Citat:
Det finns inte något Campus i Uppsala så som i många andra studentstäder, utan allting är utspritt över hela Uppsala. Personligen anser jag att Uppsala är en rätt ihoptryckt stad så det är egentligen aldrig så långt någonstans. Det finns gott om bussförbindelser och cykelvägar finns utspridda över hela staden. Finns inte direkt något område som inhyser en viss typ av studenter utan det beror mer på vilken kötid man har eller hur driftig man är. Heimstaden är ett helt okej förstagångsboende. Huruvida de har kösystem eller inte har diskuterats i oändligheter, jag fick mitt rum på drygt 140 ködagar, två av mina kursare fick rum på under 100 dagar. Hos studentstaden krävs det i vissa fall långt över 1000 poäng.
Citat:
Tror snarare han menade att "nära till universitetet" varierar beroende på vad du ska plugga. Ekonomerna hänger mycket på Ekonomikum, medicinare på BMC, och så vidare.
Korridorerna i Flogsta är av varierande art men mitt intryck är att det är helt ok. Jag bor själv i Flogsta höghus och är nöjd men jag har varit i korridorer där det varit riktigt stökigt och sunkigt, lite slumpartat är det. Borde duga som förstaboende för vem som helst dock.
Korridorerna i Flogsta är av varierande art men mitt intryck är att det är helt ok. Jag bor själv i Flogsta höghus och är nöjd men jag har varit i korridorer där det varit riktigt stökigt och sunkigt, lite slumpartat är det. Borde duga som förstaboende för vem som helst dock.
Tack för svar! Hade inte koll på att ställena såsom Ekonomikum, BMC etc. låg en bit ifrån Universitetet. Man får då helt enkelt vara nöjd med det man får och ju närmare centrum desto bättre.