2014-01-10, 21:34
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kanske hon sa i förhör i domstolen? De banden finns ju numera för alla att lyssna på och i sin helhet.
Det kan vara så att dom va förtroliga med varandra då det gäller killar.
Det syns på facebookutdraget att de talar om dejter osv.

Tror det var i FUP jag har läst det. Jag har inte lyssnat på band så mycket, mest läst
Citera
2014-01-10, 21:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Lyssna på kräket och lögnerna
På fredagen gav den åtalade 40-åringen sin version av vad som hänt Marina Johansson.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/marinarattegangen-den-atalade-forhordes

Advokat Michael Hansson menar att det kan finnas en alternativ gärningsman bland de 33 män som Marina Johansson haft kontakt med på nätet.

Men enligt åklagaren är samtliga avförda från utredningen.

Tramsdvokaten med hemlig lista. Vem tror han att han ska lura?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 21:40.
Citera
2014-01-10, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, men den daten frös ju inne som vi alla vet vid det här laget.
Jag säger till dig som till Tulpanpernilla igår: Glöm JE. Glöm alla utom ja du vet vem.

Uppriktigt: Du kan inte på allvar umgås med tankar på att någon annan än Svensson
skulle ha utfört det här?

Varför skulle någon ny bekantskap drista sig till att skjuta ihjäl Marina i hennes eget hem?

Det hjälper inte att rada upp JE, figurer som "Greath Death" och andra med smaskiga alias.

There can be only one
Daten frös inne efter chatten.

Bohusläningen: Advokaten: "Inte säkert att det är mord"
Citat:
Hansson menar inte bara att det kan finnas alternativa gärningsmän. Han säger även att det kan handla om alternativa skeenden och han ifrågasätter både det kulhål som polisen anser sig ha hittat i Marinas sovrum och att det skulle röra sig om mord.
Det kan finnas många alternativ till det förlopp du förordar.
Citera
2014-01-10, 21:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Advokaten: "Inte säkert att det är mord"
Ex-sambons advokat, Michael Hansson, ifrågasätter både kulhålet i sovrummet och att det faktiskt handlar om ett mord. ………
– Det är inte alls säkert, säger han.

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2712753-advokaten-inte-sakert-att-det-ar-mord-

Han ska gå på de två justitierådens linje, och det ska bli högst intressant om han kan finta 3 kvinnliga hovrättsråd med trams.

Mycket saklig och verklighetstrogen rapportering.
Hedin rapporterar från SR
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5752320

Hur tänkte han här Hansson? Inte mord? Ändå dumpad och inpackad i skogen och en gm som ränner runt med henne mobil?
CirkusHansson liknar Bodens advokat. Och inget förvånar längre i tramsframställandet från försvarshåll.

Alla tre experterna talar om att hon har blivit skjuten i huvudet. Så adios Hansson.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 21:44.
Citera
2014-01-10, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ex-sambons advokat, Michael Hansson, ifrågasätter både kulhålet i sovrummet och att det faktiskt handlar om ett mord. ………

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2712753-advokaten-inte-sakert-att-det-ar-mord-

Han ska gå på de två justitierådens linje, och det ska bli högst intressant om han kan finta 3 kvinnliga hovrättsråd med trams.

Hur tänkte han här Hansson? Inte mord? Ändå dumpad och inpackad i skogen och en gm som ränner runt med henne mobil?
CirkusHansson liknar Bodens advokat. Och inget förvånar längre i tramsframställandet från försvarshåll.

Alla tre experterna talar om att hon har blivit skjuten i huvudet. Så adios Hansson.

Om det är mord eller dråp avgörs av vad som hände före dådet, inte efter...
Citera
2014-01-10, 21:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Rubriceringen är mord om du missat det menar jag. Och jag betvivlar tramsadvokaternas framställning i media så som att det inte är mord. Det är en pinsam advokat inget annat.
Skjuten på nära håll inpackad och dumpad är det vad du får till dråp`?

Här nöjer man sig inte med annat än mord. Vare sig från RÅ eller polismyndigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra fråga. Hur emballerade GM kroppen i sovrummet utan att det såg ut som en slaktarbod efteråt?

För fan mannen. Det såg ut som i en slaktarbod i sovrummet. Eller anser du något annat?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Även vållande.
Citera
2014-01-10, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
För fan mannen. Det såg ut som i en slaktarbod i sovrummet. Eller anser du något annat?
Oj, gjorde det? Det missade polisen helt vid första BU, och det syns inget på fotona därifrån heller. Gick polisen fel, menar du?
Citera
2014-01-10, 21:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Man ska nog drömma sig vidare om man inbillar sig att det handlar om något annat än en ren avrättning.
Dråp`? Vållande?`In your dreams möjligtvis.
Citera
2014-01-10, 21:51
Medlem
Grandiosos avatar
Svensson i farten under dagen:

Jag åker för att vi hade bestämt att jag skulle vara borta den natten. Därför åkte jag. Vart åkte du? Till Fässbergs kyrkogård. Satt där några timmar, vid gravkanten. Vet inte om jag hade ljus med mig.

Han åker på en tur för att köpa cannabis, jobbar i trädgården, röker lite. Men det är svårt att säga exakta tidpunkter.

Hans dator öppnad under kvällen och stängs ned strax efter tio. Han ser inga spår efter Marina och tror inte att någon varit i huset.

Marina kan ha varit hemma, menar han. Han åker hemifrån vid 23-tiden när han stängt datorn.

Säkert hade han ljus med sig när han besökte älskade mormors grav.
Annars hade det nog blivit alltför gastkramande att sitta där mitt i natten bland alla döda.
Citera
2014-01-10, 21:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Det framkommer i handling att den hon bestämde träff med den 28/7 gillade rolllek i form av hot.
Det behöver inte vart mord utan en olycka i leken.
Det kan vara det försvaret vilar på när det gäller alt g.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in