2014-01-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha tagit hem kroppen oemballerad och svept den där.
Nej, då faller ju din teori ändå, för du skrev att golvet inte var städat/inte noggrannt städat. Emaballaget är en förutsättning om det inte ska bli ett blodspår från säng till bil/i skottkärra osv.
Citera
2014-01-10, 19:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Nej, då faller ju din teori ändå, för du skrev att golvet inte var städat/inte noggrannt städat. Emaballaget är en förutsättning om det inte ska bli ett blodspår från säng till bil/i skottkärra osv.
Vilken teori håller?
Citat:
Bra fråga. Hur emballerade GM kroppen i sovrummet utan att det såg ut som en slaktarbod efteråt?
På något sätt måste GM ha fått ut kroppen, oavsett vem som är GM.

Så min teori håller tills dess att någon kommer fram med någon bättre.
Citera
2014-01-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska det nu antydas att presenningen som täckte Marinas lik inte kom från hemmet i Övre Röra?
Ska eran alternative gärningsman kanske ha medfört egen fin, vit presenning...?

Denne alternativa gärningsman måste dessutom haft med sig en kamouflagefärgad filt för att täcka blodfläcken.

Filten som var så spänt bäddad att det bildades en lustspalt förnekar FS att han nånsin sett.
Ändå kan han formulera en aerodynamisk teori om att just den filten minsann kan ha bäddats direkt efter mordet.
Citera
2014-01-10, 19:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Denne alternativa gärningsman måste dessutom haft med sig en kamouflagefärgad filt för att täcka blodfläcken.

Filten som var så spänt bäddad att det bildades en lustspalt förnekar FS att han nånsin sett.
Ändå kan han formulera en aerodynamisk teori om att just den filten minsann kan ha bäddats direkt efter mordet.
F.S har ju naturligtvis gått igenom utredningen som polis gjort och som finns med i fup. Men idag när han svara så fick det bli i dåtid innan han hade tillgång till material.
Citera
2014-01-10, 19:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Konstigt, för filten känner mamma L igen på sid 667.
Citera
2014-01-10, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok. Då borde det vara en smal sak för dig att skaka fram ett exempel på ett annat mål där man tagit fingeravtrycken på offrets bekantskapskrets utan ens några misstankar mot dem. Du misslyckades med det igår.
Det torde vara allmänt känt att jag inte tillhör Q:s fanclub. Men det är mycket vanligt att man låter icke misstänkta lämna fingeravtryck. Typexemplet är fyllemord, då det finns ett antal fyllon, varav ett har en kniv i ryggen. Där daktas alla, fast de inte delges misstanke. Generellt brukar rätt många få lämna fingeravtryck vid mord, inklusive ambulans- och polispersonal. Att undersöka de som kan tänkas ha varit i huset vore inte konstigt, men att dakta hela mänskligheten för att hitta fingeravtryckets innehavare är inte görligt.
Citera
2014-01-10, 19:51
Medlem
Grandiosos avatar
Ena systern berättar idag:

Jag blev så glad, då slapp jag fira jul med honom. Men han kom ändå och februari tror jag att det var något slags mellanläge.

Brytningen var innan jul, berättar systern.

Han gick över gränsen, mer än en vanlig person gör.

Jag försökte för Marinas skull att tycka om honom men varje gång vi träffades kände jag mig kränkt. Jag berättade det för henne och hon blev arg och ledsen. Marina gled ifrån mig.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710

Det fetade: Konstigt med somliga människor, de märker ju att de inte gillas av vissa
men ändå tränger man sig på trots att det borde framgå med all tydlighet att de är inte
önskvärda som gäster i vissa hem. Man bryr sig inte utan bara dundrar på.
Jag upphör aldrig att förvånas över såna här typer må jag säga...
Har för mig att FS inte heller är riktigt uppskattad av alla i den nya flickvännens familj.
MrsMagoo länkade något avsnitt ur FUP om just den saken härförleden.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-10 kl. 19:55.
Citera
2014-01-10, 19:52
Avslutad
Citat:
Konstigt, för filten känner mamma L igen på sid 667.
Ja, då är det ju märkligt att FS inte känner igen den. Där missade han.
Citera
2014-01-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det torde vara allmänt känt att jag inte tillhör Q:s fanclub. Men det är mycket vanligt att man låter icke misstänkta lämna fingeravtryck. Typexemplet är fyllemord, då det finns ett antal fyllon, varav ett har en kniv i ryggen. Där daktas alla, fast de inte delges misstanke. Generellt brukar rätt många få lämna fingeravtryck vid mord, inklusive ambulans- och polispersonal. Att undersöka de som kan tänkas ha varit i huset vore inte konstigt, men att dakta hela mänskligheten för att hitta fingeravtryckets innehavare är inte görligt.

I flera fall har dessutom dna-prov tagits just i syfte att utesluta.
Dubbelmordet i Linköping är ett exempel.

Edit:
Har för mig att de gjorde likadant i fallet med Hagamannen.
Citera
2014-01-10, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, då är det ju märkligt att FS inte känner igen den. Där missade han.
Varför det? Måste han känna igen allt som mamma L känner igen?
Citera
2014-01-10, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jo men då gäller det väl a) ett fingeravtryck som bevisligen tillhör mördaren pga att det sitter på mordvapnet eller på liknande, och b) de fyllon som varit närvarande, inte alla stans fyllon som känner den mördade men inte varit närvarande.
Citera
2014-01-10, 19:59
Avslutad
Citat:
Varför det? Måste han känna igen allt som mamma L känner igen?
Tja, han bor ju i huset och har bott där ett antal år. Jag kan då garantera att jag känner igen alla filter vi har i hushållet, och då handlar det säkert om ett 10-tal olika filtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in