Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
Haha, självklart!
Vad har du för festivalplaner annars då? För mig hänger det nog otroligt mycket på de största namnen. Går på festival nästan enbart för musiken, och med ett par huvudnamn som lockar är det inget svårt val. Men om jag inte är intresserad av någon utav headliner-akterna har jag svårt att se att jag åker.
Som det ser ut just nu är det Roskilde och Emmaboda som gäller. Har svårt att se att det blir något Bråvalla för min del, i dagsläget.
Headline-artisterna är ganska sällan avgörande för min del, faktiskt. Tycker det är mer intressant att se de lite mindre akterna. Upptäcker alltid något nytt inför varje festival när man lyssnar igenom de släppta artisterna. Sen är det väldigt kul om man lyckas se något som sedan slår igenom, riktigt stort.
Men det är inte överdrivet många stora band/artister jag lyssnar på heller om jag ska vara ärlig. Men visst, det är alltid roligt när en festival bokar ett stort namn som man lyssnar på

Men det är klart att man kommer vara jävligt sugen på Bråvalla när bandsläppen drar igång ordentligt. Tvivlar inte en sekund på att de kommer ha en grym line-up. Tror till och med att den blir starkare än förra året, då år två brukar vara det svåraste oavsett vad det handlar om.