2014-01-09, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I Trollhättan uteslöt TR alternativ GM för att denne bara hade 15 minuters lucka. Jag vill se den domstol som utesluter en alternativ GM med tolv timmars lucka.

Inte 15 minuters lucka att utföra mordet och röja upp. Bara 15 minuters lucka att ta sig in i lägenheten och ta livet av Ida. För att röja upp hade gm i trollhättanfallet ytterligare flera timmar till buds. Visst räcker 15 min för att ta sig in hos ngn och mörda denne - finns gott om mord som skett på kortare tid. Så där resonerar TR obegripligt. Detta sagt som parentes.

Uteslutandet av alt gm gjordes ganska snabbt och översiktligt i trollhättanfallet. Man tittade på två gamla ex, thats it. Om det ska bilda skola bör FS åka dit. Utredandet av alt gm är mer noga genomfört i marinafallet.
Senast redigerad av Zurfarn08 2014-01-09 kl. 21:13.
Citera
2014-01-09, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inte 15 minuters lucka att utföra mordet och röja upp. Bara 15 minuters lucka att ta sig in i lägenheten och ta livet av Ida. För att röja upp hade gm i trollhättanfallet ytterligare flera timmar till buds. Visst räcker 15 min för att ta sig in hos ngn och mörda denne - finns gott om mord som skett på kortare tid. Så där resonerar TR obegripligt. Detta sagt som parentes.

Uteslutandet av alt gm gjordes ganska snabbt och översiktligt i trollhättanfallet. Man tittade på två gamla ex, thats it. Om det ska bilda skola bör FS åka dit. Utredandet av alt gm är mer noga utrett i marinafallet.
I Trollhättan tog GM med sig kroppen. 15 min räckte inte för mordet och det. 12 timmar räcker långt för ett mord, att packa in en kropp och bädda en säng.
Citera
2014-01-09, 21:18
Avslutad
Citat:
I Trollhättan tog GM med sig kroppen. 15 min räckte inte för mordet och det. 12 timmar räcker långt för ett mord, att packa in en kropp och bädda en säng.

Men ingen, vare sig det var AJ som utförde trollhättanmordet eller om det var någon annan, har både utfört mordet och röjt upp på 15 min. Så luckan på 15 min som TR talar om är bara för att ta sig in i lägenheten och mörda Ida. För att röja upp hade gm ytterligare flera timmar. Så jämförelsen du gör mellan 15 min för Trollhättan och 12 timmar för spekeröd haltar, eftersom du jämför äpplen med päron.
Citera
2014-01-09, 21:29
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att den pensionsmässige åklagaren inte sa fel? En felsägning kan alla göra. Du har lovat att närvara, är det så du vet?
Anser du att det är en felsägning?
Citera
2014-01-09, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Anser du att det är en felsägning?
Jag svarade någon som trodde det var tidningens felsägning. Jag vet inte, men om åklagaren sa det, så kommer säkert advokat Hansson att återkomma till det.
Citera
2014-01-09, 21:42
Bannlyst
Citat:
Jag svarade någon som trodde det var tidningens felsägning. Jag vet inte, men om åklagaren sa det, så kommer säkert advokat Hansson att återkomma till det.
Jag förstår att det var svar på andra inlägg. Ville mer veta om du, Fnurra och övriga tror att avtrycket är avsatt i blod. OM det stämt tror jag inte det blivit någon rättegång.
Citera
2014-01-09, 21:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag förstår att det var svar på andra inlägg. Ville mer veta om du, Fnurra och övriga tror att avtrycket är avsatt i blod. OM det stämt tror jag inte det blivit någon rättegång.

Nej, om de hittat ett fingeravtryck som de kan tyda och dessutom avsatt i blod så skulle inte ens Göran Lambertz kunna få till en resning i målet, fortsättning lär följa men jag tror att antingen reportern eller åklagaren hörde/sa fel.
Citera
2014-01-09, 21:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, om de hittat ett fingeravtryck som de kan tyda och dessutom avsatt i blod så skulle inte ens Göran Lambertz kunna få till en resning i målet, fortsättning lär följa men jag tror att antingen reportern eller åklagaren hörde/sa fel.
I förundersökningen så tycker jag inte polis belyst det oidentifierade fingeravtrycket väl. De har mer hafsat igenom det med att det inte stämmer med F.S.

Har fingeravtrycket skickats till SKL eller har det fastnat hos krimtekniker?
Citera
2014-01-09, 21:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Exakt!
En sån grej hade ju helt klart inneburit att man inte ens övervägt en resningsansökan.
För då snackar vi utrymme för verkligt rimligt tvivel.

Som det är nu, ja, vad finns det i realiteten? 176 alternativa gärningsmän...?
Citera
2014-01-09, 22:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I förundersökningen så tycker jag inte polis belyst det oidentifierade fingeravtrycket väl. De har mer hafsat igenom det med att det inte stämmer med F.S.

Har fingeravtrycket skickats till SKL eller har det fastnat hos krimtekniker?

Har ingen aning, men en felsägning av den digniteten av åklagaren är ju magnifik i sig.

Jag undrar om fakta över hur och i vad fingeravtrycket har gjorts verkligen har presenterats för advokat och i FUP?

Står det uttryckligen i FUP hur fingeravtrycket har avsatts?
Citera
2014-01-09, 22:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Har ingen aning, men en felsägning av den digniteten av åklagaren är ju magnifik i sig.

Jag undrar om fakta över hur och i vad fingeravtrycket har gjorts verkligen har presenterats för advokat och i FUP?

Står det uttryckligen i FUP hur fingeravtrycket har avsatts?
Jag har inte sett något underlag hur fingeravtrycket avsatts.

Finns det någon materialbeteckning av fingeravtrycket i fup?
Vad hände med det upptäckta fingeravtrycket mer än att bara matcha F.S?

I arbogafallet så gjordes en viss uteslutning av DNA/skospår och fingeravtryck med att alla ambulansmän och en del poliser fick lämna underlag till detta.
Och det visade sig då att en av krimteknikerna vart och provringt dörrklockan då hans fingeravtryck matchades.
Men i Marinafallet aå verkar polis helt ignorerat fingeravtrycket på självaste brottsplatsen.
Citera
2014-01-09, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har inte sett något underlag hur fingeravtrycket avsatts.

Finns det någon materialbeteckning av fingeravtrycket i fup?
Vad hände med det upptäckta fingeravtrycket mer än att bara matcha F.S?

I arbogafallet så gjordes en viss uteslutning av DNA/skospår och fingeravtryck med att alla ambulansmän och en del poliser fick lämna underlag till detta.
Och det visade sig då att en av krimteknikerna vart och provringt dörrklockan då hans fingeravtryck matchades.
Men i Marinafallet aå verkar polis helt ignorerat fingeravtrycket på självaste brottsplatsen.

Alla dessa vansinniga jämförelser med andra fall...

Brottsplatsen i Arboga var färsk, undersökning gjordes direkt. Ändå gjordes bara viss uteslutning av fingeravtryck, hårstrån mm på brottsplatsen.

Brottsplatsen i Spekeröd var inte färsk, därav att undersökningen inte går att jämföra med Arboga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in