2014-01-11, 00:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det vet du väl nu vid det här laget. Det va Kvarnström mycket noga med att påpeka hur snabbt hon kom ur sängen. Däremot hade man ju inte en jota om att hon låg i en presenning.
Koordinatorn undantog inte vilket underlag kroppen låg på. Den kan inte ha legat i bostaden mer än 15-20 minuter.
Citera
2014-01-11, 00:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Minns jag inte fel så var det knarkhund och vapenhund på plats som markerat för bl.a vapen.

Stämmer och likhund både på insidan och utsidan huset.
Ingen träff, så Marina kom ur sängen inom 15-20 minuter.
Citera
2014-01-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, den låg inte kvar i sängen vid BU. Hur fick GM ut den?

Öh, hur fan kan det vara så övermåttan svårt att få ut en madrass, den har man väl en gång fått in i sin bostad, då kan det knappast vara övermänskligt svår att få ut?
Citera
2014-01-11, 00:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Stämmer och likhund både på insidan och utsidan huset.
Ingen träff, så Marina kom ur sängen inom 15-20 minuter.
Men vad jag sett i utredningen så finns ingen dokumentation på att likhunden vart och nosat i Ms sovrum.
Citera
2014-01-11, 00:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men vad jag sett i utredningen så finns ingen dokumentation på att likhunden vart och nosat i Ms sovrum.

Jo, annars är det ju meningslöst att dra några slutsatser. Hunden har varit runt i hela huset givetvis.
Citera
2014-01-11, 00:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Öh, hur fan kan det vara så övermåttan svårt att få ut en madrass, den har man väl en gång fått in i sin bostad, då kan det knappast vara övermänskligt svår att få ut?
När den fördes in var det knappast 1,9 liter blod i den. Hur får man ut en bloddrypande madrass utan att spilla en droppe på golvet? Jag ställde den frågan för ett par timmar sedan. Läs gärna lite innan du svarar.
Citera
2014-01-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, FS avrättade henne där hon låg naken i sängen, men vart gjorde han sedan av de
kläder hon hade burit? Brände han upp dem?
Kanske han var och slängde en del av Marinas prylar då när L*nnart fick syn på honom
på den nu närmast riksbekanta rastplatsen.

Ja, han fladdrade nog runt den natten med prylar och död kropp i paket samtidigt som
han såg fram emot att få tömma hennes bankkkort på morgonen. Sedan skulle det
inhandlas knark förstås. Satt han och headbangade till sin jävla hårdrocksmusik kvällen
efter sitt blodiga värv, mån tro? Satt och längtade efter att få krypa på nya bruden?

Någon har ju gjort detta som du påstår är så svårt!? Det borde rimligtvis vara ännu svårare för en främling/sexdejt, kalla det whatever du vill, att sopa rent efter ett mord?

Och ja, var lägger damerna sina kläder före de går och lägger sig? Kan hända att de hamnar i tvättkorgen bland övrig tvätt. Inte så miljövänligt kanske, men här hemma så händer precis det, varje kväll. Våra tvättkorgar är fulla med kläder då även ungarna envisas med att byta såväl badlakan och kläder dagligen
Citera
2014-01-11, 00:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Koordinatorn berättade det i TR.
Citera
2014-01-11, 00:50
Medlem
Citat:
När den fördes in var det knappast 1,9 liter blod i den. Hur får man ut en bloddrypande madrass utan att spilla en droppe på golvet? Jag ställde den frågan för ett par timmar sedan. Läs gärna lite innan du svarar.

Kanske madrassen togs ut efter att blodet hade torkat? Polisen hade likhund, inte blodsökande hund, skrev du själv nyss.
Citera
2014-01-11, 00:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Någon har ju gjort detta som du påstår är så svårt!? Det borde rimligtvis vara ännu svårare för en främling/sexdejt, kalla det whatever du vill, att sopa rent efter ett mord?

Och ja, var lägger damerna sina kläder före de går och lägger sig? Kan hända att de hamnar i tvättkorgen bland övrig tvätt. Inte så miljövänligt kanske, men här hemma så händer precis det, varje kväll. Våra tvättkorgar är fulla med kläder då även ungarna envisas med att byta såväl badlakan och kläder dagligen
Har polis dokumenterat vad för kläder som låg i Ms tvättkorg? Jag har då inte sett det.
Citera
2014-01-11, 00:51
Medlem
Citat:

Bloddrypande madrass? Det här har vi diskuterat för ett par år sedan om jag inte missminner mig och om jag inte sa det redan då, så skriver jag det nu: En madrass är gjord av fibrer och dessa tygfibrer suger upp vätska som en svamp. Sedan hamnade säkert inte allt blod i madrassen om Marinas madrasskydd låg på, hon hade ju inkontinensskydd där hemma om jag inte minns totalt fel. Ett annat alternativ är att GM drog ned henne ifrån madrassen så hon förblödde på golvet som sedan torkades. Det finns många alternativ.
Citera
2014-01-11, 00:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har polis dokumenterat vad för kläder som låg i Ms tvättkorg? Jag har då inte sett det.
Bild 132 Toaletten intill kök, necessär som bland annat innehåller tandborste,
tandkräm, rakhyvel och cerat. Tvättkorgen är tom.
Brottsplatsundersökningsprot. Inledande undersökning, 2011-06-15 10:37 diarienr: 1400-K126753-10
193
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in