2014-01-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Det spelar ingen roll egentligen. Flogsta ligger i Sverige vilket är territorium av den vita rasen.
Man ska egentligen inte mata trollen men du kan ju bo kvar i pojkrummet resten av livet så slipper du bo med andra "raser".

Bor för närvarande personer av 5 olika nationaliteter i min korridor och det funkar helt utmärkt, men du har väl läst i Integration & invandring att det inte alls fungerar så vem är jag att uttala mig.
Citera
2014-01-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Det spelar ingen roll egentligen. Flogsta ligger i Sverige vilket är territorium av den vita rasen.

Gå och lek i ett annat forum du och låt oss hålla oss till ämnet.
Citera
2014-01-12, 06:23
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Man ska egentligen inte mata trollen men du kan ju bo kvar i pojkrummet resten av livet så slipper du bo med andra "raser".

Bor för närvarande personer av 5 olika nationaliteter i min korridor och det funkar helt utmärkt, men du har väl läst i Integration & invandring att det inte alls fungerar så vem är jag att uttala mig.
Nationalitet är inte detsamma som ras. Danskar och norrmän är också främmande nationaliteter.

Jag har haft problem med icke-vita i korridorer (högljuda mestizer, chineser som jag skrev tidigare), men även om det inte skulle finnas problem så skulle jag inte vilja dela boende med dem, av naturlig repulsion.

Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Gå och lek i ett annat forum du och låt oss hålla oss till ämnet.

Det var orättvist. Jag svarade endast på folk som kommenterade mina inlägg.
Senast redigerad av checkthisout. 2014-01-12 kl. 07:15.
Citera
2014-01-12, 15:18
Medlem
Är gamla studentstaden ett av de trevligaste områdena närmast naturvetenskapliga fakulteten? I sådant fall så undrar jag också om man kan få en studentlägenhet på 1 rok (trinettkök) där med 1000 poäng. Samt sedan hur mycket poäng krävs det ungefär för att få en 2a i något av de områden som ligger närmast universitetet?
Citera
2014-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adscio
Är gamla studentstaden ett av de trevligaste områdena närmast naturvetenskapliga fakulteten? I sådant fall så undrar jag också om man kan få en studentlägenhet på 1 rok (trinettkök) där med 1000 poäng. Samt sedan hur mycket poäng krävs det ungefär för att få en 2a i något av de områden som ligger närmast universitetet?

Ja, studentstaden har det bästa läget av alla områden. Svårast att få här också. För ett korridorsrum med egen dusch/toa krävs runt 1000 poäng. Ska du ha en etta krävs mycket mer... Kanske 2000 poäng? Jag frågade studentstaden hur många poäng den första hade på ettan och de sa 2600 poäng... Helt galet! 2orna är svåra också... Men man kan ju ha tur.
Citera
2014-01-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
Ja, studentstaden har det bästa läget av alla områden. Svårast att få här också. För ett korridorsrum med egen dusch/toa krävs runt 1000 poäng. Ska du ha en etta krävs mycket mer... Kanske 2000 poäng? Jag frågade studentstaden hur många poäng den första hade på ettan och de sa 2600 poäng... Helt galet! 2orna är svåra också... Men man kan ju ha tur.

Kommer att nöja mig med ett korridorsrum med egen dusch/wc i Studentstaden eller Rackarberget. Då jag inte förlorar kötiden första gången så kommer jag att spara till en 3a i Blodstenen,Rackarberget eller studentstaden. Då undrar jag följaktligen hur lång kötid det är till 3or? Via Uppsalahem verkar det vara alltifrån 2 år till 4 (jag kommer att ha 4 års kötid via uppsalahem) och kommer att ha c.a 1500 poäng för studentstaden.
Citera
2014-01-13, 17:00
Medlem
Citat:
Kommer att nöja mig med ett korridorsrum med egen dusch/wc i Studentstaden eller Rackarberget. Då jag inte förlorar kötiden första gången så kommer jag att spara till en 3a i Blodstenen,Rackarberget eller studentstaden. Då undrar jag följaktligen hur lång kötid det är till 3or? Via Uppsalahem verkar det vara alltifrån 2 år till 4 (jag kommer att ha 4 års kötid via uppsalahem) och kommer att ha c.a 1500 poäng för studentstaden.
Vet flera som fått treor via Studenstaden med dryg tre års kötid, men då på Väktar- och Djäknegatan. Har svårt att tänka mig att det är svårare att få på Blodstensvägen då det ligger rejält mycket längre från stan än de andra och långt från alla andra studentområden. Rackarberget kan du få vänta ett bra tag på, vet en tjej som hade 6 års kötid och det bästa hon kunde få var tvår på Djäknegatan, visserligen vid terminsstart men det ger en fingervisning.
Citera
2014-01-13, 18:29
Medlem
Citat:

Från Uppsalahem får du inte en trea med 2-4 års kötid. Eller ja, *eventuellt* i Gottsunda eller svindyr nyproduktion. Det är *absolut minst* 6-8 års kö till (attraktiva) större lägenheter.

Studentstaden varierar på område, Studentstaden och Rackarberget lär kräva en hel del år i kön också.
Citera
2014-01-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vet flera som fått treor via Studenstaden med dryg tre års kötid, men då på Väktar- och Djäknegatan. Har svårt att tänka mig att det är svårare att få på Blodstensvägen då det ligger rejält mycket längre från stan än de andra och långt från alla andra studentområden. Rackarberget kan du få vänta ett bra tag på, vet en tjej som hade 6 års kötid och det bästa hon kunde få var tvår på Djäknegatan, visserligen vid terminsstart men det ger en fingervisning.

Tack för svar. Det låter ändå hoppfullt då jag tror mig vara nöjd med Blodstensvägen då det verkar vara ett lugnt område angränsande till villaområden och på betryggande avstånd från gottsunda?
Senast redigerad av adscio 2014-01-13 kl. 21:15.
Citera
2014-01-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Från Uppsalahem får du inte en trea med 2-4 års kötid. Eller ja, *eventuellt* i Gottsunda eller svindyr nyproduktion. Det är *absolut minst* 6-8 års kö till (attraktiva) större lägenheter.

Studentstaden varierar på område, Studentstaden och Rackarberget lär kräva en hel del år i kön också.

Det behöver inte absolut vara så, har en kompis som jag tror hade 4 års kötid (kan ha varit mellan 3-4 år) på studentstaden och fick en 3:a i Rackarberget.
Chansen finns, även om den inte är stor att man får en med en kötid under 4 år.
Citera
2014-01-14, 07:31
Medlem
checkthisout.s avatar
Inte så konstigt att det behövs höga poäng till de flesta lägenheter när man kan samla poäng utan att ens plugga i Uppsala...
Citera
2014-01-14, 21:10
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Tack för svar. Det låter ändå hoppfullt då jag tror mig vara nöjd med Blodstensvägen då det verkar vara ett lugnt område angränsande till villaområden och på betryggande avstånd från gottsunda?

De enklaste och absolut mest prisvarda lagenheterna som studentstaden erbjuder ar de i Flogsta laghus. De ar frascha, rymliga och billiga. Delade po en 4:a pa 70 m2 med tva polare, vi betalade 1900 kr var i manaden. Det priset for du inte nagon annanstans i Uppsala, dessutom gar lagenheterna tveklost att fo med 1000-1500 kodagar beroende po tid po aret do soker. Flogsta ar inte risigt, Flogsta har en av centrala Uppsalas battre och billigare mataffarer samt 10 min cykel till Stenhagen och nara till bra naturomraden. Manga tycker att det ar langt bort, men i arlighetens namn ar ju kantorn sjukt mycket samre. Fo personer som bor dar (alltso langt bort fran alla andra), langt till TekNat-fakultetens campus. Fran Flogsta cyklar man till Angstrom po 15-20 min, BMC 10-15 och EBC/engelska parken pa typ 10 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in