Citat:
Ursprungligen postat av
KluvenTunga
Just de saker FS inte har sett, eller vetat om, är de föremål mördaren utan större svårighet funnit och beskaffat sig med. Tänk så det kan bli.
Efter att ha läst om plantering av blod i Bodenfallet har jag fått lite inspiration. Flera anser att den riktiga mördaren där har planterat blod i KJs bil för att han skulle få skulden för mordet. Det är rimligt tycker en del. Jag ifrågasatte varför mördaren inte tog något ur bilen eller lägenheten som tillhörde KJ och placerade det vid fyndet?
Då undrar jag varför mördaren i detta fall var så mån om Fredrik? Det skulle inte finnas något som misstänkliggjorde honom rent forensiskt. Han var insatt i dnabevisning då han var mån om att dölja vissa spår från honom själv på eller i kroppen. Men där slutar det.
Ingen avtorkning av egna fingeravtryck. Inga bortstädade hårstrån eller svettdroppar.
Han hade enkelt kunnat lagt den urgröpta kulan i fickan på något av Fredriks klädesplagg eller gömt den i närheten av hans grejer.
Han kunde ta ett eller flera plagg från Fredrik, blodat ner dem lite och lagt dem i eller i anslutning till fyndet. Eller bara gömt undan dem i huset.
Han kunde också ha använt Fredriks dator lite då och då under timmarna i huset. Men lät bli.
Slutsatsen är att mördaren inte ville att Fredrik skulle bli misstänkt.