2014-01-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst har det betydelse hur kroppen kommit ut och sen fraktats till fyndplats. Det har iaf inte hittats några spår i vare sig Ms bil eller F:s bil, inte ens fibrer från bilen på presenningen.

Hundarna fick ingen vittring i Nathalie Johansens mödares bil heller, trots att han erkänt och berättat vilken bil han körde kroppen i.
Citera
2014-01-11, 00:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det hittades inte heller i Norafallet där gm körde en bil full med likdelar i plastpåsar.
Och jag tror det finns fler fall där man kört lik utan att vare sig likhundar eller spår har hittats.
Det är inget bra argument för att jeepen inte har använts. Ren på utsidan men inte på insidan?
Kan den ha spolats eller tvättats av?

Har du sett Sigges Väg? Det är alltså i det närmaste en leråker med hjulspår.
Det krävdes en jeep och det är alltså inga problem med dumpningen. Någon meter bara och ner.
Norafallet lades snabbt ner pga självmord och underlag sekretessbelades.
Citera
2014-01-11, 00:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Fredrik blev väldigt arg då bilderna visades som lades in av en postare där parkeringsrutan va blöt där Marinas bil stod. Och jag tar det som att den kan ha spolats eller sköljts av.
Det va alltså den enda rutan som va blöt.-

Citat:
Norafallet lades snabbt ner pga självmord och underlag sekretessbelades.
Då har du missat att jag tog ut en del av den utredningen efter han tog sitt liv.
Hans självmord va ingen fribiljett direkt för att anses som oskyldig. Och bevisningen tog jag del av.
Inget i den bilen alltså fanns som hundarna markerade på.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 00:31.
Citera
2014-01-11, 00:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hundarna fick ingen vittring i Nathalie Johansens mödares bil heller, trots att han erkänt och berättat vilken bil han körde kroppen i.
Då kan vi ifrågasätta polishundarnas kompetens när de inte får vittring av vare sig lik eller blod.
Vilket innebär att det kan ha tagit mer tid än 20 min. för att forsla ut M från huset.
Citera
2014-01-11, 00:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Då kan vi ifrågasätta polishundarnas kompetens när de inte får vittring av vare sig lik eller blod.
Vilket innebär att det kan ha tagit mer tid än 20 min. för att forsla ut M från huset.
'
Ur sängen inom 15-20 min ja, men sen då allt låg på en skyddande presenning, så fanns det inget att vittra efter. Presenningen har skyddat. Precis som annan plast i bilar som kört lik.
Citera
2014-01-11, 00:35
Medlem
Citat:

Absolut. Det kan ha tagit flera dagar till och med om du frågar mig.
Citera
2014-01-11, 00:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Absolut. Det kan ha tagit flera dagar till och med om du frågar mig.
Men hade polis likhund/blodhund med sig i Ms bostad?
Citera
2014-01-11, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik blev väldigt arg då bilderna visades som lades in av en postare där parkeringsrutan va blöt där Marinas bil stod. Och jag tar det som att den kan ha spolats eller sköljts av.
Håll dig till sanningen, FUP sid 350:
Citat:
[[JS] ombeds berätta om väderförhållandena den aktuella tiden. [JS] säger att det var torrt ute och skaplig temperatur. Vad hon minns så var Marinas bil helt torr, ingen fukt på plåt eller rutor. [JS:s] bedömning är att bilen inte stått på platsen särskilt länge. När bärgaren bärgat upp bilen såg [JS] heller ingen förändring på platsen där bilen stått, såsom fukt eller något annat.
Citera
2014-01-11, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja det vet du väl nu vid det här laget. Det va Kvarnström mycket noga med att påpeka hur snabbt hon kom ur sängen. Däremot hade man ju inte en jota om att hon låg i en presenning.

Citat:

Bilderna finns i början av tråden och har visats några gånger så det finns att se att parkeringsrutan va blöt.,
Hans anfall i tråden va uppenbart så att det va träffande och det kan ha varit så att han sköljt av bilen.
Man har i HR talat om ren på utsidan och ostädad på insidan, så det finns fog för att spekulera om bilen på pendeln.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-11 kl. 00:43.
Citera
2014-01-11, 00:40
Medlem
Citat:

Det framgår väl av FUP om dom har det eller inte? Eller är det ännu en miss i utredningen?
Citera
2014-01-11, 00:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen hade likhund, inte blodsökande hund. Koordinatorn vittnade i TR att hunden skulle ha reagerat om kroppen hade funnits 15-20 minuter i bostaden.
Citera
2014-01-11, 00:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ja det vet du väl nu vid det här laget. Det va Kvarnström mycket noga med att påpeka hur snabbt hon kom ur sängen. Däremot hade man ju inte en jota om att hon låg i en presenning.
Minns jag inte fel så var det knarkhund och vapenhund på plats som markerat för bl.a vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in