Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Jag sa det första gången i svaret till dig där du med det i texten så vad i helvete yrar du om. Att du inte förstår varken engelska eller vad jag faktiskt sa och nu sitter och klipper och klistrar är som sagt ingenting som på något plan speglas positivt på din intelligens så vill du lämna denna meningslösa meta-diskussion om vem som sa vad och gå tillbaka till verkligheten och 2 stålmonster som faller ihop som korthus eller ska du fortsätta tramsa?
Så svara nu din tomte, tycker du att det du fått fram här om balkarna stödjer din tes om 1000 grader ja eller nej?
Nej så enkelt kommer du inte undan.
Här börjar det...
2014-01-08, 21:58
(FB) Vad kan vara den stora planeningen bakom 9/11
Och det var inte skrivet till dig överhuvudtaget.
Men du svarar...
2014-01-08, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Vill först och främst göra alla debunkers uppmärksamma på att pannkaksteorin inte längre är den officiella teorin utan det är "sagging trusses" som är den numera officiella som mr tramspelle nr 1 Shyam Sunder åker världen runt och berättar om, till stor glädje för alla oss som förstår oss på grundläggande fysisk och kan behöva oss ett gott skratt.
Att man saknar precis all trovärdighet när man helt plötsligt byter teori behöver jag nog inte påpeka.
Planet påverkade inte coren överhuvudtaget. Belastningen blir på sidan där impact är isåfall och visst hade vi sett just den delen falla ihop såsom en stålbyggnad gör när den inte är trixad med tex Windsor och alla andra stålbyggnader genom historien så hade den här diskussionen inte ens funnits.
Där är vi dock inte nu utan nu har vi istället 2 stålmonster som faller ihop som korthus av ingen anledning alls så försök att förhålla dig till verkligheten och lite mindre tramsande om irrelevanta nonsenssaker om du är kapabel till det tack.
Snälla våldta inte ordet vetenskapligt på det sättet är du snäll för jag får seriöst ont i huvudet av det.
Det du länkar till är inte peer reviewed överhuvudtaget. NIST vägrar släppa sin data så det kan inte kallas forskning alls eftersom det är totalt overifierat. När Kevin Ryan på Underwriters Laboratories ifrågasatta datan och ville ha den specificerad eftersom det var rena lögner från NIST fick han sparken.
Men som KlokOchSnygg sa så krossade ju NIST sin egen hittepå data genom att råka släppa bilderna från värmekameran och faktiskt bara kunde visa upp en femtedel av värmen som man gjorde till en nödvändighet för att Twin Towers skulle falla ihop som ett korthus.
Jag postade den länken med tid för värmekameran redan igår så varför du sitter här och tramsar och låtsas som den inte finns är svårt att förstå men såhär är det ju konstant, vi måste förhålla oss till er okunskap och mata er som jävla bebisar. Nu pratade jag förvisso med kjellkritisk just då men han såg filmen och försvann så antar att det är byebye för dig nu med.
Höj din nivå nu för ska du sitta här och prata om vetenskap så slå först upp ordet och förstå dig på vad som är vetenskap och forskning och vad som inte är det för finns det ingen öppenhet så finns det ingen vetenskap och så är det med den saken.
Naturligtvis helt utan källhänvisningar eller uträkningar, bara massa raljerande skit. Som vanligt i ditt fall.
Sen beskriver jag hur NIST har gått tillväga och redovisar källor.
Då kommer den....
2014-01-08, 23:59
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Kolla från 1.09:28
http://www.youtube.com/watch?v=K7mDXHn_byA
Så ser du svart på vitt att AE och därmed över 2100 seriösa forskare som vet hur forskning fungerar har fått nej samtliga gånger dom frågat efter datan så lite mindre lögner från dig tack.
Jag tittar på filmen som jag redan sett och vid ditt klockslag så visar filmen ett utdrag från NIST-rapporten.
2014-01-09, 18:03
http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909017
I filmen visar dom denna text:
"Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250oC"
Ditt svar:
2014-01-09, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Kan du engelska?Det NIST faktiskt säger är att 100% av dom kolumner som gick att undersöka visade att temperaturen inte översteg 250 Celsius.
Sen har jag förklarat för dig att dom säger faktiskt inte det du påstår.
Och än värre blev det idag.
Detta är hela texten om detta från NIST alltså inte den förkortade du vill att vi skall se i din film.
"Observations of paint cracking due to thermal expansion. Of the more than 170 areas examined on 16 perimeter column panels, only three columns had evidence that the steel reached temperatures above 250 °C: east face, floor 98, inner web; east face, floor 92, inner web; and north face, floor 98, floor truss connector."
"Only two core column specimens had sufficient paint remaining to make such an analysis, and their temperatures did not reach 250 °C. NIST did not generalize these results, since the examined columns represented only 3 percent of the perimeter columns and 1 percent of the core columns from the fire floors."
Och nu påstår du...
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Precis 100%.
Så hur många gånger ska jag behöva upprepa det papegojan innan det sjunker in? Att du varken förstår vad jag säger eller engelska är nämligen inte mycket jag kan göra åt och det kommer inte heller att ändras bara för att du leker Marjasin.
Totalt har vi alltså här då 18 balkar och 15 av dom säger det jag alltid sagt och 3 av dom säger kanske men väldigt tveksamt det du säger. Detta lyckas du tolka som att du har rätt? Helfestligt.
Att du har varit ute och cykla är fastställ sen länge.
Men nu har du ramlat av vagnen och jag tror faktiskt att ingen vill hjälpa dig upp.
NIST och din film refererar inte till några 18 balkar och siffran 15 nämns inte heller i det stycket som NIST och din film tar upp.
Här går du inte bara bet på engelskan utan även svåra utmanande tal som 16. Ja det är svinnande siffror att hålla reda på.
Ta nu och nyktra till och läs igenom det NIST skriver. Sen försöker du igen, det kan inte bli värre!