2014-01-12, 16:21
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Tänk dig själv. Fredrik på alla fyra på en kamouflagefärgad filt. Handbojad med en dildo i röven. Det är bara att vara lydig och tvätta kläder och baka bullar på nätterna tills sinnet brister.
Ja, det är möjligt men det låter inte som något motiv för mord.

Hade han däremot varit gift eller en offentlig person skulle jag kunnat hålla med dig.
Citera
2014-01-12, 16:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Om bilderna på honom var anledningen och ett hot skulle Marinas datorer med bilder försvunnit efter mordet. De fanns kvar men bilderna sprids ändå. Vem hade tillgång till dessa efter hennes död?
Syrran C plockade väl Ms datorer från huset och lämnade in till polis. Polis har säkert haft tillgång till bilderna.
Citera
2014-01-12, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror du missförstår inlägget lite grann, han med det randiga arslet kanske såg till att M inte skulle kunna skicka några bilder till hans vänner, det är bara en spekulation så du behöver inte hetsa upp dig till bristningsgränsen över den.

Det är ju klassiskt att den som utpressas drivs över gränsen av ren desperation för att komma undan sin utpressare.

Jag missförstår inte. Men ser att Fredrik är den som blev foglig och drevs över gränsen. Sedan lade han beslag på Marinas bilder så han kunde styra över vad som skall visas. Men det är också bara en teori.
Citera
2014-01-12, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag missförstår inte. Men ser att Fredrik är den som blev foglig och drevs över gränsen. Sedan lade han beslag på Marinas bilder så han kunde styra över vad som skall visas. Men det är också bara en teori.
Varför skulle han lägga beslag på dem? För att kunna studera dem själv? Är det inte enklare att bara radera?
Citera
2014-01-12, 16:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Syrran C plockade väl Ms datorer från huset och lämnade in till polis. Polis har säkert haft tillgång till bilderna.

Och vem spred dom i tråden? Av vilket syfte hamnade dom i tråden tror du då?
Ska lyssna på Fredrik Svenssons uttalande i Tingsrätten nu. 3 ljudfiler med Fidde, och då ska man höra och anteckna lite vad han sagt tidigare.
Citera
2014-01-12, 16:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Så FS är den ende som förekommer på bilder alltså?

Vem är då den med det randiga arslet, han är alldeles för korthårig för att kunna vara FS.

Om det finns komprometterande och känsliga bilder på män i olika situationer och M har uttryckt att de är bra att ha för det gör dem fogliga, tror du inte att någon kan drivas över gränsen i sin rädsla för att bli avslöjad för sin omgivning?
Citera
2014-01-12, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle han lägga beslag på dem? För att kunna studera dem själv? Är det inte enklare att bara radera?

Raderade bilder går att återskapa. En försvunnen hårddisk eller minneskort är svårt att göra något åt.
Citera
2014-01-12, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så FS är den ende som förekommer på bilder alltså?

Vem är då den med det randiga arslet, han är alldeles för korthårig för att kunna vara FS.

Om det finns komprometterande och känsliga bilder på män i olika situationer och M har uttryckt att de är bra att ha för det gör dem fogliga, tror du inte att någon kan drivas över gränsen i sin rädsla för att bli avslöjad för sin omgivning?

Nejdå Det fanns säkert bilder av fler män. Men då Marina inte nämner några namn kan man inte utesluta att Fredrik var den som fick foga sig.
Citera
2014-01-12, 16:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Raderade bilder går att återskapa. En försvunnen hårddisk eller minneskort är svårt att göra något åt.
Har någon försökt att återskapa filer på Marinas datorer sedan hon försvann? Var risken reell, eller överdriver du?
Citera
2014-01-12, 16:37
Bannlyst
Citat:
Har någon försökt att återskapa filer på Marinas datorer sedan hon försvann? Var risken reell, eller överdriver du?

Det kan jag inte svara på. Vilken risk pratar du om?
Citera
2014-01-12, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kan jag inte svara på. Vilken risk pratar du om?
Det finns inga tecken på att någon har försökt, iaf.
Risken att någon återskapade filer.
Citera
2014-01-12, 16:47
Bannlyst
Citat:
Det finns inga tecken på att någon har försökt, iaf.
Risken att någon återskapade filer.

De kan ha återskapat eller försökt återskapa raderat material utan att det nått dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in