2014-01-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
I flera fall har dessutom dna-prov tagits just i syfte att utesluta.
Dubbelmordet i Linköping är ett exempel.

Edit:
Har för mig att de gjorde likadant i fallet med Hagamannen.
Skillnaden är att det krävs skälig misstanke eller frivillighet vid DNA-test.
Citera
2014-01-10, 21:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det står inte att hon inte planerade någon date till morgondagen.
Ur chattutdraget mellan systern och Marina som du själv citerade:

Citat:
jasså, någon trevlig date?!?
nej jag hoppas på några trevliga möten nästa vecka
ok, låter härligt

Inget möte med någon dagen efter alltså. Framgår ju klart och tydligt härur.
Citera
2014-01-10, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ur chattutdraget mellan systern och Marina som du själv citerade:

Inget möte med någon dagen efter alltså. Framgår ju klart och tydligt härur.
Nej, alla berättar inte om alla dater. Det framgår inte att hon inte hade någon date dagen därpå. Hon hade en planerad, minns du? JE.
Citera
2014-01-10, 21:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Mamma L pratade i dag om de vita presenningarna, så en va saknad. Hur kommenterar du det?
Det kommenterar jag med att det framkommer i handlingar att hon ringde till polis och sa att hon sett i media att det syntes vara vit presenning. Att det vart vit presenning nämner hon inte i tidigare förhör.
Citera
2014-01-10, 21:25
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror minsann att Fredrik vill släta över sitt missbruk och den tidigare läkarens utlåtande.
Han vill även sekretessbelägga det här yttrandet från Frivården, men se det gick inte.

Jag tror inte ett skit på vad han säger till Frivården, men om nu domstolen anser att det är korrekt kan han kyssa sig goodbye till att ha skador på minnet av haschbruket.
Så fine det har ingen större betydelse, men för min del är det en knarkare oavsett.

ADD? Jaha det ser inte ut som alla bokstavskombinationer är så seriösa längre. Det är mer fel på IQ och andra aspekter man ska ta in nuförtiden.

Det är sista gången systern talar med Marina. Och hon har berättat i förhör tidigare vad som sagts och detta belägger hennes trovärdighet. Den här systern har väl tagit detta så hårt att hon inte kunnat arbeta riktigt fullt ut. Hon har inte heller tyckt att Fredrik är en sympatisk kille.
Och hon menade att våren 2010 så va det definitivt mellan M och F.-

Han gjorde allt för att få stanna. Hon gav order och han utförde dom då han visste att han hängde löst.- Men en sak klarade han inte av och det va sexbiten, så när det gick upp för Fidde att sagan va slut, så pang.

Sa inte systern något om att om Marina dejtade någon från nätet så berättade hon det för systern. Har bestämt för mej att jag läst det nånstans, troligtvis i FUP.
Citera
2014-01-10, 21:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det kommenterar jag med att det framkommer i handlingar att hon ringde till polis och sa att hon sett i media att det syntes vara vit presenning. Att det vart vit presenning nämner hon inte i tidigare förhör.

Okej, men så du vet sa Hansson inget om detta alls. Så presenningarna i Spekeröd va vita med andra ord. Så kan man dra slutsatsen av att denna presenningen som använts att packa Marina med är den tredje som Fredrik påstår är slängd?
Citera
2014-01-10, 21:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hon bekräftar därmed att ingen date var planerad till morgondagen. Ingen alt gm alltså.
Marina tolkade JE som alla andra normala skulle gjort. Ingen date.
Det finns andra chatt där M och J.E beslutar om träff den 28/7.
Citera
2014-01-10, 21:28
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Du tror alltså att Marinas mamma ljuger? Vad skulle hon tjäna på det?
Citera
2014-01-10, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Sa inte systern något om att om Marina dejtade någon från nätet så berättade hon det för systern. Har bestämt för mej att jag läst det nånstans, troligtvis i FUP.
Jag skulle uppskatta om du visade var du har läst det, istället för att bara dra ur minnet. Och berätta samtidigt hur systern kan veta det.
Citera
2014-01-10, 21:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Kanske hon sa i förhör i domstolen? De banden finns ju numera för alla att lyssna på och i sin helhet.
Det kan vara så att dom va förtroliga med varandra då det gäller killar.
Det syns på facebookutdraget att de talar om dejter osv.
Citera
2014-01-10, 21:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, alla berättar inte om alla dater. Det framgår inte att hon inte hade någon date dagen därpå. Hon hade en planerad, minns du? JE.
Ja, men den daten frös ju inne som vi alla vet vid det här laget.
Jag säger till dig som till Tulpanpernilla igår: Glöm JE. Glöm alla utom ja du vet vem.

Uppriktigt: Du kan inte på allvar umgås med tankar på att någon annan än Svensson
skulle ha utfört det här?

Varför skulle någon ny bekantskap drista sig till att skjuta ihjäl Marina i hennes eget hem?

Det hjälper inte att rada upp JE, figurer som "Greath Death" och andra med smaskiga alias.

There can be only one
Citera
2014-01-10, 21:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du tror alltså att Marinas mamma ljuger? Vad skulle hon tjäna på det?
Jag skrev att mamman L ringt till polis efter att hon sett bilder från media att det var något vitt som M paketerats i. Och därefter nämner hon vit presenning vilket hon tidigare inte gjort.

Hon kan indirekt ha påverkats av att fylla på sitt "minne" av att ha sett bilder från fyndplats.
Men i tidigare förhör har hon inte nämnt en vit presenning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in