2014-01-11, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så kanske du gör. Jag brukar i första hand göra mig av med små sedlar och mynt istället för att samla på mig högvis med småpengar.
Hundralappar är inte småpengar, och om pengarna ackumulerats över tid hade det varit mer blandade valörer.
Citera
2014-01-11, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Du tror att de kommer bortse från åklagarens bevis på att Fredrik ändrat sig om hur han fått pengarna? Varför ska de nöja sig med den ändrade versionen? När åtalade ändrat sina versioner i andra fall tas det med som en nackdel för den åtalade.
Domstolarna 2011 struntade totalt i FS ändrade version om var han mötte langaren på kvällen 28, så varför skulle HR bry sig om den här ändringen? Det är lättare att förstå att någon glömmer bort en skatteåterbäring än att han var när han mötte en langare. Och framförallt är det svårt att förstå hur någon kan komma ihåg två år efter TR att Marina blev mordhotad av FS.
Citera
2014-01-11, 12:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hundralappar är inte småpengar, och om pengarna ackumulerats över tid hade det varit mer blandade valörer.
Jag använder hellre mynt, tjugor och hundralappar än växlar femhundralappar om det går. Om jag gör så genomgående ackumuleras inga valörer under femhundra.
Citera
2014-01-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Håller med där.
Man ska också komma ihåg att FS missbrukar knark, vilket kostar en hel del pengar.
Att han den 28:e endast hade runt 24 kronor på kontot när han använder sitt kort, ger stöd för att det inte fanns så mycket cash att tillgå vid tiden för mordet.
Citera
2014-01-11, 12:15
Bannlyst
Citat:
Domstolarna 2011 struntade totalt i FS ändrade version om var han mötte langaren på kvällen 28, så varför skulle HR bry sig om den här ändringen? Det är lättare att förstå att någon glömmer bort en skatteåterbäring än att han var när han mötte en langare. Och framförallt är det svårt att förstå hur någon kan komma ihåg två år efter TR att Marina blev mordhotad av FS.

Vad har du för källa på att Fredrik drog den nya versionen om var han mötte langaren i rätten?
Citera
2014-01-11, 12:30
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

ju fler ändringar av sin historia, desto mer framstår FS som en notorisk lögnare. samma sak med hans selektiva minne. det här är saker som hamnar i fru justitias vågskål. snart dimper SMS-historien ner där också.
Citera
2014-01-11, 12:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Vad har du för källa på att Fredrik drog den nya versionen om var han mötte langaren i rätten?
Fel av mig, han drog den gamla versionen i rätten. Men fortfarande kommer HR säkert att nöja sig med redovisningen av pengarna, inget bevisar att de kommer från Marina.
Citera
2014-01-11, 12:32
Bannlyst
Citat:
Fel av mig, han drog den gamla versionen i rätten. Men fortfarande kommer HR säkert att nöja sig med redovisningen av pengarna, inget bevisar att de kommer från Marina.

Det var nytt för mig. Var drog han en ny version om var han mötte langaren?
Citera
2014-01-11, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Håller med där.
Man ska också komma ihåg att FS missbrukar knark, vilket kostar en hel del pengar.
Att han den 28:e endast hade runt 24 kronor på kontot när han använder sitt kort, ger stöd för att det inte fanns så mycket cash att tillgå vid tiden för mordet.

Ja det var det jag ville få fram när Maskros skrev att det var skatteåterbäringen han fick 2009,
det finns väl ingen narkoman som har fyratusen på sig i ett år:
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Så han ska ha haft pengarna i ett år i plånboken, en narkoman, en ekonomisk sådan i så fall och varför lämnade han inte den versionen i förhören i så fall?
Nej jag tror han tillfälligt glömde vad han sagt i de tidigare förhören om hur han kunde ha 8 st femhundrakronorssedlar, han tänkte sig inte för, han var trött efter en hel dag i Hovrätten.
Förstår du inte att det är Marinas pengar han har i sin plånbok?

Men varför ändrade han sin version från tidigare förhör?
Citera
2014-01-11, 12:49
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Ja det var det jag ville få fram när Maskros skrev att det var skatteåterbäringen han fick 2009,
det finns väl ingen narkoman som har fyratusen på sig i ett år:

Men varför ändrade han sin version från tidigare förhör?

Han fick dem i dec 2009, sa han i HR igår. 14K satte han in och 10k åkte i plånboken.
Citera
2014-01-11, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han fick dem i dec 2009, sa han i HR igår. 14K satte han in och 10k åkte i plånboken.

Varför berättade han inte detta i de förhören tidigare?
Citera
2014-01-11, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos

Varför finns inte de 14 000 kronorna på något av hans konton vare sig i slutet på 2009 eller under hela 2010?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in