2014-01-10, 17:18
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emjuliusson
Vi har övervägt att slänga tillbaka det, men då är vi tyvärr lika fega människor som dem… Och vi har försökt att kunna ta dem på bar gärning, men dem väljer sin tillfällen väl och vi kan inte se dem komma då dem kommer från en vinkel så vi inte ser dem…

Sätt upp en skylt att området är kameraövervakat, det behöver inte vara det men det lär skrämma bort villagangsters.
Citera
2014-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Sätt upp en skylt att området är kameraövervakat, det behöver inte vara det men det lär skrämma bort villagangsters.

Haha när vi va lite arga över det här så tänkte vi på det. Men nu löser vi problemet utan att starta en grannfejd.
Citera
2014-01-10, 17:40
Medlem
Citat:
Jag vet vad allergi kan innebära, men dom kan inte reagera på min katt om hon bara går i rabatten och sedan därifrån, eftersom bajset återigen inte framkallar allergin… Och fortfarande så är hela den här tråden om att jag vill få bort min katt därifrån så sluta klanka ner på mig att jag måste offra något för det är ju det jag försöker göra. I det här fallet pengar för att köpa hem olika medel… Och bara ge fan i mitt jävla skriftspråk, har du hört talas om dyslexi någon gång t.ex? Antagligen inte och ni ska föreställa vuxna människor som gör dessa påhopp som ni nu anser vara en liten flicka...

Där jag bor. tänker inte ge min adress. ligger efter tyresö. tex svartbäcken, tungelsta, västerhaninge…

Okej, dylexiknepet igen. Mitt råd då; Skriv som du pratar! Du säger väl inte "Så jag kan ta vad dem säger..." utan "Så jag kan ta vad dom säger ...". Det funkar bättre.

Jag känner en hel del som bor i de trakterna men ingen som bor så att man inte kan ta sig hem till dem med bil. Eftersom du outade dig tidigare och efter lätt modifiering av ditt alias och Ratsit och fortsätter med Google Street View så hittar jag bilder på en ganska typisk villa för dessa områden med bilar parkerade på granntomten. Adressen tyder dessutom på en typisk förortsgata där biltrafik är tillåten.

Om vi fortsätter allergidiskussionen så noterar jag på Google Street View att dörrarna till det jag förmodar är et hus står öppna. Förmodligen passerade Googlebilen en varm sommardag. Det är, tyvärr, inte möjligt att ha dörrarna öppna varma sommardagar om man har allergiska barn samtidigt som grannarna har lösspringande katter. Helt plötsligt är katten inne i huset och då har man katthåren där.

---/T
Citera
2014-01-10, 17:49
Medlem
Citat:
Och bara ge fan i mitt jävla skriftspråk, har du hört talas om dyslexi någon gång t.ex? Antagligen inte och ni ska föreställa vuxna människor som gör dessa påhopp som ni nu anser vara en liten flicka...

Där jag bor. tänker inte ge min adress. ligger efter tyresö. tex svartbäcken, tungelsta, västerhaninge…

Men din dumme f*n....

För det första. Din stavning är det inget fel med. Alltså är du inte dyslektiker. Det är grammatiken om är problemet. Återigen, om du skriver dem och de fel så framstår du som obildad och korkad. Om du istället alltid skriver dom så framstår du istället som lat, slarvig och nonchalant. Det är ju helt upp till dig nu hur du väljer att skriva.

För det andra så vet vi redan var du bor. Ditt hus är grått med mörkgrå fönsterlister. Grannen på höger sida, mossgrönt. Grannen på vänster sida, samma färg som ert.

Och, ja. Villorna ligger verkligen tätt du!
Citera
2014-01-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
Okej, dylexiknepet igen. Mitt råd då; Skriv som du pratar! Du säger väl inte "Så jag kan ta vad dem säger..." utan "Så jag kan ta vad dom säger ...". Det funkar bättre.

Jag känner en hel del som bor i de trakterna men ingen som bor så att man inte kan ta sig hem till dem med bil. Eftersom du outade dig tidigare och efter lätt modifiering av ditt alias och Ratsit och fortsätter med Google Street View så hittar jag bilder på en ganska typisk villa för dessa områden med bilar parkerade på granntomten. Adressen tyder dessutom på en typisk förortsgata där biltrafik är tillåten.

Om vi fortsätter allergidiskussionen så noterar jag på Google Street View att dörrarna till det jag förmodar är et hus står öppna. Förmodligen passerade Googlebilen en varm sommardag. Det är, tyvärr, inte möjligt att ha dörrarna öppna varma sommardagar om man har allergiska barn samtidigt som grannarna har lösspringande katter. Helt plötsligt är katten inne i huset och då har man katthåren där.

---/T

Ja du ser, det var verkligen inte svårt att få reda på
Citera
2014-01-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Men din dumme f*n....

För det första. Din stavning är det inget fel med. Alltså är du inte dyslektiker. Det är grammatiken om är problemet. Återigen, om du skriver dem och de fel så framstår du som obildad och korkad. Om du istället alltid skriver dom så framstår du istället som lat, slarvig och nonchalant. Det är ju helt upp till dig nu hur du väljer att skriva.

För det andra så vet vi redan var du bor. Ditt hus är grått med mörkgrå fönsterlister. Grannen på höger sida, mossgrönt. Grannen på vänster sida, samma färg som ert.

Oj då har du fel adress sorry…. Och nej jag skyller inte på dyslexi jag frågade om dom hört talats om det. Oj sorry innan jag kommer tillbaka till flashback där sådana som du som inte har något annat för sig än att kränka människor anonymt så ska jag lära mig grammatiken.
Citera
2014-01-10, 17:55
Medlem
Citat:
Men din dumme f*n....

söker på den adress jag tror du menar och de bilderna du ser är från 2007-2009 kanske när husen fortfarande var nästan helt nybyggda.
Citera
2014-01-10, 17:59
Medlem
Citat:
Oj då har du fel adress sorry…. Och nej jag skyller inte på dyslexi jag frågade om dom hört talats om det. Oj sorry innan jag kommer tillbaka till flashback där sådana som du som inte har något annat för sig än att kränka människor anonymt så ska jag lära mig grammatiken.

Oj, ja jag tog fel, du bor ju på 64. Jag tryckte in 46.

Men du, lilla hjärtat, allvarligt talat. Du är så ung och söt. Var lite försiktig med vad du lägger ut på nätet. Livet är långt vet du och du vet inte när du skulle vilja vara privat i framtiden.

Och det gäller grammatiken också för den delen. Tänk lite långsiktigt nu.

Och ta även någon annans råd tidigare här i tråden. Lägg ner nu. Det blir bara roligare och roligare att reta dig när du målar in dig själv i ett hörn såhär. Vi kan bara inte låta bli
Citera
2014-01-10, 18:04
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Haha när vi va lite arga över det här så tänkte vi på det. Men nu löser vi problemet utan att starta en grannfejd.
För att hoppa tillbaka lite grann till trådens ämne och inte bara kasta paj på en ung, lite naiv och oerfaren person: Hur har ni bestämt er för att lösa problemet?
Citera
2014-01-10, 18:08
Medlem
Citat:
Oj, ja jag tog fel, du bor ju på 64. Jag tryckte in 46.

Men du, lilla hjärtat, allvarligt talat. Du är så ung och söt. Var lite försiktig med vad du lägger ut på nätet. Livet är långt vet du och du vet inte när du skulle vilja vara privat i framtiden.

Och det gäller grammatiken också för den delen. Tänk lite långsiktigt nu.

Och ta även någon annans råd tidigare här i tråden. Lägg ner nu. Det blir bara roligare och roligare att reta dig när du målar in dig själv i ett hörn såhär. Vi kan bara inte låta bli

Du måste förklara för mig när du menar långsiktigt?

Jag har tagit till mig råd. Samma gäller mig, tycker det är så roligt att skriva tillbaka till folk som börjar skriva helt utanför ramarna. Jag målar inte in mig i ett hörn. Jag antar att ni inte kan låta bli precis som jag inte kan låta bli. I fortsättningen kommer jag nog aldrig mer skriva ut mitt namn…

För alla andra information som fått fram min adress på något vis så är det så att det är mycket arbete som gjorts på huset vilket gör att vårt hus nu ligger närmare grannen på ena sida och den andra grannen har gjort så att deras hus ligger närmare vårt. Sen så har vi staket runt nästan hela huset förutom där bilarna står.

Jag tackar alla för de råden jag fått, och jag tackar resten för de roliga stunderna jag haft. Jag måste säga att ni är duktiga på att slänga ur er fula glåpord och olika påhopp, den kommentaren om personlighetsstörd tyckte jag nog var bäst! Och jag ska verkligen jobba på grammatiken! Jag förstår hur jobbigt det kan vara när man råkar lägga till eller glömma m:et ibland…

Ni får gärna fortsätta diskutera med varandra… Men efter idag så kommer jag inte längre fortsätta för jag har fått fram mitt budskap till vissa som kunnat hjälpa mig med mitt problem. Så tack för upplevelsen allesammans!
Citera
2014-01-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
För att hoppa tillbaka lite grann till trådens ämne och inte bara kasta paj på en ung, lite naiv och oerfaren person: Hur har ni bestämt er för att lösa problemet?

Ja vi ska köpa hem sådant där medel och vi ska försöka hålla katten inne så mycket som möjligt så att hon inte stör alldeles för mycket och förhoppningsvis fattar grejjen med lådan lite bättre
Citera
2014-01-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Jag tackar också för den snälla "kritiken". Jag håller definitivt med om att jag är ung, oerfaren och till dels naiv. Det betyder dock inte att jag inte vet vad jag pratar om. Och kalla mig inte egoistisk, personlighetsstörd m.m. mitt råd är att inte göra det till någon då någon kommer att ta illa upp en sorglig dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in