Nu ska han snart på intervju!
Webbansökan:
29 december
Mail från Miv, "kontakta ambassad" :
3 januari
Intervjutid på ambassaden:
5 februari
Min partner är från Ghana och intervjun kommer ske på svenska ambassaden i Nigeria.
Vi är nu, båda två, rätt nervösa inför intervjun.
Vilka slags frågor väntar? En upprepning av allt det man beskrev i ansökan eller fler detaljer, typ vad mina syskon arbetar med (eller information om deras barn osv).. Behöver han plugga in födelsedagar, yrken, namn, telefonnummer?
Handlar det om att man återigen ska bevisa att förhållandet är på riktigt, eller är det mer om hur vi planerar vår framtid i Sverige? Hoppas ni förstår hur jag menar..
Känner mig dock trygg med seriositeten. Vi var vänner ett tag innan vi blev ett par, jag har träffat alla hans familjemedlemmar och släktingar, jag har ytterligare en inplanerad resa till honom (precis efter intervjun, hehe) och vi har mängder av foton, chattkonversationer osv..
Han har aldrig besökt mig i Sverige men har god kontakt med mina syskon och föräldrar via sociala medier (haha), känns redan som att han är en del av min familj.
Hmm, jag antar att min undran helt enkelt är; ska man behöva vara nervös för att få avslag, eller ska man låta nervositeten "enbart" handla om hur länge vi kommer behöva vänta på besked?
Tack på förhand!