Citat:
Det är visst ett problem i bebyggelse. Finns hur många råttor och möss som helst. Visst kan man använda andra metoder men hur många råttfällor kan man lägga ut? Hur miljövänligt är råttgift? Ska man inte bo i ett villaområde om man inte klarar av att katter skiter på tomten? Då kan ju hundar, negrer och boskap göra det samma på din tomt.
Lösa katter är skadedjur och ska skjutas av. På landet där man har behov av katter för bland annat problem med möss så är det en annan sak. Men i bebyggelse bland villor så är möss sällan ett problem. För övrigt är möss ett problem som går att lösa med andra medel än katter.
Lösa katter är också ett problem för hundar. Även om jag har min enorma hund kopplad så kommer det fram katter som är nyfikna. Min hund är inte nyfiken på katter, han vill bara döda. Men en sjuk lagstiftning gör att kattägeren går fri från ansvar om min kopplade hund dödar en lös katt vars ägare inte uppfyller kravet om uppsyn.
Förresten, vad är stolpskottar? Folk från Skottland som sitter på stolpar?
En idiot som går runt med bajspåsar och visar suddiga videoklipp och skäller på grannarna kommer bli jättepoppis.
Katter är skadedjur. Lösa katter bär på smittor, löss och smuts. Skjut av. Kommunen borde ha personal som dagligen skjuter av lösdrivande katter i bebyggelse.
Lösa katter är skadedjur och ska skjutas av. På landet där man har behov av katter för bland annat problem med möss så är det en annan sak. Men i bebyggelse bland villor så är möss sällan ett problem. För övrigt är möss ett problem som går att lösa med andra medel än katter.
Lösa katter är också ett problem för hundar. Även om jag har min enorma hund kopplad så kommer det fram katter som är nyfikna. Min hund är inte nyfiken på katter, han vill bara döda. Men en sjuk lagstiftning gör att kattägeren går fri från ansvar om min kopplade hund dödar en lös katt vars ägare inte uppfyller kravet om uppsyn.
Förresten, vad är stolpskottar? Folk från Skottland som sitter på stolpar?
En idiot som går runt med bajspåsar och visar suddiga videoklipp och skäller på grannarna kommer bli jättepoppis.
Katter är skadedjur. Lösa katter bär på smittor, löss och smuts. Skjut av. Kommunen borde ha personal som dagligen skjuter av lösdrivande katter i bebyggelse.
Katter som går fram till hundar är ovanligt - att vilda katter skulle göra det måste vara hittepå. Är du en sån där som går kring andras hus där du vet att katter (som är nyfikna på hundar) finns? Skulle inte förvåna mig om du är det. Hundägare som går kring andras hus - samma jävla runda år ut och år in - för att spionera och/eller planera inbrott hos sina grannar ska fan inte ha hund. Sen skriker de att det är deras rätt att gå där för det är allmän väg - bråkstakar det är vad de är.
Och att människor har mage att anklaga katter för att vara skadedjur! Människan är det största skadedjuret på denna jord. Det är ett faktum.