vägde paketet ca 100 kg, vilket man knappast bär.
320 cm passar bra att paketera in kroppen i om man skall vika in kortändarna, kunde inte ha varit smalare på kortsidan, längden blev för lång men rullades inte in helt. Bevisligen var de detta mått på pressen. Att ta ut kroppen endast hade säkerligen lämnat spår. Otympligt men ändå behändigt att bära ut då allt var samlat till paket. I och med att kroppen rullades in i tätslutande presenning vidrörde kroppen inget annat så kadaverinet kunde inte avsätta sig i rummet, tiden kunde därför varit längre. 80-90 kg kan inte vara övertungt för en man att hantera.
Citera
2014-01-13, 15:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
320 cm passar bra att paketera in kroppen i om man skall vika in kortändarna, kunde inte ha varit smalare på kortsidan, längden blev för lång men rullades inte in helt. Bevisligen var de detta mått på pressen. Att ta ut kroppen endast hade säkerligen lämnat spår. Otympligt men ändå behändigt att bära ut då allt var samlat till paket. I och med att kroppen rullades in i tätslutande presenning vidrörde kroppen inget annat så kadaverinet kunde inte avsätta sig i rummet, tiden kunde därför varit längre. 80-90 kg kan inte vara övertungt för en man att hantera.
Marina vägde 83 kg. Till det kommer 2 st bäddmadrasser, fleecefilt, kudde, lakan, påslakan och presenning. Räkna med att paketet vägde över 100 kg.

EG sa i TR att kroppen kunde inte ha varit i rummet mer än 20 minuter. Hur tätslutande är presenningen i ändarna under hoprullningen? Den måste ha varit helt öppen där.
Citera
2014-01-13, 15:44
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
På vilket sätt har han ändrat storyn under pågående rättegång?

Läs vittnesmålet, båda körde mycket sakta vid mötet.
På så sätt att han gav en annan story inför förra förhandlingen i tingsrätt / hovrätt.

Kia var ju tvungen att bromsa/göra undanmanöver för att inte kollidera
Citera
2014-01-13, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På så sätt att han gav en annan story inför förra förhandlingen i tingsrätt / hovrätt.

Kia var ju tvungen att bromsa/göra undanmanöver för att inte kollidera
Jag frågade under pågående rättegång. Du pratar om två olika rättegångar.

Ja, farten gick ner nästan till stillastående.
Citera
2014-01-13, 15:49
Bannlyst
Citat:
Tämligen otympligt att hantera en presenning på 540x320 cm i en säng som är 90x200 cm. Jag tvivlar starkt på att han hade hunnit på 20 minuter. Dessutom vägde paketet ca 100 kg, vilket man knappast bär.
Vad omöjliggör att en stor, stark knarkare bär hundra kilo några meter?
Citera
2014-01-13, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Aktbilaga 115, 2010-09-15:
Citat:
Presenningar
[Mamma L] uppger att det tidigare legat en presenning vid krokodilen vid entrédörren.
Okänd sort - dock troligtvis av kraftigare slag.
Okänd färg men troligtvis mörk.
Okänd storlek - skall dock täcka utemöblerna på altanen vid köksfönstret.
I förhör 2012-04-24, när hon har sett bild när Marina bars iväg, uppgav hon att presenningen är vit.
Jag har visat den här bilden förut, från bänken utanför entrédörren. http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/716/presenning.jpg Den visar en grön presenning.
*suck* Vem ska man tro?
Citera
2014-01-13, 16:02
Bannlyst
Citat:
Nej, det hade kanske fått FS att leta i bostaden tills han upptäckte spår av brottet, t.ex. några madrasser som är borta.

Dessutom kanske mördaren inte var lika påhittig som du och kom på på bara en natt att han kunde plantera bevis, det som tog dig bara tre år att komma på.

Hade planterade bevis gjort någon skillnad? Hade bevis mot FS legat honom till last, eller, som du tycker, avsaknad av bevis legat honom till last?

Fredrik kände inte igen madrasserna som låg i Marinas säng. Han såg knappt att det var madrasser. Det var först när polisen visade honom en bild på hans barn ihop med madrasserna som han motvilligt medgav att det kanske var dom.
Han har inte sett någonting som har använts vid mordet så din teori är helt utesluten.

Fredrik sätter spik efter spik i sin egen kista.
Citera
2014-01-13, 16:04
Bannlyst
Citat:

Det är inte till hans fördel han ändrar sina berättelser och envetet inte känner igen någonting.
Citera
2014-01-13, 16:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Fredrik kände inte igen madrasserna som låg i Marinas säng. Han såg knappt att det var madrasser. Det var först när polisen visade honom en bild på hans barn ihop med madrasserna som han motvilligt medgav att det kanske var dom.
Han har inte sett någonting som har använts vid mordet så din teori är helt utesluten.

Fredrik sätter spik efter spik i sin egen kista.
Och det visste den alternative GM när han inte planterade bevis?

Vad hade varit mest till last för FS, bevis eller avsaknad av bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in