2006-08-02, 08:55
Medlem
Error 404s avatar
Här skulle Gudrun och FI kunna göra lite nytta i ett korståg för kvinnans frigörelse, men eftersom man skall vara politiskt korrekt och dessutom är rädda om livhanken så vågar man bara gå på stackars svenskar.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=646580
Citera
2006-08-02, 09:04
Medlem
Mindbullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Här skulle Gudrun och FI kunna göra lite nytta i ett korståg för kvinnans frigörelse, men eftersom man skall vara politiskt korrekt och dessutom är rädda om livhanken så vågar man bara gå på stackars svenskar.

varför hacka på FI för att de (som inte ens sitter p ånågra maktpositioner) inte kan göra så mycket...

varför inte hacka på regeringen istället som faktiskt har möjlighet att göra nåt...

fast det vore ju att gå ifrån det här forumets fina tradition att påstå att allt är FI:s fel...
Citera
2006-08-02, 10:34
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbullet
varför hacka på FI för att de (som inte ens sitter p ånågra maktpositioner) inte kan göra så mycket...

varför inte hacka på regeringen istället som faktiskt har möjlighet att göra nåt...

fast det vore ju att gå ifrån det här forumets fina tradition att påstå att allt är FI:s fel...

Sticker man ut huvudet och kallar svenska män för talibaner osv så får man ju räkna med påhopp, eller?
Citera
2006-08-02, 23:12
Medlem
Mindbullets avatar
Citat:
Sticker man ut huvudet och kallar svenska män för talibaner osv så får man ju räkna med påhopp, eller?
varför inte vända diskussionen till
"är det det här FI menade med att svenskar är talibaner, att de använder rakblad för att ta bort läppstift???"

fast vi vet väl alla att FI har lika mycket politiskt vett som mediakåta mogoloida fluffers på DXM
Citera
2006-08-16, 12:13
Medlem
Colas avatar
Allt detta hat mot FI...

Är ni rädda killar?
Citera
2006-08-16, 12:55
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola
Allt detta hat mot FI...

Är ni rädda killar?

Rädda för väldigt korkade personer ja
Citera
2006-08-16, 13:19
Medlem
100%karlssons avatar
alla är väll rädda för aggresiva 50 åriga oskulder
Citera
2006-08-16, 13:28
Medlem
Citat:

Det finns andra ställen där kvinnorna är mer förtryckta i Iran. Måhända att lagarna inte ger kvinnor lika rättigheter som männen, men det är ett land där kvinnorna i hög grad är högskoleutbildade. Iranska kvinnor i Sverige behöver FI inte ge sig på, de tar ofta för sig mer än vad svenska kvinnor i allmänhet gör och deras självförtroende brukar det inte vara något fel på.
Citera
2006-08-16, 13:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbullet

Nåja, kritiken mot vänstern och socialdemokratin är tämligen utbredd på forumet likaså.
Citera
2006-08-16, 14:21
Medlem
Banditos avatar
Citat:
Allt detta hat mot FI...

Är ni rädda killar?

Kritik är inte samma sak som hat...

Är ni rädda för kritik tjejer?

Jag tror inte att många i dagens samhälle ifrågasätter feminismens grundidé -att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och vara lika mycket värda.

Däremot ifrågasätter nog många de idiotiska förslagen som läggs från feministiskt håll tex mansskatt, hundar åt alla kvinnor så de ska känna sig trygga, gratis bindor mm. Absurda förslag som förtjänar så mycket kritik som överhuvudtaget kan ges.

Hade du kritiserat liknande förslag om de hade kommit från det icke-existerande Maskulint Initiativ (MI!) som handlat om förmåner för män men inte för kvinnor?
Citera
2006-08-16, 16:18
Medlem
Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandito
Kritik är inte samma sak som hat...

Är ni rädda för kritik tjejer?

Jag tror inte att många i dagens samhälle ifrågasätter feminismens grundidé -att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och vara lika mycket värda.

Däremot ifrågasätter nog många de idiotiska förslagen som läggs från feministiskt håll tex mansskatt, hundar åt alla kvinnor så de ska känna sig trygga, gratis bindor mm. Absurda förslag som förtjänar så mycket kritik som överhuvudtaget kan ges.

Hade du kritiserat liknande förslag om de hade kommit från det icke-existerande Maskulint Initiativ (MI!) som handlat om förmåner för män men inte för kvinnor?

Hehe jag är faktiskt inte så insatt i FIs parti program och vad de föreslår osv. Mansskatt låter väl lite väl..Gratis bindor däremot. Why not?

Nä jag tyckte mest att det var intressant och lite kul med alla dessa upprörda känslor angående feminism och jämställdhet. Jag tänkte lite som så att ni kanske är rädda för att förlora makten? Men det var bara en tanke och förhoppningsvis är det inte själva jämställdheten ni är emot..

Angående ett maskulint intiativ. Vilket syfte skulle detta parti tjäna? Männen har ju sedan alla tider tillbaka haft den övergripande makten över vårat samhälle. Jag tycker att det är bra med tjejer och kvinnor som vågar säga ifrån, om det inte var för dem skulle vi tjejer t ex inte ha någon rösträtt idag.
Citera
2006-08-16, 17:18
Medlem
Banditos avatar
Citat:
Hehe jag är faktiskt inte så insatt i FIs parti program och vad de föreslår osv. Mansskatt låter väl lite väl..Gratis bindor däremot. Why not?

Varför ska du som är kvinna ha gratis hygienartiklar? Tycker du att det jämnställdhet om du på grund av ditt kön får gratis saker? Är det i linje med tanken om att män och kvinnor ska ha lika rättigheter? Visst är vi ju fysiskt olika Men om du behöver bindor så behöver jag ju rakhyvlar och något sånt förslag från FI! har jag inte sett.

Citat:
Angående ett maskulint intiativ. Vilket syfte skulle detta parti tjäna? Männen har ju sedan alla tider tillbaka haft den övergripande makten över vårat samhälle. Jag tycker att det är bra med tjejer och kvinnor som vågar säga ifrån, om det inte var för dem skulle vi tjejer t ex inte ha någon rösträtt idag.

Nu var ju detta ett exempel för att försöka få dig att se det hela ur en annan synvinkel

I allafall så min poäng med det här resonemanget är att jag tycker att feminismen har förirrat sig rätt långt ifrån sin grundtanke om jämnställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in