2014-01-12, 16:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
De kan ha återskapat eller försökt återskapa raderat material utan att det nått dig.
Men om de hade hittat komprometterande bilder på FS, hade det bevisat något? Fanns det en reell risk att någon hade försökt? Varför skulle FS beslagta bilderna?
Citera
2014-01-12, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om de hade hittat komprometterande bilder på FS, hade det bevisat något? Fanns det en reell risk att någon hade försökt? Varför skulle FS beslagta bilderna?

Det har jag svårt att tro. Men bilder på en annan man raderade strax efter mordet hade väckt intresse hos polisen.
Citera
2014-01-12, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det har jag svårt att tro. Men bilder på en annan man raderade strax efter mordet hade väckt intresse hos polisen.
Så det här var en överdriven farhåga.
Citat:
Jag missförstår inte. Men ser att Fredrik är den som blev foglig och drevs över gränsen. Sedan lade han beslag på Marinas bilder så han kunde styra över vad som skall visas. Men det är också bara en teori.
Minns du från TR vad IT-forensikern gjorde med Marinas dator? Letade hon efter raderade filer?
Citera
2014-01-12, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så det här var en överdriven farhåga.

Minns du från TR vad IT-forensikern gjorde med Marinas dator? Letade hon efter raderade filer?

Jag har svårt att tro att bilder på Fredrik hade haft någon större betydelse hur penibla de än var. Jag har alldeles nyligen laddat ned ljudfilerna och ska lyssna så fort jag får tid.
Citera
2014-01-12, 17:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror du missförstår inlägget lite grann, han med det randiga arslet kanske såg till att M inte skulle kunna skicka några bilder till hans vänner, det är bara en spekulation så du behöver inte hetsa upp dig till bristningsgränsen över den.

Det är ju klassiskt att den som utpressas drivs över gränsen av ren desperation för att komma undan sin utpressare.
Belägg för att någon utpressades? Ja, du spekulerar i och för sig men finns det något riktigt
påtagligt för att sånt här kriminellt ofog skulle ha igångsatts av tjejen ifråga.
Varför skulle Marina behöva utpressa någon överhuvudtaget? För pengars skull?
Hon var väl rätt tät själv och kom från en välbärgad familj.

Orden som citerades signerade MJ är ju naturligtvis bara skämtsamt menat.
Förstår ju vem som helst.
Landa. I verkligheten, please.

Vi är fortfarande inte i något avsnitt ur Morden i Midsomer, bör nog inskärpas.
Citera
2014-01-12, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Belägg för att någon utpressades? Ja, du spekulerar i och för sig men finns det något riktigt
påtagligt för att sånt här kriminellt ofog skulle ha igångsatts av tjejen ifråga.

Nej, jag förstår inte att orden naturligtvis bara är skämtsamt menade. Brottslighet är inte förbehållet fattiga människor endast.
Citera
2014-01-12, 17:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:

För nöjets skull kanske, att känna makten över sitt byte om man säger så, hon var ju en domina och gillade tanken på undergivna män.

Det är bara en spekulation, det bör nog jag skriva ett par gånger till för att blodtrycket hos vissa ska bli någorlunda normalt men utpressning är ett klassiskt motiv och pressar man någon för hårt så kan det brista.

Någon kanske blev allvarligt rädd för att hans hemliga läggning skulle komma ut.
Citera
2014-01-12, 18:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
För nöjets skull kanske, att känna makten över sitt byte om man säger så, hon var ju en domina och gillade tanken på undergivna män.

Det är bara en spekulation, det bör nog jag skriva ett par gånger till för att blodtrycket hos vissa ska bli någorlunda normalt men utpressning är ett klassiskt motiv och pressar man någon för hårt så kan det brista.

Någon kanske blev allvarligt rädd för att hans hemliga läggning skulle komma ut
.
Jag tror man överdriver betydelsen utifall att en sån här "hemlighet" skulle komma ut.
Det är väl inget särskilt uppseendeväckande i dagens upplysta och frigjorda samhälle
med lite böjelse åt det där BDSM-hållet. Med att bli dominerad ett slag.
Har svårt att tänka mig. Även om man har en framträdande offentlig position eller en
lite besvärlig kärring därhemma. Det går nog att överleva socialt om en sån sak skulle spridas
vidare. Tror du inte? Även med bilden av en randad röv.

Annat med pedofili och begångna våldtäkter. Då kan det ta liv i helvete.

Citat:
Undersökningen Sex i Sverige visar att 3 % av de undersökta har eller haft antingen sadistiska eller masochistiska fantasier.

Alfred Kinsey fann att 3–12 % av kvinnorna och 10–20 % av männen blev upphetsade av sadomasochistiska berättelser.

En finsk studie på två BDSM-klubbar i Finland visar att 60 % av medlemmarna var i ledande positioner i arbetslivet. Lika många andra hade samhällsviktiga funktioner, exempelvis lokalpolitiker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/BDSM
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-12 kl. 18:23.
Citera
2014-01-12, 18:15
Medlem
Maloms avatar
Citat:

/../
Citat:
J: har ni fler tankar på hur man kan låsa någon psykiskt ?

M: förutom de uppenbara med kläder nycklar och id handlingar?
de mindre snälla…

J: ja
jag gillar tankeutvecklingar

M: utpressning med fotografier etc

J: mm, mer

M: tanken på att jag skulle kunna åka hem till din mamma om tre veckor och fråga varför du blev som du blev…

J: hm

M: mer sätt… hmmm jag kommer mest bara på olika former av utpressning

J: har ni gjort något sånt ?

M: jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde migr missnöjd
not.
Citatet är ordagrant taget från chatten, inklusive felstavning (M) och mellanslag före frågetecken (J).
Citera
2014-01-12, 18:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tror man överdriver betydelsen utifall att en sån här "hemlighet" skulle komma ut.
Det är väl inget särskilt uppseendeväckande i dagens upplysta och frigjorda samhälle
med lite böjelse åt det där BDSM-hållet. Med att bli dominerad ett slag.
Har svårt att tänka mig. Även om man har en framträdande offentlig position eller en
lite besvärlig kärring därhemma. Det går nog att överleva socialt om en sån sak skulle spridas
vidare. Tror du inte? Även med bilden av en randad röv.

Annat med pedofili och begångna våldtäkter. Då kan det ta liv i helvete.

Som sagt, det var bara en spekulation och inget annat, men vad som blir gränsen för vad man kan bära vet ingen förrän de har kommit dit, offentliga personer har oftast en väldigt hög svansföring i diverse spörsmål, gärna då moraliska, då kan en sådan bild eller bildserie verkligen döda personen socialt sett, jag menar predika god moral och sunda värderingar utåt och sedan i hemlighet leva ut sina mörka lustar, det kan bli oförenligt för vissa.
Citera
2014-01-12, 18:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Som sagt, det var bara en spekulation och inget annat, men vad som blir gränsen för vad man kan bära vet ingen förrän de har kommit dit, offentliga personer har oftast en väldigt hög svansföring i diverse spörsmål, gärna då moraliska, då kan en sådan bild eller bildserie verkligen döda personen socialt sett, jag menar predika god moral och sunda värderingar utåt och sedan i hemlighet leva ut sina mörka lustar, det kan bli oförenligt för vissa.
BDSM i sin praktik behöver inte nödvändigtvis beskrivas som utlevelse av några "mörka lustar".
Fantasirika upplevelselekar för sexuell njutnings skull tycker jag låter adekvatare.

Citat:
Angelina Jolie har kommit ut som switch och praktiserande av BDSM i sitt förhållanden med Jonny Lee Miller och Billy Bob Thornton.

Fjodor Dostojevskij har omnämnts av Ivan Turgenjev som Rysslands Marquis de Sade enligt Store norske leksikon.[13] Dostojevskij lär även ha fantiserat om simulerad och faktisk kroppsbestraffning.[14]

James Joyce har i brev till sin käresta Nora Barnacle skrivit om hur han önskat bli bland annat piskad och slagen med käpp av henne.[15]

http://sv.wikipedia.org/wiki/BDSM

Ps. Jag har aldrig själv ägnat mig åt det här så jag ska kanske inte uttala mig alltför tvärsäkert
i ämnet. Men jag har fått uppfattningen att det är en ganska beskedlig företeelse.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-12 kl. 18:45.
Citera
2014-01-12, 18:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
BDSM i sin praktik behöver inte nödvändigtvis beskrivas som utlevelse av några "mörka lustar".
Fantasirika upplevelselekar för sexuell njutnings skull tycker jag låter adekvatare.

Nej inte för dig och mig kanske, men en person från en mycket kristen miljö skulle lätt kunna bli behandlad som en mycket suspekt individ om det kom fram sådana hemligheter, eller säg en politiker som har hög moral och svansförning i sitt politiska värv men lever ett helt annat liv på sidan om, där tror jag att det kan bli problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in