2014-01-10, 23:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Lustigt hur fs förnekar att han skulle vara skogsmänniska.
Han visste ju om en ödslig plats där ingen skulle hitta henne enligt ett vittne som mj talat med.
Vidare har han setts gående med kameran till och från huset : skogen
Även tagit bilen upp i skogen samt provskjutit pistol (lite intressant när en släkting säger att allt marina gjorde fotades oftast men inte denna händelse , därför att den aldrig ägde rum ?
Intressant att det framkom att fyndplatsen haft väldigt många aktiviteter tiden efter Ms försvinnande tills hon hittades. Alla i bygden visste väl att M var försvunnen och ingen hade sett det vita paketet trots stor medial uppmärksamhet samt en polisär påkostad sökning.
Citera
2014-01-10, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att fs var i hetluften och såg denna bil så han Kollade upp den, ägarn var ju på platsen enligt förhör
Jag svarar i den här tråden, svaret hör mer hemma här. Var JE på platsen kl 11 på fm en vanlig arbetsdag? Står det så i förhör? Vad gjorde han där? Han säger att han lämnade av Marina, men hon borde ha varit på jobbet, eller?
Citera
2014-01-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, presenningen viks och läggs mellan säng och vägg. Sedan då? Vad läggs först på presenningen? Läggs allt annat ovanpå? I vilken ordning?

En presenning har fördelen att det går att vika på olika sätt så att den inte ligger platt som en pannkaka på golvet bara. Den kan gå under sängen och samtidigt en bit upp på väggen mitt emot. Hur som helst så tas kroppen ner på presenningen, paketet paketeras ihop till en flyttbar enhet, tas ut, och paketeras om innan flytt till skog.
Citera
2014-01-10, 23:34
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Nej.
När emballerade mördare Marina i madrassen då menar du?
Citera
2014-01-10, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
En presenning har fördelen att det går att vika på olika sätt så att den inte ligger platt som en pannkaka på golvet bara. Den kan gå under sängen och samtidigt en bit upp på väggen mitt emot. Hur som helst så tas kroppen ner på presenningen, paketet paketeras ihop till en flyttbar enhet, tas ut, och paketeras om innan flytt till skog.
Det är inte bara kroppen som ska tas ut. Jag upprepar: Vad läggs först på presenningen? Läggs allt annat ovanpå? I vilken ordning?
Citera
2014-01-10, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
När emballerade mördare Marina i madrassen då menar du?
Jag säger att det kan ha skett hemma hos GM, även om GM inte var FS.
Citera
2014-01-10, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, problemet är att du missat vad HD skriver om andra händelseförlopp vilket du inte verkar ha läst- Eller så sträcker sig din förmåga inte att tolka deras påpekanden. Åsikter kan du ha, men att tramsa om dråp efter ett resningsbeslut anser jag vara ointressant. Är du klar nu eller ska du tramsa om dråp igen?

Om du inte ser skillnaden sa jag också tidigare så kan jag inte hjälpa dig., Åsikterna går isär om du begriper vad det innebär. Vad domstolen kan och inte kan göra är en helt annan sak. Jag talar om läget för just detta fallet inget annat.

Mina åsikter har räckt ända till resning så vad har dina räckt till? Att tjafsa om dråp?`
Bra där då vet jag vad du går för ungefär då du drar paralleller till mcvästar. Hur det nu blev relevant för frågan om mordet på Marina. Men för din vetskap hade mina åsikter även i mc tråden rätt.
1. Det är inte HD som bestämmer brottsrubricering. De konstaterar att det inte är fråga om vållande till annans död utan uppsåtligt dödande.
2. Menar du att det är dina åsikter som gjort att det blev resning? I så fall är jag nöjd, för jag anser att FS ska döms för mord.
Citera
2014-01-10, 23:36
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag länkade en hypotes på förra sidan. Häng med.
Tyvärr är vi nog många som inte hänger med i dina spekulativa tankegångar när det gäller presumptiva GM och alternativa skeenden.
Antingen är du dålig på att förklara, eller är dina teorier så galna att ingen kan förstå dem.
Citera
2014-01-10, 23:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Inte bara kroppen ska paketeras. I detta fall var det 2 madrasser, duntäcke, filt och kuddar.
M vägde ca 90 kg.
Citera
2014-01-10, 23:37
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Först Kom de fyratusen riksdalerna ifrån trAderA och nu Skatteverket ? Hur ska han ha det

Han sa faktiskt att någon femhundring kan ha kommit från dessa pengar. Inte att alla gjorde det. Dessutom har han material som styrker dessa 24 000, så det är bara för rätten att titta på det materialet.
Citera
2014-01-10, 23:38
Medlem
Citat:
Det är inte bara kroppen som ska tas ut. Jag upprepar: Vad läggs först på presenningen? Läggs allt annat ovanpå? I vilken ordning?

Varför är det inte bara kroppen som ska tas ut i det första skedet? Det andra kan man väl tas ut sen när det är dags för slutpaketering? Det är kroppen som eventuellt skvätter blod och inte madrassen.
Citera
2014-01-10, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför är det inte bara kroppen som ska tas ut i det första skedet? Det andra kan man väl tas ut sen när det är dags för slutpaketering? Det är kroppen som eventuellt skvätter blod och inte madrassen.
Beskriv din hypotes, om du har någon! Fråga inte mig. Vad läggs först på presenningen? Läggs allt annat ovanpå? I vilken ordning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in