2014-01-10, 10:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Intressant med fingeravtrycket, är det i så dåligt skick att det inte går att avgöra vems det är ?
Kan det ha funnits där innan blodfläcken ?
Eller är det präglat i blodet

Det framgår inte av FUP vad jag vet, åklagaren sa det igår enligt referatet från bohuslänningen.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2704710-direkt-fran-marina-rattegangen

Vet inte om man kan hitta referatet från igår.
Citera
2014-01-10, 10:45
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det framgår inte av FUP vad jag vet, åklagaren sa det igår enligt referatet från bohuslänningen.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2704710-direkt-fran-marina-rattegangen

Okej för varför skulle åklagaren yppa det om det vore till fördel för den tilltalade ?
Kanske kommer tillbaks till detta senare under rättegången ?
Annars spelar han ju förvaret i händerna
Citera
2014-01-10, 10:50
Bannlyst
Citat:

Om fingeravtrycket var avsatt i blod så glömde försvaret att ta upp det idag. Slarv från advokat eller slarv från journalist?
Citera
2014-01-10, 10:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja verkligen, fingeravtryck avsatt i en blodfläck och som inte kan härledas till den misstänkte.

" Åklagaren nämner ett fingeravtryck i en blodfläck på sängstommen. Fingeravtrycket har inte inte kunnat härledas till den åtalade. I samband med detta uttalande lutar sig försvarsadvokat Michael Hansson för första gången under dagens förhandlingar mot sin klient och byter ett par ord. De bläddrar och tittar i sina papper och ler mot varandra."

Citat:
Okej för varför skulle åklagaren yppa det om det vore till fördel för den tilltalade ?
Kanske kommer tillbaks till detta senare under rättegången ?
Annars spelar han ju förvaret i händerna

Så här skrev bohuslänningen i gårdagens referat, jag kopierade kommentaren för den var lite märklig, om det finns ett avtryck satt i blod som inte är FS hur kan de undvika att försöka få det identifierat?
Citera
2014-01-10, 10:53
Medlem
Konservatics avatar
Vilken rapportering är bäst ? Sr, gt eller bohuslänningen ?
Nu pratar jag inte om vem som gynnar vem utan vem som rapporterar bäst och flitigast ?
Citera
2014-01-10, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Om fingeravtrycket var avsatt i blod så glömde försvaret att ta upp det idag. Slarv från advokat eller slarv från journalist?
Advokaten hade ingen anledning att ta upp det idag. Koordinatorn för kriminalteknikerna (EG) kommer att förhöras senare. Det är lika bra att fråga honom om det var avsatt i blod.
Citera
2014-01-10, 10:55
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nej. De får inte bevilja resning om de inte anser att bevisningen är ny och att den sannolikt hade lett till fällande dom om den förebringats vid den tidigare rättegången. Så visst gör de en sorts bedömning om friande eller fällande dom.
Japp, det är riktigt. Alltså bör oddsen tala för att mördaren fälls till sist.
Citera
2014-01-10, 10:57
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Så här skrev bohuslänningen i gårdagens referat, jag kopierade kommentaren för den var lite märklig, om det finns ett avtryck satt i blod som inte är FS hur kan de undvika att försöka få det identifierat?
Okej eller så var det slarv ifrån en journalist ? Jag vet att gt skrev i stil med att marinas bil sågs på pendeln och att hennes andra bil sågs på rastplatsen.. Kanske ändrat nu men så stod Det igår
Citera
2014-01-10, 10:58
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Vilken rapportering är bäst ? Sr, gt eller bohuslänningen ?
Nu pratar jag inte om vem som gynnar vem utan vem som rapporterar bäst och flitigast ?

Jag läser både SR och Bohuslänningen för säkerhetskull, vill ju inte missa nåt, men jag tycker Bohuslänningen har varit bäst idag och SR bäst igår. Ny reporter på Bohuslänningen idag som skriver lite utförligare.
Citera
2014-01-10, 11:01
Bannlyst
Citat:
Okej eller så var det slarv ifrån en journalist ? Jag vet att gt skrev i stil med att marinas bil sågs på pendeln och att hennes andra bil sågs på rastplatsen.. Kanske ändrat nu men så stod Det igår

Bohuslänningen skrev igår att Fredrik fyllde år 23 juni vilket senare ändrades till 27 juni. Det börjar närma sig det rätta.
Citera
2014-01-10, 11:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag läser både SR och Bohuslänningen för säkerhetskull, vill ju inte missa nåt, men jag tycker Bohuslänningen har varit bäst idag och SR bäst igår. Ny reporter på Bohuslänningen idag som skriver lite utförligare.
Bohusläningen använder sig av GP:s direktrapportering idag.
Citera
2014-01-10, 11:06
Bannlyst
27 juli kom de hem till oss. Exsambon fyllde år. De hämtar nyckeln till båten, bryggan är nedanför. Hörde på deras ton att de inte var sams. De kör iväg men kommer strax tillbaka. Kort tid för att åka vattenskidor.

Redan innan båtfärden alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in