2014-01-09, 18:58
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Du är nog den enda jag pratat med som har åsikten att Bastille var sämre. Men alla är vi olika och jag respekterar din åsikt!

Hade tyckt det var kul om Bastille blev bokade till Bråvalla. Nu ska jag förmodligen inte dit själv. Men eftersom att de är relativt stora i Sverige och verkligen på väg uppåt så hade det kunna bli en riktigt bra spelning!
Haha, självklart!

Vad har du för festivalplaner annars då? För mig hänger det nog otroligt mycket på de största namnen. Går på festival nästan enbart för musiken, och med ett par huvudnamn som lockar är det inget svårt val. Men om jag inte är intresserad av någon utav headliner-akterna har jag svårt att se att jag åker.
Citera
2014-01-09, 20:05
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Haha, självklart!

Vad har du för festivalplaner annars då? För mig hänger det nog otroligt mycket på de största namnen. Går på festival nästan enbart för musiken, och med ett par huvudnamn som lockar är det inget svårt val. Men om jag inte är intresserad av någon utav headliner-akterna har jag svårt att se att jag åker.
Som det ser ut just nu är det Roskilde och Emmaboda som gäller. Har svårt att se att det blir något Bråvalla för min del, i dagsläget.

Headline-artisterna är ganska sällan avgörande för min del, faktiskt. Tycker det är mer intressant att se de lite mindre akterna. Upptäcker alltid något nytt inför varje festival när man lyssnar igenom de släppta artisterna. Sen är det väldigt kul om man lyckas se något som sedan slår igenom, riktigt stort.
Men det är inte överdrivet många stora band/artister jag lyssnar på heller om jag ska vara ärlig. Men visst, det är alltid roligt när en festival bokar ett stort namn som man lyssnar på
Men det är klart att man kommer vara jävligt sugen på Bråvalla när bandsläppen drar igång ordentligt. Tvivlar inte en sekund på att de kommer ha en grym line-up. Tror till och med att den blir starkare än förra året, då år två brukar vara det svåraste oavsett vad det handlar om.
Citera
2014-01-09, 20:21
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Som det ser ut just nu är det Roskilde och Emmaboda som gäller. Har svårt att se att det blir något Bråvalla för min del, i dagsläget.

Headline-artisterna är ganska sällan avgörande för min del, faktiskt. Tycker det är mer intressant att se de lite mindre akterna. Upptäcker alltid något nytt inför varje festival när man lyssnar igenom de släppta artisterna. Sen är det väldigt kul om man lyckas se något som sedan slår igenom, riktigt stort.
Men det är inte överdrivet många stora band/artister jag lyssnar på heller om jag ska vara ärlig. Men visst, det är alltid roligt när en festival bokar ett stort namn som man lyssnar på
Men det är klart att man kommer vara jävligt sugen på Bråvalla när bandsläppen drar igång ordentligt. Tvivlar inte en sekund på att de kommer ha en grym line-up. Tror till och med att den blir starkare än förra året, då år två brukar vara det svåraste oavsett vad det handlar om.
Hm, ja Roskilde lär ju säkert ha en killer line-up, som vanligt.

Ja, alltså de mindre akterna är givetvis riktigt viktiga också! Tänker mer på om Bråvalla t.ex. skulle boka Eminem. Då skulle jag verkligen vilja gå, även om jag inte lyssnat så mycket på hans musik på många år. Mest för att det vore så sjukt att ändå se honom live. Krävs nog något sånt för att jag skulle bli lockad att åka. Men visst, de kommer nog ha en suverän lineup i år också.
Citera
2014-01-09, 21:05
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hm, ja Roskilde lär ju säkert ha en killer line-up, som vanligt.

Ja, alltså de mindre akterna är givetvis riktigt viktiga också! Tänker mer på om Bråvalla t.ex. skulle boka Eminem. Då skulle jag verkligen vilja gå, även om jag inte lyssnat så mycket på hans musik på många år. Mest för att det vore så sjukt att ändå se honom live. Krävs nog något sånt för att jag skulle bli lockad att åka. Men visst, de kommer nog ha en suverän lineup i år också.
Ja, de brukar få till en riktigt riktigt stark line-up!

Skulle Eminem bli bokad så skulle även jag bli jävligt sugen på att åka dit, av samma anledning som dig. Det vore helt enkelt sjukt att se honom live, i Sverige. En av världens absolut största artister. Men vet inte om det är något jag skulle betala för.
Kanske skulle satsa på att vara funktionär för första gången i mitt liv då.
Citera
2014-01-09, 22:15
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ja, de brukar få till en riktigt riktigt stark line-up!

Skulle Eminem bli bokad så skulle även jag bli jävligt sugen på att åka dit, av samma anledning som dig. Det vore helt enkelt sjukt att se honom live, i Sverige. En av världens absolut största artister. Men vet inte om det är något jag skulle betala för.
Kanske skulle satsa på att vara funktionär för första gången i mitt liv då.
Tänker i samma banor. Kommer nog sikta på Way Out West + Popaganda (förutsatt att båda blir av) i år igen, sen möjligtvis Emmaboda. Nu räknar jag optimistiskt, vet inte alls om jag kommer ha råd. Bråvalla kostar ju det med, så det där med att vara funktionär vore lite mer attraktivt då.
Citera
2014-01-10, 19:15
Medlem
Swagmasters avatar
såg att Major Lazer är bokade till Roskilde, vad tror ni om att dem kommer spela på Bråvalla? Känns som en rimlig bokning, dock ingen headliner direkt..
Citera
2014-01-10, 23:49
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagmaster
såg att Major Lazer är bokade till Roskilde, vad tror ni om att dem kommer spela på Bråvalla? Känns som en rimlig bokning, dock ingen headliner direkt..

Vore en bra bokning från mina ögon
Citera
2014-01-12, 04:26
Medlem
Major Lazer tackar jag inte nej till.

Litar iallafall på att dom får till en bra lineup i år igen så jag har redan köpt biljett
Citera
2014-01-13, 13:40
Medlem
Nästa artistsläpp blir i slutet av månaden om man får tro svaren folk fått av Bråvalla på facebook.
Det skjuts framåt i tiden hela tiden.
Citera
2014-01-13, 15:35
Medlem
ralleBbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nästa artistsläpp blir i slutet av månaden om man får tro svaren folk fått av Bråvalla på facebook.
Det skjuts framåt i tiden hela tiden.
Asså fan va efterblivna dom är då varför går dom ut och säger att dom ska släppa band hela tiden men istället skjuter upp släppen folk blir ju bara griniga bättre att dom håller käften då och släpper band när det är helt klart istället
Citera
2014-01-13, 16:28
Medlem
Marquesos avatar
Skjuter upp och skjuter upp... De har bara skjutit upp dance-släppet, och efter att det blev uppskjutet har de inte gett något exakt datum. Så att säga att de gör det "hela tiden" är väl att ta i. Sen skulle de nog kunna släppa massor av akter redan nu, men jag antar att de kör en till "släppvecka", istället för dlera utspridda.
Citera
2014-01-13, 17:15
Medlem
namerlesss avatar
http://pitchfork.com/news/53076-outkast-announce-tour-of-over-40-festivals/

Bråvalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem