2014-01-10, 11:11
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bohusläningen använder sig av GP:s direktrapportering idag.

Ja, så verkar det vara. Jag läser genom Bohuslänningens hemsida men det går väl då antagligen att nå genom GP också. Jag tycker hon är jätteduktig och får med klart mycket mer info och uppdaterar oftare än de andra. Detta trots att SR verkar ha två personer på plats som hjälps åt.
Citera
2014-01-10, 11:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Okej eller så var det slarv ifrån en journalist ? Jag vet att gt skrev i stil med att marinas bil sågs på pendeln och att hennes andra bil sågs på rastplatsen.. Kanske ändrat nu men så stod Det igår

Jag tror att det var slarv från journalisten, visserligen är den här utredningen illa skött men inte ens de här utredarna skulle missa att utreda ett fingeravtryck i blod, så det borde vara en missuppfattning men som Q skrev så kommer den ansvarige att höras senare och då får vi förmodligen svar på frågan.
Citera
2014-01-10, 12:07
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Okej eller så var det slarv ifrån en journalist ? Jag vet att gt skrev i stil med att marinas bil sågs på pendeln och att hennes andra bil sågs på rastplatsen.. Kanske ändrat nu men så stod Det igår

jag kan inte säga vad som sas angående fingeravtrycket för det minns jag inte. Men det med bilarna var slarv ifrån åklagaren. Jag reagerade nämligen på det jag också.
Citera
2014-01-10, 12:23
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag kan inte säga vad som sas angående fingeravtrycket för det minns jag inte. Men det med bilarna var slarv ifrån åklagaren. Jag reagerade nämligen på det jag också.
Blir väl så , de skriver för att hinna först nu
Citera
2014-01-10, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att det var slarv från journalisten, visserligen är den här utredningen illa skött men inte ens de här utredarna skulle missa att utreda ett fingeravtryck i blod, så det borde vara en missuppfattning men som Q skrev så kommer den ansvarige att höras senare och då får vi förmodligen svar på frågan.
Trodde först du menade att man skulle förhöra journalisten som skrivit det. Det hade i och för sig varit på sin plats. Det går undan som f*n vid direktrapportering, så jag tror också att det är journalisten som haft för bråttom. Har själv gett en del direktrapporteringar som jag inte kommer att kräva stora journalistpriset för...
Citera
2014-01-10, 14:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Trodde först du menade att man skulle förhöra journalisten som skrivit det. Det hade i och för sig varit på sin plats. Det går undan som f*n vid direktrapportering, så jag tror också att det är journalisten som haft för bråttom. Har själv gett en del direktrapporteringar som jag inte kommer att kräva stora journalistpriset för...

Formuleringen vart nog lite konstig det kan jag medge men du förstod ju trots allt vad jag menade och det är ju bra.

Det vore ju själva fan om det har funnits ett fingeravtryck satt i blod som inte har fått någon ägare, då kan man ju lika gärna lägga ner hela fallet på en gång, nej det måste vara en hörvilla eller felsägning, något annat finns inte.
Citera
2014-01-10, 14:52
Medlem
Docklands avatar
En fråga om denna rättegång i synnerhet och rättegångar i allmänhet.
De där pauserna och tiderna rättegången skall börja hålls nästan aldrig.

"Nu tar vi en kvarts paus" Det är synonymt med åtminstone 20-30 minuters paus ibland.
"Rättegången börjar 09:00" och kommentaren kvart över nio "Ja, den är lite försenad"

Vad håller de på med? Tider lärde man sig väl passa redan på lågstadiet, eller har jurister de glidigaste arbetstiderna på denna sidan ekvatorn?
Citera
2014-01-10, 15:06
Bannlyst
Är det här nya uppgifter?

Pengarna som han hade i fickan kommer från en skatteåterbäring som han tog ut i kontanter eftersom han sökte försörjningsstöd.

http://live.gp.se/Event/Marinarattegangen_91/101613450
Citera
2014-01-10, 15:31
Medlem
Han har ett selektivt minne FS. Kommer ihåg detaljer om tider och vad Marina pratat med sin mamma om i telefon efter båtturen. Men han kommer inte ihåg vad de sagt till varandra under den högljudda diskussion dom hade efter båtturen. Troligt?
Citera
2014-01-10, 15:34
Medlem
För att få skatteåterbäring, så måste man väl betala skatt? För det får man väl inte på socbidraget?
Citera
2014-01-10, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Han har ett selektivt minne FS. Kommer ihåg detaljer om tider och vad Marina pratat med sin mamma om i telefon efter båtturen. Men han kommer inte ihåg vad de sagt till varandra under den högljudda diskussion dom hade efter båtturen. Troligt?

Det är precis så minne fungerar. Vissa saker kommer man ihåg bättre, saker som inte är av vikt för en person läggs inte på minne.
Jag tror inte FS ansåg att grälet var en Big Deal efteråt.

Selektivt ?
Mänskligt ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-10 kl. 15:50.
Citera
2014-01-10, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det var i alla fall tillräckligt hårda saker från hans sida för att han skulle påstå i de första förhören att han ångrade sig bittert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in