2014-01-10, 12:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Två bekanta till mig som tidigare haft SvD-prenumerationer fick idag ett erbjudande om att prenumerera fem veckor för 50 kronor! Tio spänn i veckan! Det täcker inte ens kostnaden för tidningspapperet. Och därtill ska distributionsbolagen ha runt fem kronor per ex!
Nu är de inte lite desperata...
Inget nytt med bra kampanjerbjudanden. Minns en gång 1993 då jag fick DN i två månader för 99 kr. Marknadsföring samtidigt som det ger läsarunderlag för annonsförsäljning.
Citera
2014-01-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Källkritik Adolf...källkritik...

Erbjudandet gäller en digital prenumeration, iaf enligt deras hemsida.

Trots detta tror jag inte att det är en plusaffär, möjligen ett försök att få folk att övergå till digitalt.
Enligt deras utskick på papper i brevlådan kan man för 50 kronor i fem veckor välja mellan: *Svd komplett (papperstidning 7 dagar + e-tidningen)
*SvD helg (papperstidning fre-sön + e-tidningen)
*SvD digital (bara e-tidningen)
Samma pris för alla alternativen...
Citera
2014-01-10, 13:21
Medlem
Andremasks avatar
Sa upp prenumerationen på SvD för snart 2 år sedan, när jag äntligen insett att det inte var värt att betala för att få någons vänsteråsikter upptryckta i ansiktet...
Har av och till läst på nätet, men numera så är ju det mesta bakom betalvägg.
Det som framförallt slagit mig på senare tid är vilken otrolig skillnad det är i kvalité mot hur man minns tidningen från tidigare!

"På den gamla goda tiden" kunde Maria Abrahamsson skriva ledare om "fnoskiga miljöpartister"(obs autentiskt citat!)
När såg ni senast ett negativt utlåtande om MP i MSM?
Citera
2014-01-10, 13:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
När man talar om trollen! Vi kom fram till att metro har 3-500 000 läsare. Nu kommer journalisten ut med att cirka 700 000 människor om dagen läser någon form av gratis tidning. Metro har altså dubblet så många läsare som alla gratis tidningar i Sverige har tillsammans.

Iphone 3 kom ut marginellt efter toppen för gratis tidningar. Här ser man tydligt hur ny teknik har slagit ut gammelmedia.
Det är knappast en slump att katastrofsiffrorna tagits fram av ett utländskt institut. I Sverige skulle en tidning numera aldrig ifrågasätta uppgifter om en annan tidnings antal läsare. Det skedde regelbundet förr men nu är det tyst på den fronten. Vem går in på Wikipedia och ändrar uppgifterna rörande Metro?
Citera
2014-01-10, 13:54
Medlem
H8reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
"På den gamla goda tiden" kunde Maria Abrahamsson skriva ledare om "fnoskiga miljöpartister"(obs autentiskt citat!)
När såg ni senast ett negativt utlåtande om MP i MSM?

Per Gudmundson tycker jag håller flaggan högt, och talar om vad han tycker om kommunism.
Han borde ju veta eftersom han varit en.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/annu-en-artikel-som-ingen-vill-lasa_8881180.svd
Citera
2014-01-10, 14:57
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är knappast en slump att katastrofsiffrorna tagits fram av ett utländskt institut. I Sverige skulle en tidning numera aldrig ifrågasätta uppgifter om en annan tidnings antal läsare. Det skedde regelbundet förr men nu är det tyst på den fronten. Vem går in på Wikipedia och ändrar uppgifterna rörande Metro?
Jag gör det. https://sv.wikipedia.org/wiki/Metro_%28tidning%29 Den nya siffran på 800 000 är troligtvis för hög eftersom det är siffran för alla gratistidningar i Sverige. Dock är det 530 000 mindre än siffran som stod där för en stund sedan.

Jag undrar ifall priset på anonser i metro har fallit i nivå med deras rasande läsarantal. Halveras antalet läsare medan priset på anonser är det samma så fördubblas priset per person som ser anonsen.
Citera
2014-01-10, 15:04
Medlem
Navegars avatar
Citat:
Per Gudmundson tycker jag håller flaggan högt, och talar om vad han tycker om kommunism.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/annu-en-artikel-som-ingen-vill-lasa_8881180.svd

Jo men han är banne mig den sista Journalisten i Sverige. Mannen har ryggrad, beskjuten från alla håll skriver han vad han vill. Han har byggt en karaktär ingen ta ifrån honom. Genom att säga sanningen inför dom som hatar den. Seriöst jag tror att när Per Gudmundsson talar så ylar dom på redaktionen som vampyrer i solljus.
Citera
2014-01-10, 15:40
Medlem
zorzes avatar
Lite heder iaf att Metro nu citerar Flashback! ...har sett artiklar både idag och igår.kanske finns det fler under året?

De hänvisar till en tråd på Flashback,"Fejkmail till tidningsredaktioner"

https://www.flashback.org/t2277519

De har tagit in lite läsarinsändare
Citat:
Alla dessa rättshaverister som skickat falska mejl.Så lolligt.

Lyder en kommentar.En annan är ;
Citat:
Vad var det där med journalistik och källkritik?
Det finns några fler kommentarer;

Vi får väl se under året ifall Flashback kommer att få hänvisningar på samma sätt som Twittr och Feizbook?

Citera
2014-01-10, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Vi får väl se under året ifall Flashback kommer att få hänvisningar på samma sätt som Twittr och Feizbook?
Ja, man kan ju hoppas.
Citat:
-"Flashbackstorm mot regeringsbeslut. Hur tänker Reinfeldt bemöta kritiken?
Debatt ikväll i SVT"-
Citera
2014-01-10, 16:39
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:

Spelar ingen roll om det finns en, två eller ens tio bra journlister på ett hatnäste. Probelmet är alla hatjournalister som hittat till redaktionerna och spyr ut lögner dagarna i ända.

Gällande underliga läsarsiffror från tidningar så är det väl endast DN som föreslagit att man skallha en prenumeration för att få något att ha i kaninburen?
Citera
2014-01-10, 19:48
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
DN som föreslagit att man skallha en prenumeration för att få något att ha i kaninburen?
Kommer detta från verkligheten? Det måste vara deras bästa säljargument. Behöver jag själv tidningar för liknande ändamål så finns det faktiskt gott om värdelösa gratispublikationer som kommer hem till en.
Citera
2014-01-10, 23:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Fram till Valet borde de flesta hålla

Antalet Moderata väljare lär bli långt lägre än tidigare val, vilket inte bådar gott för SvD heller speciellt inte med deras nuvarande inriktning.
Fast SvD är ju inte en moderat tidning. Det är en tidning med en ledarsida som är någorlunda vänligt inställd till moderaterna, men vars nyhetsvinkling och nyhetsvärdering av nyheter snarast är präglad av V/Fi. SvD skulle förmodligen gå lite bättre om man gav den befintliga läsekretsen mer vad den ville ha på nyhetsplats. Men det är ju inte aktuellt. Varken läsare eller ägare, utan redaktionen själv enbart, får ju i Sverige bestämma vilka nyheter som väljs ut och hur dessa vinklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in