2014-01-13, 09:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Ändrade nu
Det är fortfarande obegripligt. Vad menas med att mobiler kör mot varandra?
Citera
2014-01-13, 09:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Men ca 1 timma senare satt han på cykeln och cyklade in till Statoil Stora höga, en sträcka på närmare 1 mil. Han var väl knappast trött då va?
Han får dessutom ett SMS som säger att hans kort är laddat. Hur laddade han kontantkortet?
Varför laddade han kontantkortet? När polisen samt Mamman o systern var på plats första gången talades de vid om var hon kunde befinna sig. De talade om SMS:n rörande Linköping. Hur kommer det sig att han inte kommer ihåg det ytterst viktiga SMS:t då, fast han minns helt oväsentliga SMS som tips från Telia?
Klockan 13 var inte ca 1 timme senare, och han sa att det var jävligt jobbigt. Kortet behövde kanske laddas. Han hade väl redan glömt SMS:et.
Citera
2014-01-13, 09:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
men herregud. för det första kan EN man bära en död kropp utan att släpa, det har gjorts tusentals gånger genom historien, inte minst i krig. här är det inga kilometer vi pratar om heller, så att det ställer orimliga krav på bärarens fysik eller uthållighet kan du glömma. för det andra får man vara bra jävla opraktisk om man inte kan vika upp en medelstor presenning till dels.
Okej, beskriv hur det kan ha gått till.
Citera
2014-01-13, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tvivlar du på att kropp och madrasser lämnade sovrummet? Du har fått rimliga beskrivningar på tillvägagångssätt flera gånger bland annat av Nighthawks. Om du tycker att utrymmet i rummet är för litet läs hans inlägg. Möbler och andra saker går också att skjuta åt sidan om de inte är fastspikade i golvet.
Citera
2014-01-13, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Just de saker FS inte har sett, eller vetat om, är de föremål mördaren utan större svårighet funnit och beskaffat sig med. Tänk så det kan bli.

Efter att ha läst om plantering av blod i Bodenfallet har jag fått lite inspiration. Flera anser att den riktiga mördaren där har planterat blod i KJs bil för att han skulle få skulden för mordet. Det är rimligt tycker en del. Jag ifrågasatte varför mördaren inte tog något ur bilen eller lägenheten som tillhörde KJ och placerade det vid fyndet?

Då undrar jag varför mördaren i detta fall var så mån om Fredrik? Det skulle inte finnas något som misstänkliggjorde honom rent forensiskt. Han var insatt i dnabevisning då han var mån om att dölja vissa spår från honom själv på eller i kroppen. Men där slutar det.

Ingen avtorkning av egna fingeravtryck. Inga bortstädade hårstrån eller svettdroppar.

Han hade enkelt kunnat lagt den urgröpta kulan i fickan på något av Fredriks klädesplagg eller gömt den i närheten av hans grejer.
Han kunde ta ett eller flera plagg från Fredrik, blodat ner dem lite och lagt dem i eller i anslutning till fyndet. Eller bara gömt undan dem i huset.

Han kunde också ha använt Fredriks dator lite då och då under timmarna i huset. Men lät bli.

Slutsatsen är att mördaren inte ville att Fredrik skulle bli misstänkt.
Citera
2014-01-13, 11:16
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det är totalt ovidkommande hur det gått till. Det som är intressant är att det endast är FS som kan ha gjort det.
Det som letsdoit framfört angående att "någon" krupit under FS bord och anslutit en mus till servern via adminkontot är också superintressant, och visar på en enda skyldig GM. FS.
Citera
2014-01-13, 11:18
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Efter att ha läst om plantering av blod i Bodenfallet har jag fått lite inspiration. Flera anser att den riktiga mördaren där har planterat blod i KJs bil för att han skulle få skulden för mordet. Det är rimligt tycker en del. Jag ifrågasatte varför mördaren inte tog något ur bilen eller lägenheten som tillhörde KJ och placerade det vid fyndet?

Då undrar jag varför mördaren i detta fall var så mån om Fredrik? Det skulle inte finnas något som misstänkliggjorde honom rent forensiskt. Han var insatt i dnabevisning då han var mån om att dölja vissa spår från honom själv på eller i kroppen. Men där slutar det.

Ingen avtorkning av egna fingeravtryck. Inga bortstädade hårstrån eller svettdroppar.

Han hade enkelt kunnat lagt den urgröpta kulan i fickan på något av Fredriks klädesplagg eller gömt den i närheten av hans grejer.
Han kunde ta ett eller flera plagg från Fredrik, blodat ner dem lite och lagt dem i eller i anslutning till fyndet. Eller bara gömt undan dem i huset.

Han kunde också ha använt Fredriks dator lite då och då under timmarna i huset. Men lät bli.

Mästerligt!
De slutsatserna bevisar även det att någon annan GM inte är aktuellt.
Citera
2014-01-13, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det är totalt ovidkommande hur det gått till. Det som är intressant är att det endast är FS som kan ha gjort det.
Det som letsdoit framfört angående att "någon" krupit under FS bord och anslutit en mus till servern via adminkontot är också superintressant, och visar på en enda skyldig GM. FS.
Hur vet du att musen inte anslöts via en KVM-switch av Marina?
Citera
2014-01-13, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Om syftet med döljande av BP endast var att fördröja upptäckten av brottet hade det varit dumt att placera ut bevis på att brottet hade begåtts.
Citera
2014-01-13, 11:36
Bannlyst
Citat:
Om syftet med döljande av BP endast var att fördröja upptäckten av brottet hade det varit dumt att placera ut bevis på att brottet hade begåtts.

Dölja en upptäckt är omöjligt när halva sängen var blodig. Att förlänga upptäckten är en annan sak och inget av de jag radade upp skulle ha upptäckts på en gång. Hur skulle ett klädesplagg från Fredrik i eller vid fyndet upptäckas direkt? Mördaren behövde inte utföra allt. Men något av det jag föreslog hade varit rimligt om någon annan dödat Marina.

Han är inte bara mån om Fredrik. Han har också den stora turen att använda sig av material som Fredrik aldrig har sett när han försöker dölja mordet.
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-13 kl. 11:41.
Citera
2014-01-13, 11:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Men de masterna gränsar väl till varann ? Då är det väl det inte omöjligt att den ena mobilen kör mot den andra fastän mobilerna är jämte varann ?

Ja, för den som känner till trakterna Stora Höga, Spekeröd, så är det alltså inga avstånd att tala om.
Efter sms:et fylls Fredriks mobiltelefon, men tiden skiljer ju, så visst fan har han sett sms:et.

Dom kan ha varit på väg båda mobilerna under resa, men lika väl varit på två skilda ställen och han hade tur och la sin mobil hemma. Och reste iväg med hennes för att dumpa den och annan skit han städade undan. Hade han inte varit så bergsäker och påstått att han definitivt hade kommit ihåg om man fått det, och andra meningar som att han garanterat sov då, så hade det sett lite mer trovärdigt ut,.
Men nej, han är rökt på den punkten.
Citera
2014-01-13, 11:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dölja en upptäckt är omöjligt när halva sängen var blodig. Att förlänga upptäckten är en annan sak och inget av de jag radade upp skulle ha upptäckts på en gång. Hur skulle ett klädesplagg från Fredrik i eller vid fyndet upptäckas direkt? Mördaren behövde inte utföra allt. Men något av det jag föreslog hade varit rimligt om någon annan dödat Marina.

Han är inte bara mån om Fredrik. Han har också den stora turen att använda sig av material som Fredrik aldrig har sett när han försöker dölja mordet.
Varje plantering av bevis hade riskerat att upptäckas och skynda på upptäckten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in