2014-01-10, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/gt/hemlig-mordarlista-kritiseras-av-advokat/

Här har man på ett ställe slarvat i expressen när man skulle skriva ut åklagarens namn.
Svensson blir han kallad. Tycker såna missar inte bör göras.

Svenkvist uttalar:

Att direktrapportera är ett roligt helvete. Skrev själv tre gånger på tio minuter "våldtäktsmannen som fick resning i Högsta domstolen" när jag direktrapporterade därifrån.
Ett namn fel då och då får man bjuda på. Eller att man skriver att fingeravtryck avsatts i blod.
Citera
2014-01-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När förnekade jag att det har funnits vita presenningar?

Jag har däremot visat bilder tagna vintertid på möblerna utan presenning.
Ok, inte förnekade kanske.
Du var mycket bestämd med att visa på dessa gröna.
Citera
2014-01-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Att han är skyldig, och att hans anhängare här på FB visste om detta.
En obehaglig tanke.
Citera
2014-01-10, 18:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Ok, inte förnekade kanske.
Du var mycket bestämd med att visa på dessa gröna.
Jag visade på gröna presenningar som fanns kvar, ja. Men det är inte sant att jag har förnekat att det fanns vita presenningar. Håll dig till sanningen.
Citera
2014-01-10, 18:31
Bannlyst
Citat:
I vilken vida mening tror du att jag tror att Rättegångsbalken stipulerar? I vilken vid mening stipulerar Rättegångsbalken, tror du? Jag anser att polisen ska hålla sig inom Rättegångsbalken, och det är vidare än vad du tror.
För att slippa hundra inlägg om daktning och rättegångsbalken. Q har rätt (!!!) i att man inte behöver vara misstänkt för att tvingas lämna fingeravtryck i en brottsutredning enligt RB 24:18:
Citat:
Av den som är anhållen eller häktad må fotografi och fingeravtryck tagas; han vare ock underkastad annan dylik åtgärd. Vad nu sagts gälle ock annan, om det erfordras för vinnande av utredning om brott, varå fängelse kan följa.
Med andra ord kan "någon" tvingas lämna fingeravtryck även om denne inte är misstänkt, om det krävs för att utreda ett brott med fängelse i straffskalan.
Citera
2014-01-10, 18:38
Medlem
Citat:
Jag visade på gröna presenningar som fanns kvar, ja. Men det är inte sant att jag har förnekat att det fanns vita presenningar. Håll dig till sanningen.
Jag justerade just det jag skrev i det du citerade, ber om ursäkt att jag gjorde dig upprörd.
Men notera att jag i mitt inlägg skrev "Q(?)". Jag minns alltså inte VEM som skrev detta, och eftersom jag byter & delar konto inom "o***rlan*" kan jag inte spåra inlägg jag gjort för så länge sedan heller.
Du har varit mkt noga med att beskriva hur gröna presenningar använts, det kan vi i all fall enas om.

Jag såg också de nya oanvända som fanns på en bild i FUP.
Undras då hur många som fanns i huset innan M dog?
Citera
2014-01-10, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag justerade just det jag skrev i det du citerade, ber om ursäkt att jag gjorde dig upprörd.
Men notera att jag i mitt inlägg skrev "Q(?)". Jag minns alltså inte VEM som skrev detta, och eftersom jag byter & delar konto inom "o***rlan*" kan jag inte spåra inlägg jag gjort för så länge sedan heller.
Du har varit mkt noga med att beskriva hur gröna presenningar använts, det kan vi i all fall enas om.

Jag såg också de nya oanvända som fanns på en bild i FUP.
Undras då hur många som fanns i huset innan M dog?
Menar du de som kanske skymtas i södra garaget? Spelar det någon roll, vem som helst kan ha tagit dem?
Citera
2014-01-10, 18:46
Medlem
Citat:
Menar du de som kanske skymtas i södra garaget? Spelar det någon roll, vem som helst kan ha tagit dem?

Jo, men nu var det ju inte "vem som helst" som förnekat dom. Rättegången mot just honom pågår för fullt.
Citera
2014-01-10, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jo, men nu var det ju inte "vem som helst" som förnekat dom. Rättegången mot just honom pågår för fullt.
De syns knappt. Han behöver inte ha sett dem.
Citera
2014-01-10, 18:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Har polis utrett om det är samma fabrikat på presenningarna som fanns i huset och den som M hittades i?
Citera
2014-01-10, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polis utrett om det är samma fabrikat på presenningarna som fanns i huset och den som M hittades i?
Det är inte känt.
Citera
2014-01-10, 18:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Att direktrapportera är ett roligt helvete. Skrev själv tre gånger på tio minuter "våldtäktsmannen som fick resning i Högsta domstolen" när jag direktrapporterade därifrån.
Ett namn fel då och då får man bjuda på. Eller att man skriver att fingeravtryck avsatts i blod.
Jo, det är inte så farligt egentligen. Jag överreagerade nog lite på felskrivningen.
Det misstag du nämner - ja, det är närmast en höjdpunkt att få läsa såna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in