2014-01-10, 19:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polis utrett om det är samma fabrikat på presenningarna som fanns i huset och den som M hittades i?
Ska det nu antydas att presenningen som täckte Marinas lik inte kom från hemmet i Övre Röra?
Ska eran alternative gärningsman kanske ha medfört egen fin, vit presenning...?
Citera
2014-01-10, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska det nu antydas att presenningen som täckte Marinas lik inte kom från hemmet i Övre Röra?
Ska eran alternative gärningsman kanske ha medfört egen fin, vit presenning...?
Han kan ha tagit hem kroppen oemballerad och svept den där.
Citera
2014-01-10, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I vilken vida mening tror du att jag tror att Rättegångsbalken stipulerar? I vilken vid mening stipulerar Rättegångsbalken, tror du? Jag anser att polisen ska hålla sig inom Rättegångsbalken, och det är vidare än vad du tror.
Ok. Då borde det vara en smal sak för dig att skaka fram ett exempel på ett annat mål där man tagit fingeravtrycken på offrets bekantskapskrets utan ens några misstankar mot dem. Du misslyckades med det igår.
Citera
2014-01-10, 19:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Tror du på det själv?
Citera
2014-01-10, 19:05
Avslutad
Citat:
Och hur undgick denne att bloda ner sovrummet och resten av huset när kroppen oemballerad fraktades därifrån?
Citera
2014-01-10, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok. Då borde det vara en smal sak för dig att skaka fram ett exempel på ett annat mål där man tagit fingeravtrycken på offrets bekantskapskrets utan ens några misstankar mot dem. Du misslyckades med det igår.
Nej, jag pekar på det här istället. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-10, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och hur undgick denne att bloda ner sovrummet och resten av huset när kroppen oemballerad fraktades därifrån?
Bra fråga. Hur emballerade GM kroppen i sovrummet utan att det såg ut som en slaktarbod efteråt?
Citera
2014-01-10, 19:12
Avslutad
Citat:
Nej, jag pekar på det här istället. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Att polisen har befogenhet ta till en åtgärd innebär ju inte att det är standardförfarande att göra det i alla möjliga fall. Det är därför jag tycker att du ska belägga, via ett parallellfall där man har tagit fingeravtryck på bekantskapskretsen, att polisen har gjort en miss i marinafallet.
Citera
2014-01-10, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att polisen har befogenhet ta till en åtgärd innebär ju inte att det är standardförfarande att göra det i alla möjliga fall. Det är därför jag tycker att du ska belägga, via ett parallellfall där man har tagit fingeravtryck på bekantskapskretsen, att polisen har gjort en miss i marinafallet.
Jag har aldrig ansett att man ska ta fingeravtryck på hela bekantskapskretsen.
Citera
2014-01-10, 19:17
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Johan Sköld: Exsambon är iskall och svarar väldigt ofta att han inte minns eller att han inte kan svara på frågan. Trots att åklagaren vrider och vänder och pressar kommer han ingen vart.

http://www.expressen.se/gt/hemlig-mordarlista-kritiseras-av-advokat/

Verkar som fs har visat sitt rätta jag, iskall och samma "svar", dock inte förvånande.

Det som är förvånande hur han har stenkoll på vissa saker (som är till hans sk. fördel) och det som är till hans nackdel minns han inte, spekulerar han inte i eller kan inte svara på frågan, eller blir han irriterad och fräser

Vad gäller flickvännen som är helt övertygad om att fs är oskyldig, ja vad säger man? Bara att beklaga
Citera
2014-01-10, 19:21
Medlem
Citat:
Menar du de som kanske skymtas i södra garaget? Spelar det någon roll, vem som helst kan ha tagit dem?
Jo, någon kan ju ha planterat smygmobiler, snott grejor och bla bla..
Det intressanta är att de vita pressningarna förnekades av MT.
Därav min övertygelse.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-10 kl. 19:27.
Citera
2014-01-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polis utrett om det är samma fabrikat på presenningarna som fanns i huset och den som M hittades i?
Inte vad som är känt,
Besynnerligt.
Det borde man ha gjort kan man tycka, inte för att det skulle ha så stor betydelse men ändå. Rätt ska vara rätt.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-10 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in