2014-01-08, 19:54
Medlem
soffsitss avatar
http://www.bernabeudigital.com/Futbol/Real_Madrid/9050/xabi-alonso-renueva-real-madrid
Xabi Alonso stannar kvar i Real Madrid 2 år till. (trovärdig källa)
2014-01-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
http://www.bernabeudigital.com/Futbol/Real_Madrid/9050/xabi-alonso-renueva-real-madrid
Xabi Alonso stannar kvar i Real Madrid 2 år till. (trovärdig källa)

Det är nog inte bara en supporterskara som blir glad om detta stämmer. Men självklart borde Alonso inte sticka någonstans.
2014-01-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodyle
Men att man alltid spekulerar om att engelska lag ska värva en massa spelare från andra ligor visar väl att man har en bristande respekt för de ligorna? Man ser det som att de ligorna endast är farmarligor till PL och att det inte kan finnas några spelare som vill stanna i t.ex. Spanien, Italien eller Tyskland frivilligt utan att alla vill komma till England? Mentaliteten är att man ser t.ex. spanska och tyska ligorna som några slags farmarligor till PL vilket inte jag anser att dem är och jag tror att många i de länderna gillar sina inhemska ligor och vill spela där.

Reus kan mycket väl lämna Dortmund men varför skulle han gå till Arsenal? Han kan välja och vraka mellan alla lag i världen, Reus nobbade att gå till Bayern innan han gick till Dortmund och Bayern är en större klubb än Arsenal, så hade han brytt sig så mycket om pengar och titlar hade väl han gått till Bayern från början?

Sedan har ju i Arsenal i åratal tappat deras bästa spelare till större lag, precis som Dortmund gör. Det finns bara några enstaka superklubbar som kan behålla sina bästa spelare och Arsenal är inte en av dem tyvärr.

Ingenting av det du frågar mig är relaterat till det jag skrivit i diskussionen. Läs om alternativt ställ frågorna till rätt person.

Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Vad menar du med "ha det i tanken när buden kommer i sommar". Nu är det ju Dortmund ni måste fråga först inte Reus själv angående en försäljning (om du inte tror mig måste du öppna ögonen och läsa något annat än engelska skitblaskor som inte tar hänsyn till att klausulen börjar gälla först om 1,5 år). När Lewy försvinner lär man hålla hårt i övriga spelare; Dortmund är en ambitiös klubb med långsiktiga planer i Europatoppen och nästa steg är inte att tappa ännu en landslagsspelare samma sommar. Dessutom har spelare från Dortmund bara gått till de allra bästa klubbarna, som Real under Mou, United under SAF och nu Bayern under Pep. Arsenal är inte i nivå med dessa även om de nu vinner ligan. Arsenal var heller ingen riktig kandidat till att värva Lewy, som PL-folket här vill få det till.

Har inte läst på någonting om varken Reus eller Lewandowskis kontrakt då det inte har intresserat mig. Har inte heller någonsin påstått att Arsenal varit nära att köpa dem eller att Arsenal skulle vara en bättre eller större klubb än Dortmund eller Bayern (allvarligt talat, vem bryr sig ens om sånt? Wow, jag håller på den "största" klubben. Grattis"). Sen att Weynerooney och liknande användare trollar röven ur er gång på gång orkar inte jag bry mig om.
2014-01-08, 20:32
Medlem
Däremot är det möjligt att Schalke vill casha in på Draxler i sommar om de missar CL nästa säsong. Deras ekonomi är inte superbra, med de näst högsta lönekostnaderna i Tyskland.
2014-01-08, 20:36
Bannlyst
Citat:
Däremot är det möjligt att Schalke vill casha in på Draxler i sommar om de missar CL nästa säsong. Deras ekonomi är inte superbra, med de näst högsta lönekostnaderna i Tyskland.
Precis, men han lär vara svindyr, jag är tveksam till om Arsenal kommer hosta upp alla de pengarna för att köpa en mittfältare när de redan har bra mittfältare. Draxler kommer gå till antingen Barca eller Real eller någon av sugardaddy klubbarna i England. Vem vet, om han stannar i Schalke 1-2 säsonger till kanske det är Bayern som köper honom. De brukar köpa de bästa tyska spelarna.
2014-01-08, 20:37
Medlem
soffsitss avatar
https://twitter.com/XabiAlonso/status/420998728666071041
Officiellt att Alonso stannar kvar.
2014-01-08, 20:40
Medlem
kratans avatar
Xabi Alonso bekräftar på sin twitter att han förlänger med Real Madrid två år till.
2014-01-09, 01:11
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför skulle Draxler eller Reus vilja spela för Arsenal? Reus spelar i Europas näst bästa lag förra säsongen och Draxler kritade på ett långt kontrakt i somras.

Fråga dem, det är spelarna själva som gör sådana här uttalanden. Draxler har gjort det mycket hela året, och själv nämnt Arsenal flera gånger. Därtill har han hintat mycket om att han nog kommer börja röra på sig till sommaren. Götze signade som bekant också ett kontrakt innan han stack, man får bättre pris och det är väl någon slags lojalitetsgest gentemot klubben som tagit honom dit han är - samtidigt som han själv kan få bättre villkor den tid som är kvar.

I vilket fall som helst så tror jag att Draxler är i den absoluta toppen på Wengers lista över spelare han vill ha (det är verkligen lyxversionen på supertalang som kan göra avtryck genast), och Draxler besitter just den kvalitet som Wenger är beredd att betala dyrt för. Draxler och Özil skulle kunna bli precis hur bra som helst, och får Wenger forma honom en tid så kan han vara värd Bale-pengar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
https://twitter.com/XabiAlonso/status/420998728666071041
Officiellt att Alonso stannar kvar.

Det känns bra tycker jag. Det hade varit trist att se honom larva runt i Monaco eller något sådant. Förhoppningsvis slutar han i Real Madrid, eller varvar ner i Sociedad (ursprungsklubb).
Senast redigerad av zizacon 2014-01-09 kl. 01:16.
2014-01-09, 04:16
Medlem
Gooodfellas avatar
Har sett Draxler för lite så en liten fråga här, skulle Wenger lägga ut Özil pengar för att värva honom?
2014-01-09, 12:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Pengar är väl knappast ett så stort problem för Schalke som många vill påstå? Med Zenits värdelösa resultat de senaste åren blickar nog Gazprom mer åt Gelsenkirchen än Sankt Petersburg som verkar stå och tugga trots stora investeringar betalda av Gazprom.

Gazproms största exportmarknad är Tyskland och med den stora gasledningen i Östersjön som ska byggas ut än mer lär man inte dra ner på resurserna för sån typ av sponsring i Tyskland.
2014-01-09, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Fråga dem, det är spelarna själva som gör sådana här uttalanden. Draxler har gjort det mycket hela året, och själv nämnt Arsenal flera gånger. Därtill har han hintat mycket om att han nog kommer börja röra på sig till sommaren. Götze signade som bekant också ett kontrakt innan han stack, man får bättre pris och det är väl någon slags lojalitetsgest gentemot klubben som tagit honom dit han är - samtidigt som han själv kan få bättre villkor den tid som är kvar.

I vilket fall som helst så tror jag att Draxler är i den absoluta toppen på Wengers lista över spelare han vill ha (det är verkligen lyxversionen på supertalang som kan göra avtryck genast), och Draxler besitter just den kvalitet som Wenger är beredd att betala dyrt för. Draxler och Özil skulle kunna bli precis hur bra som helst, och får Wenger forma honom en tid så kan han vara värd Bale-pengar sedan.

Det känns bra tycker jag. Det hade varit trist att se honom larva runt i Monaco eller något sådant. Förhoppningsvis slutar han i Real Madrid, eller varvar ner i Sociedad (ursprungsklubb).
Du får tänka på att alla klubbar i världen vill ha spelare som Reus och Draxler, så Arsenal är långt ifrån deras förstaval. Reus själv nobbade att gå till Bayern innan han gick till Dortmund och de är en större klubb än Arsenal på alla plan så varför han skulle gå till Arsenal när han inte ville gå till Bayern har jag ingen aning om.

Arsenal är inte en av de klubbar som kan behålla sina spelare, de är under eliten och tappar därför deras bästa spelare till större lag närmast årligen.
2014-01-09, 17:13
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodyle
Du får tänka på att alla klubbar i världen vill ha spelare som Reus och Draxler, så Arsenal är långt ifrån deras förstaval. Reus själv nobbade att gå till Bayern innan han gick till Dortmund och de är en större klubb än Arsenal på alla plan så varför han skulle gå till Arsenal när han inte ville gå till Bayern har jag ingen aning om.

Arsenal är inte en av de klubbar som kan behålla sina spelare, de är under eliten och tappar därför deras bästa spelare till större lag närmast årligen.
Nu vet jag inte alls (no shit) hur han tänkte, men det är inte helt ologiskt att han ville vara garanterad speltid. På så sätt kunde han utvecklas för att sedan ta nästa steg.

Så att ta upp att han inte ville gå till Bayern för ett tag sedan som anledning till att en övergång till Arsenal är utesluten är lite konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in