2014-01-11, 23:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, banktjänstemannen kan inte se vem det är som sitter framför datorn och loggar in på MJ:s konto.
Det är omöjligt, såvida inte just den banken använder inbyggd webbkamera som automatiskt aktiveras vid inloggning.

Försök åtminstone att skärpa till dig.

Inte omöjligt att han kunde koden till bankdosan också, så det säger inget i princip vad det står på posten. Däremot säger hennes bankman att hon är ekonomisk och det betyder att hon inte skulle betala en massa avgifter för att ta ut pengar på olika kort. Det kostar för varje uttag.

Att han varit i hennes dator och bildmapp det vet man sen innan för hennes privata bilder har legat för allmän beskådan i tråden. Han visste om att hon tömde sin cash, och vilka sidor hon satt på.
Hade dom ett nätverk så kunde han väl följa varenda spår.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 23:20.
Citera
2014-01-11, 23:20
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Och varifrån trodde hon att pengarna för inköpet kom?
FS kanske berättade att han fått skatteåterbäring.
Citera
2014-01-11, 23:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte omöjligt att han kunde koden till bankdosan också, så det säger inget i princip vad det står på posten. Däremot säger hennes bankman att hon är ekonomisk och det betyder att hon inte skulle betala en massa avgifter för att ta ut pengar på olika kort. Det kostar för varje uttag.

Att han varit i hennes dator och bildmapp det vet man sen innan för hennes privata bilder har legat för allmän beskådan i tråden. Han visste om att hon tömde sin cash, och vilka sidor hon satt på.
Den 3/7-2010 var en lördag och då inhandlades flipperspelet. Hur skulle hon annars få ut pengar när banker är stängda?
Citera
2014-01-11, 23:22
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS kanske berättade att han fått skatteåterbäring.
Jag trodde att kronofogden tog de pengarna.
Var det fel?
Citera
2014-01-11, 23:23
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du påstår utan belägg att det står fel i FUP. Bra, då vet jag.

Jag påstår med belägg att ingen människa på jorden utifrån kontoutdrag och därtill hörande noteringar kan avgöra vem som loggat in på internetbanken och genomfört uttag samt lagt till notering.

Att banktjänstemannen har utgått ifrån att det skulle vara MJ behöver således inte vara det som verkligen har skett.

Du vet med andra ord inget alls.
Citera
2014-01-11, 23:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Den 3/7-2010 var en lördag och då inhandlades flipperspelet. Hur skulle hon annars få ut pengar när banker är stängda?

Med dom kontanterna som Fredrik påstod fanns i huset givetvis de sk spenderarpengarna.
Eller fanns inte dom? Då ljuger Fredrik igen alltså-
Citera
2014-01-11, 23:25
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Jag trodde att kronofogden tog de pengarna.
Var det fel?
FS 8 oprasslade 500-lappar var skatteåterbäring enligt tilltalad. Tror du på FS eller kronofogden?
Citera
2014-01-11, 23:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag påstår med belägg att ingen människa på jorden utifrån kontoutdrag och därtill hörande noteringar kan avgöra vem som loggat in på internetbanken och genomfört uttag samt lagt till notering.

Att banktjänstemannen har utgått ifrån att det skulle vara MJ behöver således inte vara det som verkligen har skett.

Du vet med andra ord inget alls.
Jo, jag vet att du påstår utan belägg att noteringen skedde på ett sätt som inte säkert identifierade personen som gjorde det, och att det står fel i FUP.
Citera
2014-01-11, 23:26
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Och varifrån trodde hon att pengarna för inköpet kom?

Från lådan med svarta pengar?
Citera
2014-01-11, 23:29
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, jag vet att du påstår utan belägg att noteringen skedde på ett sätt som inte säkert identifierade personen som gjorde det, och att det står fel i FUP.

Det finns ingen inloggning på nätet som säkert kan identifiera personen som genomför den, såvida inte inloggningen i sig kräver att personen skall visa upp sig via webbkamera.

Belägg gärna hur banktjänstemannen skulle kunna vara säker på att det var MJ som satt vid datorn.
Det kommer du aldrig att gå i land med.
Citera
2014-01-11, 23:29
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
. Det blev dramatiskt i mordrättegången när Marina Johanssons båda lillasystrar, Carina och Helena, berättade om hur deras liv totalt förändrades av systerns död.
Carina berättade att hon som varit en tjej som aldrig varit rädd för någonting nu blivit rädd för allting och att numera ofta har mardrömmar om att hon skall dö.
Med tårarna rinnande nedför kinderna berättade Helena i rätten:
– Med Marina dog också en del av mig.

Iskall under förhöret
Den mordåtalade exsambon var under sitt förhör iskall och svarade väldigt ofta vet inte, det minns jag inte har jag ingen uppfattning på chefsåklagare Urban Svenkvists frågor.

http://www.expressen.se/gt/marinas-systrar-vittnade-i-ratten/

Det här är sällan man pratar om då det gäller brott eller som i det här fallet mord. Brottsoffren glöms ofta bort och det anser jag man bör se över. Brottsoffren lider av att en sån som Fredrik Svensson har fått gå fri ute pga att man krävt överbevisning. HDs resningsbeslut är en indikation på att beviskraven inte ställs orimligt höga.

Kommentaren om hans kyla talar för vad det är för en typ av människa. En riktigt obehaglig empatilös person med tydliga psykopatdrag.

Från samma artikel, som du valde att inte ta med, står det att 40-åringen trots att han blev pressad i förhöret hade svar på åklagarens frågor. Bortsett från när minnet svek.
Citera
2014-01-11, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns ingen inloggning på nätet som säkert kan identifiera personen som genomför den, såvida inte inloggningen i sig kräver att personen skall visa upp sig via webbkamera.

Belägg gärna hur banktjänstemannen skulle kunna vara säker på att det var MJ som satt vid datorn.
Det kommer du aldrig att gå i land med.
Jag behöver inte belägga något. Det är du som ska belägga påståendet att det kanske är någon annan än Marina som skrivit Flipper vid uttaget och att det därför står fel i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in