2014-01-09, 19:58
Medlem
Rebellion79s avatar
Nu kanske inte Artmix är kapabel till att svara här....på väldigt länge, eller så går han fri
MEN om han inte mördat Marina, hur kan han vara så kall i förhör med mera....och inför det faktum att Marina hittades död sedan då?
Även om de inte var tillsammans hör det väl till att människor visar ett uns medkänsla, fäller en tår eller ja i alla fall blir ledsna. Detär ju dennes föredetta flickvän/partner vi talar om....

Tycker man ser det rätt typiskt på GM'S i diverse olika brottsfall.
De går in för att ha en hållbar story, och försvara sig så ordentligt så de glömmer av att spela på känslorna med.
De är få som gör det.
Mats Alm gjorde det. Men det var näst intill överdrivet.
Jaja, världen är som sagt lika fruktansvärd som den är fantastisk.

Hoppas vad och hur det här fallet än slutar att det blir rättvisa skippad.
Citera
2014-01-09, 19:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det är en felsägning från nya åklagaren att fingeravtrycket satt i en blodfläck......
Teknikerna har inte sett något blod på sänggaveln...
Sannolikt är det just det.
Annars skulle vi nog hört talas om detta tidigare.
Jag tror nog allt att FS-kramarna gör bäst i att inte jubla för tidigt...och minst av allt över
just den här förmodade felsägningen.
Citera
2014-01-09, 20:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Ja det är ju en uppgift som i annat fall varit dold (?).
Måste vara en felsägning.

Ja, av tidningen inte åklagaren.
Citera
2014-01-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jepp.
Undrar hur snabbt de redigerar texten.

Det här är ett typiskt relations-mord.
Ska man överbevisa till den grad att det blir fantasy kan man aldrig döma någon.

Kvinnor dör varje år pga labila män, det är inget nytt.
Här är det så uppenbart att även utan mordmisstanke är detta en man som hatar eller nedvärderar kvinnor, en parasit med det klassiska mindfuckeriet.
.. Det är så illa med denne man att jag tycker det är väldigt magstarkt att försvara honom öht.

Det går inte att opartiskt döma en man som beskrivs på det här viset,
en vidrig människa.
Jag kan det inte.
Jag känner avsky mot denna man.
En man som borde vara inlåst, för vem vill ha honom lösspringande?
Det gör mig sorgsen när jag ser hur lite en kvinnas liv och hälsa betyder för vissa här,
Vem är BO i tråden?
Den döda kvinnan eller MTGM?
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-09 kl. 20:22. Anledning: Stavfel
Citera
2014-01-09, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur vet du att den pensionsmässige åklagaren inte sa fel? En felsägning kan alla göra. Du har lovat att närvara, är det så du vet?
Citera
2014-01-09, 20:41
Moderator
KomissarieBecks avatar
Om AJ kan dömas i Trollhättan caset baserat på indicier så vore det ju horribelt om inte FS blir dömd i denna omgången.
Citera
2014-01-09, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om AJ kan dömas i Trollhättan caset baserat på indicier så vore det ju horribelt om inte FS blir dömd i denna omgången.
I Trollhättan uteslöt TR alternativ GM för att denne bara hade 15 minuters lucka. Jag vill se den domstol som utesluter en alternativ GM med tolv timmars lucka.
Citera
2014-01-09, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ
I gt står det att raderade sms har återskapats , men klickar man på länken står det allmänt om dagen ...
Är det smset som fs hela tiden förnekat men enligt teknikern har skickats ?
Åsyftat sms är det sms som den 29/7 kl. 10:01:39 skickades från MJ:s mobil (Stora Höga N) till FS:s mobil (Kode N): "Jag blir kvar tills i morgon." – och ja; detta sms har FS hela tiden förnekat att han mottagit.
Citera
2014-01-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I Trollhättan uteslöt TR alternativ GM för att denne bara hade 15 minuters lucka. Jag vill se den domstol som utesluter en alternativ GM med tolv timmars lucka.

Hur stor kan luckan vara innan de fäller?
24 minuter? En timma? Två?

Du gör det lite för lätt för dig när du uttrycker dig så.
Så funkar det... inte.
Citera
2014-01-09, 20:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vill se den domstol som inte tittar på vad den mördades sambo haft för sig under dessa tolv timmar - samt en domstol som också kräver att få veta "kranens" namn och adress.
Citera
2014-01-09, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag vill se den domstol som inte tittar på vad den mördades sambo haft för sig under dessa tolv timmar - samt en domstol som också kräver att få veta "kranens" namn och adress.
Gör gärna det. Jag kan nämna två stycken från 2011.
Citera
2014-01-09, 20:59
Medlem
MrsMagoos avatar
I min bevisning kommer jag att ringa in ungefär vilken tidpunkt som Marina Johansson blev mördad och visa att det inte finns utrymme för någon annan gärningsman än den misstänkte exsambon under denna tid, säger Urban Svenkvist.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2706473-ny-bevisning-i-dagens-rattegang

Åklagaren visar Marinas kontoutdrag den 28 juli, dagen efter hon ska försvunnit.
– Här tas det ut 5 000 kronor två gånger inom en minut.
Samtidigt visar exsambons utdrag att han bara har 120 kronor på det den 5 augusti. Och senaste uttaget på 300 kronor var i början av juli.
– Men vid visiteringen hittar polisen åtta femhundralappar och tre tjugosedlar i hans plånbok.

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2708537-stort-intresse-for-marina-rattegangen

Den avgörande detaljen nu är att man hittat kroppen. De eventuella tvivel som domstolen ansåg sig se förra gången finns ju inte utrymme för alls nu längre, säger åklagare Urban Svenkvist.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/nya-bevis-mot-exsambon

Chefsåklagare Svenkvist
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article30052.ab

Mamma L
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article30058.ab

Nejding på plats i fin kostym innan den haltande misstänkte linkar sig in i rättssalen
http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2704710-direkt-fran-marina-rattegangen
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-09 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in