Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Nu anser ju åklagaren att allt avvikande är suspekt. Men det finns inget bevis till att det var M själv eller någon annan som tog ut pengarna eftersom det sadessutomknas vittnen och kameraövervakning till bankomatuttaget.
Det finns inga bevis för vem som tog ut pengarna. Men. Det framkom under förhandlingen att enligt uppgifter från Marinas bank hade hon aldrig någonsin (tidigare) slagit fel kod på sitt bankomatkort. Det framkom också att MGM hade 4000 kr i släta femhundringar i plånkan när polisen sökte av honom trots att han inte hade några pengar på sitt konto vare sig före eller efter den 28:e.
Jag inbillar mig att om man får betalt för svarta affärer eller knarkförsäljning så kommer betalningen mindre sällan i krispiga femhundringar än om man själv plockat ut dem ur bankomaten och stoppat ner dem i plånboken.
Men det är naturligtvis ren spekulatuion från min sida. Ni som är mer pålästa i ärendet, kommer det komma någon förklaring från mgm under rättegången varifrån han hade fått pengarna han bevisligen var i besittning av och inte verkar ha haft möjlighet att ta ut från sitt eget konto?