2014-01-09, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Nu vet jag inte alls (no shit) hur han tänkte, men det är inte helt ologiskt att han ville vara garanterad speltid. På så sätt kunde han utvecklas för att sedan ta nästa steg.

Så att ta upp att han inte ville gå till Bayern för ett tag sedan som anledning till att en övergång till Arsenal är utesluten är lite konstigt.

Precis. Dessutom är Reus en äkta Dortmundkille (född och uppvuxen i staden). Håller det som troligare att han går till Arsenal (eller annan utländsk klubb) i framtiden. I Arsenal spelar hans idol Tomas Rosicky och han har tidigare talat positivt om klubben. Tror dock att han stannar åtminstone en säsong till i Dortmund.

Angående Draxler har flera trovärdiga journalister med bra koll rapporterat att Arsenal leder racet kring hans signatur Det är en spelartyp som Wenger är helt såld på.

Prio ett bör dock vara en anfallare, men efter köpet av Özil drömmer man ju om att det spenderas rejält så kanske får vi bägge?
2014-01-09, 18:24
Medlem
Langsdales avatar
Gomis har börjat studera engelska med privatlärare. En flytt till Newcastle på schemat kanske?
2014-01-09, 18:43
Medlem
Antoine Griezmann har nu på sistone ryktats till PSG. Sociedads president ska tydligen även ha varit i Paris.

Det hade varit en suverän värvning, precis den spelartypen PSG behöver. Den känns inte ett dugg orealistisk heller.

--

Utöver det så dyker det upp mer och mer tröttsamma rykten om Morata till Arsenal.
2014-01-09, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Nu vet jag inte alls (no shit) hur han tänkte, men det är inte helt ologiskt att han ville vara garanterad speltid. På så sätt kunde han utvecklas för att sedan ta nästa steg.

Så att ta upp att han inte ville gå till Bayern för ett tag sedan som anledning till att en övergång till Arsenal är utesluten är lite konstigt.
Att ta nästa steg för honom är betydligt större klubbar än Arsenal, vi talar om en klubb som precis som Dortmund tappar sina bästa spelare till de största klubbarna närmast årligen.

Det finns kanske 10 klubbar som kan behålla alla sina bra spelare, varken Arsenal eller Dortmund ingår där. Arsenal är väl någon slags farmarklubb till Barca medan Dortmund är en farmarklubb till Bayern, Real Madrid och United.
2014-01-09, 20:48
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Antoine Griezmann har nu på sistone ryktats till PSG. Sociedads president ska tydligen även ha varit i Paris.

Det hade varit en suverän värvning, precis den spelartypen PSG behöver. Den känns inte ett dugg orealistisk heller.
Skulle vara jäkligt tråkigt om Griezmann försvann från LL. Dock helt förstående att en klubb som PSG suger upp honom. Hoppas bara Sociedad får bra betalt om det sker.
2014-01-09, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Precis. Dessutom är Reus en äkta Dortmundkille (född och uppvuxen i staden). Håller det som troligare att han går till Arsenal (eller annan utländsk klubb) i framtiden. I Arsenal spelar hans idol Tomas Rosicky och han har tidigare talat positivt om klubben. Tror dock att han stannar åtminstone en säsong till i Dortmund.

Angående Draxler har flera trovärdiga journalister med bra koll rapporterat att Arsenal leder racet kring hans signatur Det är en spelartyp som Wenger är helt såld på.

Prio ett bör dock vara en anfallare, men efter köpet av Özil drömmer man ju om att det spenderas rejält så kanske får vi bägge?
Reus håller på Dortmund men det är knappast som så att han inte kan tänka sig att spela för Bayern, han var väldigt nära att välja Bayern innan han gick till Dortmund. Dortmund är ingen rival till Bayern i Tyskland eftersom alla klubbar är långt efter Bayerns nivå där. Dortmunds rivaler är närliggande klubbar som de har en geografisk rivalitet mot. Manuel Neuer var en Schalke ultra och det stoppade inte honom från att välja att gå till Bayern istället för till United som också ville ha honom. Dessutom spelar ju Reus bästis Götze i Bayern nuförtiden så det skulle ju kunna vara en anledning för han att gå dit.

Om Bayern vill ha honom igen och han vill lämna Dortmund så ser jag det inte alls som omöjligt att han skulle välja Bayern i en sådan situation före att gå till t.ex. Arsenal.

Sedan verkar det som att alla tar för givet att Dortmund kommer sluta vara ett bra lag inom 1-2 år, Arsenal har precis som Dortmund tappat sina bästa spelare i många års tid och det har inte stoppat Arsenal från att fortsätta vara ett bra lag. Dortmund har tappat sina bästa spelare flera år i rad men är fortfarande bra, helt enkelt eftersom de gör bra värvningar.

Draxler kommer kosta ca 45-50 miljoner euro, tror du verkligen att Arsenal kommer lägga så mycket pengar på en oprövad ung talang? Troligast att han går till en sugardaddy klubb eller till Spanien.
Senast redigerad av Rodyle 2014-01-09 kl. 20:54.
2014-01-09, 20:49
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Skulle vara jäkligt tråkigt om Griezmann försvann från LL. Dock helt förstående att en klubb som PSG suger upp honom. Hoppas bara Sociedad får bra betalt om det sker.

250 miljoner ryktas det om. Kan tycks vara lite men så går det när man inte skriver höga klausuler.
2014-01-09, 20:56
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
250 miljoner ryktas det om. Kan tycks vara lite men så går det när man inte skriver höga klausuler.
Känns för lågt. Killen är jävligt underskattad enligt mig, han är fantastisk när han spelar som bäst. Om det handlar om 250 miljoner känns det som fler stora klubbar borde vara intresserade?
2014-01-09, 21:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Känns för lågt. Killen är jävligt underskattad enligt mig, han är fantastisk när han spelar som bäst. Om det handlar om 250 miljoner känns det som fler stora klubbar borde vara intresserade?

Jag tycker det är i högsta laget. Ser visserligen bara några strömatcher med La Real, men han har ändå inte visat sig på yttersta nivå. Jag tror det skulle vara enormt svårt att kräma ut mer än 250 miljoner för honom.
2014-01-09, 21:23
Bannlyst
Enligt en italiensk agent med insyn i PSG verkar det klart att PSG kommer värva Pogba efter säsongen:

Citat:
''Och enligt Ernesto Bronzetti, italiensk agent som bland annat tog Carlo Ancelotti från PSG till Real Madrid, är affären så gott som klar.

– Vi vet att Paul Pogba blir PSG:s nästa värvning. Juventus kommer att få mellan 50 och 60 miljoner euro (450 och 540 miljoner kronor). Affären är inte långt borta. Agnelli (ägare, Juventus) har gjort klart att man inte kan behålla Pogba. säger Bronzetti i en intervju med Premium Calcio''

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/01/09/uppgifter-har-ar-psgs-nasta-varvning/

Verkar som att PSG vill ha in fler franska spelare i truppen därav de troliga kommande värvningarna av Griezmann och Pogba, de har tidigare fått kritik mot att de använder för få franska spelare i Frankrike.
2014-01-09, 21:31
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker det är i högsta laget. Ser visserligen bara några strömatcher med La Real, men han har ändå inte visat sig på yttersta nivå. Jag tror det skulle vara enormt svårt att kräma ut mer än 250 miljoner för honom.
12+2 i La Liga på 15 spelade matcher tycker jag är en helt ok poängskörd.
2014-01-09, 21:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
12+2 i La Liga på 15 spelade matcher tycker jag är en helt ok poängskörd.

Trodde inte han hade ett så bra facit.

Men vad har liknande spelare som Mata och Silva gått för? Dessa var väl också högre aktade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in