2014-01-10, 22:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Paketet med kroppen utforslad fönstervägen. Vad sägs om det?
Går inte för en ensam att klara av det lyftet?
Jag utesluter inte en medhjälpare i detta.
TR gjorde ett besök till Ms bostad och uteslöt den vägen eftersom växterna under fönstret var intakta.
Citera
2014-01-10, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja om man kan kalla de skickligt att svara "jag vet inte" och "ingen aning" på frågor som är känsliga samt ha hur bra minne som helst och vara villig att prata när det pratas om något som är för egen vinning, då är han i allra högsta grad det.

Ja, det ansåg Svenkvist att det är så att hans svar är skickliga och väl förberedda.
Men frågan är vad domstolen anser om dom här ovetande och minneslösa svaren.

Alla hans svar ska tas som att då han nekar bestämt till något så är det nog så att det är tvärtom.
Svarar han villigt och berättar mer stämmer det inte.
Han är lättläst, och ADD är nog en gammal etikett som innebär något helt annat egentligen.
Citera
2014-01-10, 22:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är inte svårt att vara trovärdig om man talar sanning.

Det börjar bli dags för Svenkvist att bevisa sina påståenden, för FS kan inte svara på dem.
ÅK har inget att backa upp sina påståenden, så han får nog börja snickra på en dumstrut så som han hittar på.
Advokaten undrar detsamma, och då gör lagmännen det också.
Lite pinsamt nu för ÅK...
Herr advokaten gjorde sig till åtlöje när han ifrågasatte kulhålet i väggen.
Och dessa bemödanden om att försöka få det som hände till något helt annat än mord...

Ja, ja, jag har i och för sig förståelse för honom - det är ju en försvarsadvokats plikt att
göra allt vad han förmår för att fria sin klient. Inom rimliga gränser förstås.

Han kämpar på, det gör han, men si den här gången blir uppdraget nog allt för betungande
för stackars, flitige Hansson.

Men - det finns ett liv efter Fredrik Svensson och det här målet.
Han kan nog få nya klienter och nya uppdrag. Det tror jag nog.
Citera
2014-01-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förklara närmare. "Vält"?

Ok vält/dragit/lyft/placerat kroppen med tillbehör ovanpå presenningen som låg på golvet. Jag kan inte svara på exakt hur det har gjorts men det kan väl knappast räknas som en omöjlighet att flytta kroppen med tillhör från sängen till presenningen på golvet utan att blod skvätter i rummet?
Citera
2014-01-10, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok vält/dragit/lyft/placerat kroppen med tillbehör ovanpå presenningen som låg på golvet. Jag kan inte svara på exakt hur det har gjorts men det kan väl knappast räknas som en omöjlighet att flytta kroppen med tillhör från sängen till presenningen på golvet utan att blod skvätter i rummet?
Du har alltså ingen hypotes om hur det gick till.
Citera
2014-01-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är inte svårt att vara trovärdig om man talar sanning.

Så du tror att han talar sanning när han säger att han inte minns nåt av vad de sa till varandra vid sjön efter båttuten, trots att han tidigare sagt att han ångrade sina ord efteråt? Har den konversationen råkat raderats ut av cannabisen också?
Citera
2014-01-10, 22:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Och dessa bemödanden om att försöka få det som hände till något helt annat än mord...

Ja, ja, jag har i och för sig förståelse för honom - det är ju en försvarsadvokats plikt att

Han kämpar på, det gör han, men si den här gången blir uppdraget nog allt för betungande

Åtlöjet är då han påpekar att det kanske inte är mord. Hur fan ska ha ro hem det?
Hansson är alltså en jävla oseriös advokat i mina ögon.

Hårstråna i paketet hade betydelse påstår han men han har väl glömt alla hårfärger hans klient hade tidigare. Sen så vill han trolla igen med analyser som inte går.
Hans påståenden i dag kom i skymundan och hans klients svaga svar på åklagarens frågor hamnade i fokus,. Advokaten borde verkligen se över sitt försvar i dag då det är på ett helt annat sätt än tidigare. Det är så pass graverande omständigheter för Fredrik att luftangrepp inte håller.

33 män i hemlig lista? Alla är avförda, så han får hitta på något bättre.

Ska bli jävligt intressant att se hans sk skatteåterbäring som han påstår sig ha fått vilket är en ändring av tidigare påståenden om de 4000 han hade på sig.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Gjorde SKL sig också till åtlöje när det satte grad +2 på hålet?
Citera
Medlem
Citat:
Du har alltså ingen hypotes om hur det gick till.

Jag har en hypotes om att presenningen lades på golvet före det att kroppen togs från sängen. Sen i detalj hur det gick till kan nog bara mördaren svara på om det nu gick till så. Poängen är att det inte är omöjligt att liket flyttats utan att blod skvätt på golvet.
Citera
2014-01-10, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har en hypotes om att presenningen lades på golvet före det att kroppen togs från sängen. Sen i detalj hur det gick till kan nog bara mördaren svara på om det nu gick till så. Poängen är att det inte är omöjligt att liket flyttats utan att blod skvätt på golvet.
Var lades presenningen? På vilken sida av sängen? Vi kan börja där...
Citera
2014-01-10, 22:59
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag har inte varit inne i en slaktbod, men jag tror blod finns på golv och väggar där inne, inte begränsat till en knapp kvadratmeter på en möbel. Men om det är så det ser ut i en slaktbod så var min liknelse fel. Kan du beskriva hur man emballerar en svårt blödande kropp utan att det skvätter blod på golv och väggar, och att det inte ser avtorkat ut efteråt?
man lägger direkt kroppen inbäddad i bäddmadrassen kroppen låg på och sen slår man in allt in ien vit presenning. Fråga FS om du vill ha närmare detaljer.
Citera
2014-01-10, 23:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Finns det oklarheter med kulhålet i väggen så blir det nog ganska belagt med 3 experter som uttalar sig om skottskadan i huvudet. Så Hanssons prov på att påstå något om kulhålet tror jag inte blir något annat än pannkaka av. Direkt sinnesförvirrat inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in