2014-01-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var lades presenningen? På vilken sida av sängen? Vi kan börja där...

Ska vi säga vänster sida? I sovriktning.
Citera
2014-01-10, 23:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag har en hypotes om att presenningen lades på golvet före det att kroppen togs från sängen. Sen i detalj hur det gick till kan nog bara mördaren svara på om det nu gick till så. Poängen är att det inte är omöjligt att liket flyttats utan att blod skvätt på golvet.

Klart presenningen har lagts ner på golvet det ser man ju i packningen hur det har gått till.
Det är mycket blod som rann ut innan han tog ner henne ifrån sängen, så det rör sig om över 2 liter.

Och han behöver inte ha vidrört ett skit för hon låg på madrassen och den andra madrassen va också med. Den ena va omlott över den andra. Han behövde bara dra i madrassen.
Citera
2014-01-10, 23:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Utan att spilla en droppe blod på golvet, eller torka upp efteråt? Knappast.
Vad är din förklaring på hur det gått till? Utan att spilla blod på golvet osv?
Citera
2014-01-10, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ska vi säga vänster sida? I sovriktning.
Vänster sida från garderoben sett? Alltså motsatt sida som Marina normalt sov på, och där blodfläcken hittades? Har jag uppfattat rätt? Vad menar du med sovriktning?
Citera
2014-01-10, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Behöver inte Googla det får du göra om du anser att du inte har insett vad det rör sig om.
Dråp kommer det inte att handla om det är ganska klart, men att försvaret kanske försöker det ser man prov på redan nu. Du får ta och separera lite då det gäller mord kontra dråp.

Det är inte helt ointressant för straffet griftefrid som kan ge honom ett par år extra. Så efter han avrättade henne då hon sov med ett skott i huvudet, så finns det intresse för mer straff-

'Dråp`?
Du blandar och ger. Jag har inte diskuterat OM domstolen kommer att döma för dråp. Jag har bara tre gånger visat att de har den juridiska möjligheten, eftersom mord och dråp har samma gärningsbeskrivning. Däremot kan de inte döma för vållande till annans död, eftersom gärningsbeskrivningen bara omfattar brott som begåtts uppsåtligen. Griftefrid har inte heller något med mord/dråp att göra, men kan ge ett längre straff.
Detta är lite som när du krävde sänkta beviskrav och dödsstraff för alla mördare (utom de med mc-väst, såklart!). Du har full rätt att tycka det. Problemet blir när du tror att dina åsikter är rättspraxis.
Citera
2014-01-10, 23:04
Medlem
Citat:
Läs tråden. Här är en hypotes om hur det gick till: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Och för det behövs ingen inpackning i presenning i sovrummet, oavsett vem som packade in kroppen. Den kan ha körts oinpackad hem till GM och packats in där.
Intressant. Hämtade Alt. GM madraserna sedan menar du.
Citera
2014-01-10, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Vad är din förklaring på hur det gått till? Utan att spilla blod på golvet osv?
Jag länkade en hypotes på förra sidan. Häng med.
Citera
2014-01-10, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Intressant. Hämtade Alt. GM madraserna sedan menar du.
Nej.
Citera
2014-01-10, 23:05
Medlem
Citat:
Vänster sida från garderoben sett? Alltså motsatt sida som Marina normalt sov på, och där blodfläcken hittades? Har jag uppfattat rätt? Vad menar du med sovriktning?

Det här är som upplagt för missförstånd Men om du tänker dig var blodfläcken fanns, att huvudet är placerat där, så är sovriktningen från fötterna och uppåt. Och på vänster sida om sovriktningen.
Citera
2014-01-10, 23:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du blandar och ger. Jag har inte diskuterat OM domstolen kommer att döma för dråp. Jag har bara tre gånger visat att de har den juridiska möjligheten, eftersom mord och dråp har samma gärningsbeskrivning. Däremot kan de inte döma för vållande till annans död, eftersom gärningsbeskrivningen bara omfattar brott som begåtts uppsåtligen. Griftefrid har inte heller något med mord/dråp att göra, men kan ge ett längre straff.
Detta är lite som när du krävde sänkta beviskrav och dödsstraff för alla mördare (utom de med mc-väst, såklart!). Du har full rätt att tycka det. Problemet blir när du tror att dina åsikter är rättspraxis.

Nej, problemet är att du missat vad HD skriver om andra händelseförlopp vilket du inte verkar ha läst- Eller så sträcker sig din förmåga inte att tolka deras påpekanden. Åsikter kan du ha, men att tramsa om dråp efter ett resningsbeslut anser jag vara ointressant. Är du klar nu eller ska du tramsa om dråp igen?

Om du inte ser skillnaden sa jag också tidigare så kan jag inte hjälpa dig., Åsikterna går isär om du begriper vad det innebär. Vad domstolen kan och inte kan göra är en helt annan sak. Jag talar om läget för just detta fallet inget annat.

Mina åsikter har räckt ända till resning så vad har dina räckt till? Att tjafsa om dråp?`
Bra där då vet jag vad du går för ungefär då du drar paralleller till mcvästar. Hur det nu blev relevant för frågan om mordet på Marina. Men för din vetskap hade mina åsikter även i mc tråden rätt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 23:11.
Citera
2014-01-10, 23:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Åtlöjet är då han påpekar att det kanske inte är mord. Hur fan ska ha ro hem det?
Hansson är alltså en jävla oseriös advokat i mina ögon.

Hårstråna i paketet hade betydelse påstår han men han har väl glömt alla hårfärger hans klient hade tidigare. Sen så vill han trolla igen med analyser som inte går.
Hans påståenden i dag kom i skymundan och hans klients svaga svar på åklagarens frågor hamnade i fokus,. Advokaten borde verkligen se över sitt försvar i dag då det är på ett helt annat sätt än tidigare. Det är så pass graverande omständigheter för Fredrik att luftangrepp inte håller.

33 män i hemlig lista? Alla är avförda, så han får hitta på något bättre.

Ska bli jävligt intressant att se hans sk skatteåterbäring som han påstår sig ha fått vilket är en ändring av tidigare påståenden om de 4000 han hade på sig.
Det går även att kolla struktur på hårstråna. Det skiljer sig en del mellan tjocklek på hårstrån och du kanske vet att nordiskt hår är tunnare än sydeuropeiskt.

Och här håller jag med försvaret att polis inte gått till botten med hårfyndet i paketet där M låg.
Citera
2014-01-10, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det här är som upplagt för missförstånd Men om du tänker dig var blodfläcken fanns, att huvudet är placerat där, så är sovriktningen från fötterna och uppåt. Och på vänster sida om sovriktningen.
Kan du förklara vilken sida av sängen du vill lägga presenningen på i din hypotes. Om du befinner dig vid garderoben, är det höger eller vänster sida av sängen då? Eller om du vill, den sida som ligger närmast dörren eller motsatta sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in