2014-01-11, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Som sagt, han har uppgifter som styrker dessa pengar och det är, när allt kommer omkring, det enda viktiga när det kommer till just pengarna.

Nu släpper jag denna diskussion. Det kommer klarna i HR, så det finns ingen anledning att sitta här och förklara.

Fredrik kan gott lämna in sina gamla deklarationer till HR. Vad skulle klarna? HR skiter i hans deklarationer. De ser bara att han lämnat olika versioner på när och hur pengarna hamnade i hans plånbok. Och det gillas INTE.
Citera
2014-01-11, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
hur hanterar man en presenning som är större än rummet utan att det blir dragmärken i golvet ?
både innan o efter MJ hamnade i den.

Vet du att det inte blev några dragmärken på golvet? Har de tittat efter det? Kan de missa så mycket blod och kulhål kan de missa det också. Om det nu blev några?
Citera
2014-01-11, 10:39
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leyland
Jag anser att FS gjorde bort sig rejält när han sa att de 4000 kronorna han hade i plånboken var hans skatteåterbäring som han tagit ut från kontot. År 2010 började skatteåterbäringen betalas ut den 8 juni. Senast den 10 juni finns de på kontot.
FS har enligt sina kontoutdrag inte fått någon skatteåterbäring insatt.
Om man inte anmält konto betalades pengarna ut med start 23 augusti.
Det här måste vara plättlätt för polisen att kolla upp.
Enligt tråden så får man heller ingen skatteåterbäring om man har skulder till kronofogden vilket det påstås att han har.
Det är solklart att det är Marinas pengar som finns i Fs plånbok.
Han är rökt.
Fs hade väl dessutom företag reggat ? Då får man återbäringen i december
Citera
2014-01-11, 10:42
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Fs hade väl dessutom företag reggat ? Då får man återbäringen i december
Såg på ratsit att det är borttaget , kanske var en förening.. Vet att detta står i tråden
Citera
2014-01-11, 10:43
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
För det första så sa han att det var under 2009 han fick dessa pengar.
och fetat: Ja, självklart är det lätt att kolla upp, och det är FS medveten om.
Varför kunde han inte betala hyran och blev tvungen att låna av mj ?
Citera
2014-01-11, 11:01
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Varför kunde han inte betala hyran och blev tvungen att låna av mj ?

Det frågar du mig? Hur ska jag kunna veta det. Jag har ingen aning om vad MJ och FS kommit överens om när det gäller hur FS skulle göra rätt för sig, det har inte du heller.
Citera
2014-01-11, 11:03
Bannlyst
Citat:
Det frågar du mig? Hur ska jag kunna veta det. Jag har ingen aning om vad MJ och FS kommit överens om när det gäller hur FS skulle göra rätt för sig, det har inte du heller.

Nä varken du eller vi andra vet särskilt mycket om Fredriks ekonomi. Men en bostadssökande väljer inte att hamna hos kronofogden om han har en massa cash i plånboken. Det förstör hans chanser till ett hyreskontrakt.
Citera
2014-01-11, 11:08
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Hade Fredrik några skulder hos KF 2009?

Bytte tråd.

Det har jag ingen aning om. Men skulderna hos KF låg sist på 15-20k och det var 2011 eller nåt.
Citera
2014-01-11, 11:14
Bannlyst
Citat:
Bytte tråd.

Det har jag ingen aning om. Men skulderna hos KF låg sist på 15-20k och det var 2011 eller nåt.

Du har alltså bara koll på hans inkomster 2009? Inte skulderna?
Citera
2014-01-11, 11:16
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Du har alltså bara koll på hans inkomster 2009? Inte skulderna?

Har skulderna ältats under TR och HR? Det har jag missat isf. Hans inkomster har ju varit på tapeten i över 3 års tid. Svårt att missa.
Citera
2014-01-11, 11:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik kan gott lämna in sina gamla deklarationer till HR. Vad skulle klarna? HR skiter i hans deklarationer. De ser bara att han lämnat olika versioner på när och hur pengarna hamnade i hans plånbok. Och det gillas INTE.
Får jag påpeka att åtalet gäller mord, inte oredovisade inkomster? Det är vad HR kommer att titta på. Har någon öht talat om för HR att han lämnade annan version tidigare? Har han fått någon fråga om det? Vad svarade han?
Citera
2014-01-11, 11:19
Bannlyst
Citat:
Har skulderna ältats under TR och HR? Det har jag missat isf. Hans inkomster har ju varit på tapeten i över 3 års tid. Svårt att missa.

Skriv hellre att du inte vill svara på frågan. Om något nu ska klarna i HR kan du väl berätta hur? Har du sett hans tillgångar och skulder från 2009? Eller är det så att du hoppas att Fredrik ska kunna ge klarhet i frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in