2014-01-10, 15:39
Bannlyst
FS
Citat:
Det måste handla om en bil som stått konstigt parkerad eller betett sig underligt. Han började med en besiktningsfråga och han vet att bilen uppförde sig underligt.

En bil rör sig underligt i området vid ÖR tiden innan mordet, utredning om denna saknas.
Citera
2014-01-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FS

En bil rör sig underligt i området vid ÖR tiden innan mordet, utredning om denna saknas.

Hehe. Exakt vad ska man utreda om bilen?
Föraren? Utredd!
Placeringar? Utrett!

Tror verkligen FS att domstolen köper att det är en tillfällighet att just den bilen han gör en slagning på, tillhör en bekant till Marina?
Citera
2014-01-10, 17:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eftersom du inte kunnat belägga via ngt annat fall att man tar fingeravtryck på "folk" i den vida mening som du uppenbarligen tror att Rättegångsbalken stipulerar, så är det högst troligt så att du vantolkar Rättegångsbalken.
I vilken vida mening tror du att jag tror att Rättegångsbalken stipulerar? I vilken vid mening stipulerar Rättegångsbalken, tror du? Jag anser att polisen ska hålla sig inom Rättegångsbalken, och det är vidare än vad du tror.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Folk? De ska jämföras med misstänkta, givetvis. Bara för att man känner en person som blir mördad är man inte misstänkt.
Citera
2014-01-10, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
40-åringens nuvarande flickvän följer rättegången på plats.

- Jag är övertygad om att han är oskyldig, säger hon till GT.
http://www.expressen.se/gt/hemlig-mordarlista-kritiseras-av-advokat/

Här har man på ett ställe slarvat i expressen när man skulle skriva ut åklagarens namn.
Svensson blir han kallad. Tycker såna missar inte bör göras.

Svenkvist uttalar:
Citat:
- Det finns ingen alternativ gärningsman.
Citera
2014-01-10, 18:05
Medlem
Grillspetts avatar
Någon som kan förstå försvararens enda fråga till FS :

- Har du sett Marina rida någon gång?
Exsambons svar: - Aldrig någonsin
Citera
2014-01-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Intill grinden på vänster sida in till gården där huset ligger, låg det eller ligger det 1 eller 2 kanoter, dem var/är täckta med grön presenning. Dessa kanoter var även ej använda på väldigt länge, presenningarna var väldigt mossiga och såg gamla ut.

Det var Marinas mamma som strax efter mordet hade skarpsinne nog att påpeka för polisen att en vit presenning saknades. Alltså långt innan alla visste att Marina var insvept i en sådan.

Det handlar om en stor vit presenning som användes till utemöblerna.
Det här har av FS förnekats bestämt.

Det har t.o.m. figurerat bilder här i tråden som skulle få oss läsare att tro att inga presenningar användes till utemöblerna. Senare mindes FS att det visst gjordes. Men då var de gröna.

I fup finns dessutom en bild från ett förråd med vad som ser ut som splitter nya vita presenningar av den sort som Marina hittades i. Har inte fup här, så kan inte kolla vilken sida.
Det står dock längre tillbaka i tråden.
Citera
2014-01-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Någon som kan förstå försvararens enda fråga till FS :

- Har du sett Marina rida någon gång?
Exsambons svar: - Aldrig någonsin

Vittnet LJ, som senare skall vittna, har i förhör sagt att han sett någon som liknade Marina rida.
Advokaten vill med det visa att vittnet inte är tillförlitligt.

Han gör vad han kan, stackars stjärnadvokat Hansson.
Senast redigerad av Fin 2014-01-10 kl. 18:12.
Citera
2014-01-10, 18:14
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vittnet LJ, som senare skall vittna, har i förhör sagt att han sett någon som liknade Marina rida.
Advokaten vill med det visa att vittnet inte är tillförlitlig.

Okej, tack för ditt svar, då är jag med !

Och hans nuvarande flickvän säger till GT att han är oskyldig, hur blind får man vara *s*
Citera
2014-01-10, 18:19
Medlem
Citat:
Mamma L berättade i förhöret om de vita presenningarna som användes för att täcka utemöblerna. De är samma som den Marina hittas mördad i.

Dessa presenningar har FS förnekat i tråden. Sedan har de enligt FS (via Q) varit gröna.
Konstigt att han inte kommer ihåg dom. Och när han väl minns, så är de gröna.

Nu drar det snart igång igen.
Dessa presenningar var det som fick mig att avgjort se F som GM.
Jag vet inte varför han var dum nog att förneka dem, när bäddmadrasser och annat också försvunnit.. Borde han inte ha fattat att någon sett dessa presenningar?
Och jag informerade om detta i tråden, men Q (?) hävdade att det absolut inte funnits några vita presseningar, varför? Detta var innan emballaget blev känt.
Jag har läst allt, advokaten och den misstänkte också.
Varför mörka dessa i tråden? Vad vill man vinna på det? Enbart mördaren kan ju veta att dessa pressar är paketet.
Endast de som håller med om att F är oskyldig har ens brytt sig om att förneka de vita.
De vet alltså hur viktiga dessa är för utredningen? För om F haft dem, och de är emballaget.. Men han påstår sig inte känna till dem, och så visar det sig att de visst fanns.
Vad säger det?

Edit: "jag har läst allt" får man ta med en nypa salt. Det kan ju inte jag veta.. Men någon hade lagt upp "allt" på PiratViken, sedan försvann den filen, om det var allt vet jag ju inte.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-10 kl. 18:27.
Citera
2014-01-10, 18:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag vet inte varför han var dum nog att förneka dem, när bäddmadrasser och annat också försvunnit.. Borde han inte ha fattat att någon sett dessa presenningar?
Och Q hävdade för något år sen att det absolut inte funnits båge vita presseningar, varför? Jag har läst allt, advokaten och den misstänkte också.
Varför mörka dessa i tråden? Vad vill man vinna på det? Enbart mördaren kan ju veta att dessa pressar är paketet.
Endast de som håller med om att F är oskyldig har ens brytt sig om att förneka de vita.
De vet alltså hur viktiga dessa är för utredningen? För om F haft dem, och de är emballaget.. Men han påstår sig inte känna till dem, och så visar det sig att de visst fanns.
Vad säger det?
När förnekade jag att det har funnits vita presenningar?

Jag har däremot visat bilder tagna vintertid på möblerna utan presenning.
Citera
2014-01-10, 18:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Advokaten vill med det visa att vittnet inte är tillförlitligt.

Snarare att vittnet L.J sagt att M ridit och att han då hälsat på henne.
Han har även sett M komma ut från skogen i sällskap med en annan kvinna och hund.
Citera
2014-01-10, 18:24
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Och jag informerade om detta i tråden, men Q (?) hävdade att det absolut inte funnits några vita presseningar, varför? Detta var innan emballaget blev känt.
Jag har läst allt, advokaten och den misstänkte också.
Vad säger det?
Att han är skyldig, och att hans anhängare här på FB visste om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in