2014-01-10, 06:56
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Ska man inte bo i ett villaområde om man inte klarar av att katter skiter på tomten? Då kan ju hundar, negrer och boskap göra det samma på din tomt.

Lösa katter är skadedjur och ska skjutas av. På landet där man har behov av katter för bland annat problem med möss så är det en annan sak. Men i bebyggelse bland villor så är möss sällan ett problem. För övrigt är möss ett problem som går att lösa med andra medel än katter.

Lösa katter är också ett problem för hundar. Även om jag har min enorma hund kopplad så kommer det fram katter som är nyfikna. Min hund är inte nyfiken på katter, han vill bara döda. Men en sjuk lagstiftning gör att kattägeren går fri från ansvar om min kopplade hund dödar en lös katt vars ägare inte uppfyller kravet om uppsyn.

Förresten, vad är stolpskottar? Folk från Skottland som sitter på stolpar?

En idiot som går runt med bajspåsar och visar suddiga videoklipp och skäller på grannarna kommer bli jättepoppis.

Katter är skadedjur. Lösa katter bär på smittor, löss och smuts. Skjut av. Kommunen borde ha personal som dagligen skjuter av lösdrivande katter i bebyggelse.
Det är visst ett problem i bebyggelse. Finns hur många råttor och möss som helst. Visst kan man använda andra metoder men hur många råttfällor kan man lägga ut? Hur miljövänligt är råttgift?

Katter som går fram till hundar är ovanligt - att vilda katter skulle göra det måste vara hittepå. Är du en sån där som går kring andras hus där du vet att katter (som är nyfikna på hundar) finns? Skulle inte förvåna mig om du är det. Hundägare som går kring andras hus - samma jävla runda år ut och år in - för att spionera och/eller planera inbrott hos sina grannar ska fan inte ha hund. Sen skriker de att det är deras rätt att gå där för det är allmän väg - bråkstakar det är vad de är.

Och att människor har mage att anklaga katter för att vara skadedjur! Människan är det största skadedjuret på denna jord. Det är ett faktum.
Citera
2014-01-10, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Asså seriöst, du måste vara dummare än jag först trodde.
Du gnäller över att du inte får råd, vilket är helt fel.
Du har fått råd, men du gillar inte råden och därför gnäller du på dom som du anser vara negativa trots att dom bara har en annan åsikt om dej och din kattfan och hur man uppför sej i ett grannskap.

Och så gnäller du ännu mer över att du önskar du inte skapat tråden pga att du inte pallar med kritik.
Och som ett "smart" drag sitter du här och besvarar varenda inlägg som går emot det du vill höra med resultatet att tråden aldrig dör utan du får bara fler ögon på dej och fler kommer med inlägg som inte passar lillstumpan.

Lägg ner istället och låt tråden självdö så skall du se att du mår bättre.

Jag gnäller över att folk säger att jag ska skjuta min katt?! Jag har sagt flera gånger att jag är väldigt tacksam över de andra råden om medel, halsband mm. Det är människor som du som jag är irriterad över eftersom du bara klagar…

Jag önskar att jag inte skapat tråden för att mer skit har kommit än råd för att folk inte kan hålla sig borta. Så jag anser att flashback var fel forum för den här frågan.. Eftersom de flesta anser att jag ska döda min katt för att hon bajsar?
Citera
2014-01-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flockaren
Vad förväntar du dig egentligen? Det är din katt och ditt ansvar, eller förväntar du dig att grannen ska stå vakt 24/7 på sin tomt för att skrämma iväg katt jäveln. isf är du snuskigt dum i huvudet. hoppas att grannen kör in påsen med kattbajs i din mun nästa gång din vidriga katt skiter på hans tomt, sätt koppel på din katt och rasta den eller skjut den så är saken löst.

Jag förväntade mig få tips från er som jag nu har fått för att min granne inte ska behöva dras med min katt längre. Jag har nu fått tips om medel m.m. så jag har nått mitt mål på det här forumet.
Citera
2014-01-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
Jag gör ingen skillnad på radhus- och villaområden i detta avseende. Jag vill inte ha kor, hästar eller getter fritt kringströvande i mitt villaområde heller på samma sätt som jag inte vill ha kattskit i mina villarabatter.

Anser TS att familjer med allergiska barn ska flytta från området bara för att TS vill ha en katt som skiter och pissar i blomrabatterna?

Ett villaområde långt från bilväg, var finns ett sådant?

---/T

Det handlar i detta fall inte om allergiska barn, för då skulle inte barnen kunna gå nära mitt hus heller där dem leker hela tiden. Så det är ett ganska dumt resonemang eftersom det är utomhus. Plus att man inte är allergisk mot bajset? Utan salivet som katten använder för att tvätta pälsen samt "mjället" .
Citera
2014-01-10, 08:14
Medlem
Citat:
Jag gör ingen skillnad på radhus- och villaområden i detta avseende. Jag vill inte ha kor, hästar eller getter fritt kringströvande i mitt villaområde heller på samma sätt som jag inte vill ha kattskit i mina villarabatter.

Anser TS att familjer med allergiska barn ska flytta från området bara för att TS vill ha en katt som skiter och pissar i blomrabatterna?

Ett villaområde långt från bilväg, var finns ett sådant?

---/T

Utanför stockholm finns det gott om sådana!
Citera
2014-01-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Amen. Skjut av eller sätt koppel. Trams med olika medel, det är inte grannarna som ska behöva hjälpa ts katt som aldrig kommer lära sig att gå på pottan inomhus. Katten är förvildad. Tyvärr är det vi ser i tråden en personlighetsstörd flicka… med utekatt som tvingats inomhus… Ts kommer att strida livet ut. Nästa gång gäller det gymnasiebetygen (stavar som en kratta, men förstår inte varför det är dåligt), sen blir det tvister med partners och så fortsätter det hela vägen tills locket åker på. Trevlig livsresa ts!

Nej jag vill hjälpa mina grannar att ta bort min katt genom att dessa medel och halsband kommer jag kunna avskräcka min katt från deras tomt. Min utekatt tvingas inte inomhus om hon frivilligt går in och ut genom sin lucka hela tiden.. Jag är heller in personlighetsstörd, mina betyg är bra utan tjafs, jag stavar som en kratta för att jag skriver lite för snabbt på datorn när korkade människor skriver dumma kommentarer tex att jag är personlighetsstörd? Vilken vuxen människa skriver så till någon? Mitt liv är nog grymt mycket bättre än vad ditt någonsin kommer vara.
Citera
2014-01-10, 08:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emjuliusson
Jag gnäller över att folk säger att jag ska skjuta min katt?! Jag har sagt flera gånger att jag är väldigt tacksam över de andra råden om medel, halsband mm. Det är människor som du som jag är irriterad över eftersom du bara klagar…

Jag önskar att jag inte skapat tråden för att mer skit har kommit än råd för att folk inte kan hålla sig borta. Så jag anser att flashback var fel forum för den här frågan.. Eftersom de flesta anser att jag ska döda min katt för att hon bajsar?
Nja, du var inte enbart tacksam för att få råd. Rent praktiska tips fick du av mig och några till, men vi märkte ju att det var inte bara det som behövdes utan även råd om hur du ska bete dig pga din omognad och vi försökte lirka. Då blev du sur.

Att tråden lever vidare och att svaren blir allt mer brutalt rakt på sak, beror på att du försöker styra vad folk ska skriva och till och med tycker de ska hålla sig borta. Det är grovt, det vissa skriver, du uppfattar det som skit och blir irriterad. Du behöver nog veta vad de som inte är kattnördar tycker också. Frågan är inte fel och inte forumet heller.

Det är verkligheten som kommer fram här. Det finns gott om människor som faktiskt tycker katten borde dö för att den bajsar på andras mark. Det är inte lätt för en ung flicka att ta. Som jag skrev tidigare, du borde lämnat över detta till dina föräldrar.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2014-01-10 kl. 09:09.
Citera
2014-01-10, 15:05
Medlem
Citat:
Det handlar i detta fall inte om allergiska barn, för då skulle inte barnen kunna gå nära mitt hus heller där dem leker hela tiden. Så det är ett ganska dumt resonemang eftersom det är utomhus. Plus att man inte är allergisk mot bajset? Utan salivet som katten använder för att tvätta pälsen samt "mjället" .

Om TS överhuvud taget ska skaffa barn (det kan vara dumt att föra TS gener vidare till kommande generationer) så hoppas jag att dessa blir allergiska så att TS får lära sig vad allergi kan innebära. Det är i och för sig taskigt mot de oskyldiga barnen men om inget annat funkar så får man kanske offra lite. Snälla TS, yttra dig inte i frågor där du inte har insikt på samma sätt som att du inte ska försöka använda Svenskt skriftspråk som du heller inte behärskar. Skriv DOM!

Citat:
Utanför stockholm finns det gott om sådana!

Ge mig något exempel!

---/T
Citera
2014-01-10, 15:23
Medlem
ikaros2008s avatar
Eftersom TS tidigare i tråden blev outad mer eller mindre och det tydligt av detta framgår att hon är under 18, borde hon inte stängas av?
Citera
2014-01-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Eftersom TS tidigare i tråden blev outad mer eller mindre och det tydligt av detta framgår att hon är under 18, borde hon inte stängas av?

gör det
Citera
2014-01-10, 17:13
Medlem
Citat:
Om TS överhuvud taget ska skaffa barn (det kan vara dumt att föra TS gener vidare till kommande generationer) så hoppas jag att dessa blir allergiska så att TS får lära sig vad allergi kan innebära. Det är i och för sig taskigt mot de oskyldiga barnen men om inget annat funkar så får man kanske offra lite. Snälla TS, yttra dig inte i frågor där du inte har insikt på samma sätt som att du inte ska försöka använda Svenskt skriftspråk som du heller inte behärskar. Skriv DOM!

Ge mig något exempel!

---/T

Jag vet vad allergi kan innebära, men dom kan inte reagera på min katt om hon bara går i rabatten och sedan därifrån, eftersom bajset återigen inte framkallar allergin… Och fortfarande så är hela den här tråden om att jag vill få bort min katt därifrån så sluta klanka ner på mig att jag måste offra något för det är ju det jag försöker göra. I det här fallet pengar för att köpa hem olika medel… Och bara ge fan i mitt jävla skriftspråk, har du hört talas om dyslexi någon gång t.ex? Antagligen inte och ni ska föreställa vuxna människor som gör dessa påhopp som ni nu anser vara en liten flicka...

Där jag bor. tänker inte ge min adress. ligger efter tyresö. tex svartbäcken, tungelsta, västerhaninge…
Citera
2014-01-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nja, du var inte enbart tacksam för att få råd. Rent praktiska tips fick du av mig och några till, men vi märkte ju att det var inte bara det som behövdes utan även råd om hur du ska bete dig pga din omognad och vi försökte lirka. Då blev du sur.

Att tråden lever vidare och att svaren blir allt mer brutalt rakt på sak, beror på att du försöker styra vad folk ska skriva och till och med tycker de ska hålla sig borta. Det är grovt, det vissa skriver, du uppfattar det som skit och blir irriterad. Du behöver nog veta vad de som inte är kattnördar tycker också. Frågan är inte fel och inte forumet heller.

Det är verkligheten som kommer fram här. Det finns gott om människor som faktiskt tycker katten borde dö för att den bajsar på andras mark. Det är inte lätt för en ung flicka att ta. Som jag skrev tidigare, du borde lämnat över detta till dina föräldrar.

Jodå tacksam var jag, men jag skrev att tex stängsel och sådant inte var relevant eftersom det inte går runt våran tomt. Jag skulle heller inte säga att jag fick "tips" om min nu så kallade omognad utan bara påhopp och fula glåpord på mig… Klart jag blir sur eller?

Jag är ingen kattnörd för den delen heller, jag gillar egentligen inte katter, men våran katt "valde" oss som vi brukar förklara det som och vi gillar henne. Så jag kan ta vad dem säger men tycker det är oacceptabelt att be någon skjuta katten eller andra okänsliga saker… Och va inte så säker att mina föräldrar skulle ta dom kommentarerna bättre än jag? Ska jag säga att barn borde skjutas om dem hela tiden smyger in på min tomt och sparkar in fotbollar bara för att jag inte gillar småbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in