2014-01-09, 09:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
7 minuter innan VB försöker ringa 112 ringer AN till MB. Möjligtvis för att påminna om restaurangbesöket. Finns det uppgifter i FUP som visar deras respektive positioner? Var AN under hemmamasten?
Varför laddar du inte ned FUP och läser själv istället för att ställa frågor? Länk finns i trådstarten. Ta gärna fram stället där det står om fyra besudlingar på tejprullen också.
Citera
2014-01-09, 10:06
Medlem
Citat:
7 minuter innan VB försöker ringa 112 ringer AN till MB. Möjligtvis för att påminna om restaurangbesöket. Finns det uppgifter i FUP som visar deras respektive positioner? Var AN under hemmamasten?

Svar på frågan:

MBs mastningar finns på s 928 i FUP. (17.28 Mast Garnisonsgatan. 17.46 Mast Sävast. 18.13 Mast Sävast. 19.31 Mast Stadsh SO)
ANs telefon är inte mastad, vad vi vet.
Citera
2014-01-09, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Svar på frågan:

MBs mastningar finns på s 928 i FUP. (17.28 Mast Garnisonsgatan. 17.46 Mast Sävast. 18.13 Mast Sävast. 19.31 Mast Stadsh SO)
ANs telefon är inte mastad, vad vi vet.

Tack för dina svar till mig. Ingen polis har sett att VB kände sig hotad av AN eller MB så jag lägger de grubblerierna åt sidan jag också. Hotet fanns i KJs lägenhet.
Citera
2014-01-09, 10:26
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Bra sammanfattning. Enda märkliga är att Kj inte upptäckte besudlingen på påsen som, om jag minns rätt, låg i blickfånget när man öppnade luckan.

Gjorde den? Kan du visa var du sett det? Har letat bilder på den där kassens exakta läge innan man började tömma bagaget, men inte hittat någon. Tycker den skymtar längst upp till höger på bilden FUP s 305, men det känns högst osäkert[/quote]

E inte helt 100 men har absolut för mig att krim. teknikern sa så i förhören.
Citera
2014-01-09, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack ska du ha din satansidiot

Då kan det teoretiskt vara så att KJ klockan 20:32 står vid sin bil på parkeringsplatsen och just då stänger bagageluckan, i skuffen ligger bl a. VB mobil som växlar från 3G till 2G, därefter kör han Flottiljvägen - Lorvenvägen - Lejonbacksvägen - Torpgärdsleden - Över 97:an - Gamla Lulevägen och när klockan är 20:38 står han vid källsorteringsstationen hörnet Balettstigen/Gamla Lulevägen.

Där öppnar han bagageluckan, mobilen växlar till 3G, här gör han något med mobilen, t ex. krossar den, rycker batteriet. Kastar den i något utav sopkärlen och fortsätter sedan till föräldrahemmet i syfte att elda upp något eller hämta hjälpmedel för styckning och transport.

Gideons väg ligger nära den här korsningen, KJ har setts cykla omkring i området vid något tillfälle efter försvinnandet.

Et försök att förklara mobilens växling mellan 3 och 2G, vad tror ni?

I morse växlade mitt 3G till 2G och det utan att jag lyft arslet från köksstolen. Det blir väl så när 3G av någon anledning har problem.
Citera
2014-01-09, 11:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
I morse växlade mitt 3G till 2G och det utan att jag lyft arslet från köksstolen. Det blir väl så när 3G av någon anledning har problem.

Ja, det där är klarlagt sedan tidigare. Telefoner gör så ibland, random. För mig också.
Citera
2014-01-09, 11:39
Medlem
MrFolds avatar
Kan någon av planteringsteoretikerna i tråden inte vara så snäll och förklara vilken typ av teknisk bevisning som INTE skulle kunna angripas med era fantastiska cirkelbevis (Det kan vara planterat eftersom det kan vara planterat)? Bortsett från möjligen i hermetiskt tillslutna utrymmen med sjutillhållarlås och grejer så torde ju i stort sett vilka fynd som helst kunna vara det. Ja låt oss inte banga lås heller - en så förslagen person har naturligtvis tillgång till dyrk och kan åtminstone pilla upp enklare saker som sommarstugealtandörrar och liknande.

Kanske är blodet i madrassen i Marina-fallet en plantering?

Kanske var det nån okänd galning som lurade av Ulf Olsson lite DNA som han sen gömde i sommarstugan där lilla Helen mördades?

Och definitivt - det vet vi ju alla - var det en rasistisk, negerhatande polisman som manipulerade prover under OJ Simpson-utredningen för att få honom att framstå som skyldig.

När ska ni medge att planteringsteorier vare sig rättsligt eller i ett logiskt resonemang kan tillmätas minsta värde innan man kan bygga under dem med någonting? Det finns helt enkelt ingen annan rimlig approach (Att advokat Cochran lyckades övertyga 12 färgade amerikaner som inte klarade trycket att fälla en "broder" och tillika gammal idrottsidol av första klassen ändrar inte på det faktumet) än att utgå från att tekniska bevis är vad de är så länge inget framkommer som tyder på motsatsen. Och i det här fallet har ABSOLUT INGENTING framkommit. Ni har noll - bara cirkelresonemang om att bevisen måste vara planterade eftersom ni inte tycker att KJ verkar vara en trolig gärningsman.

Det är ett intellektuellt haveri av första klass.
Citera
2014-01-09, 11:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Ja vi är uppenbarligen många som upplevt detta. Ändå har ett antal herrar och damer i tråden gjort ett stort nummer av detta och menat att det är ett ovedersägligt bevis för att VB varit ute och promenerat någonstans vid tiden ifråga. Trots att inte ens deras stackars oskyldigt anklagade bodenpajk har påstått att hon skulle ha lämnat lägenheten vid den tid det handlar om.
Citera
2014-01-09, 11:49
Medlem
Jag kommer inte exakt ihåg datum för spaningarna på MB och KJ, men tror att man först hade span på MB i direkt anslutning av VB's försvinnande, detta talar för att MB var den förste som blev misstänkt i hennes försvinnande. Hur detta egentligen kom sig vet jag inte, men det har antagligen funnits information i polishuset att VB och MB hade någon typ av förhållande till varandra. Om det nu var tränare - adept eller någon annan orsak till spaningen har egentligen ingen betydelse initialt. Under denna första period i försvinnandet deltog KJ i MPS sök efter VB där det uppdagades att han faktiskt råkade vara den sista som sett VB i liv dagen hon försvann.

Då först sattes span på KJ. Strax efter att poliserna börjar intressera sig för KJ dyker plötsligt kroppsdelarna upp på FP1 och senare även på FP2. Dessa kroppsdelar fanns INTE i ödehuset den 12/5 enligt uppgifter i FUP. Kroppsdelarna dök upp efter att span på MB avslutades. Märkligt sammanträffande eller bara en slump?

Hursomhelst har dessa kroppsdelar/kropp förvarats någonstans innan de hittades i ödehuset.
De var avtvättade och låg nakna utan kläder.
Under dessa span-perioder har ingen av de två misstänkta betett sig på avvikande sätt, dvs, ingen har betett sig som en GM enligt ett uttalande av UL.

Det viktiga i detta är att när UL fick reda på att VB var hemma hos KJ samma kväll som hon försvann upprättades projekt husis på KJ's bostad, sommarstuga, föräldrahem, bil etc.
Till slut fann man vad man sökte efter - VB's blod i skuffen på KJ's bil.

Varför dök kroppsdelarna upp så pass lång tid efter VB's försvinnande och var kan de ha förvarats samt tvättats? Vem kan ha placerat dessa delar på de två separata fyndplatserna?
Vem har haft tid, möjlighet samt en viktig anledning att dessa äntligen hittades?
Citera
2014-01-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja vi är uppenbarligen många som upplevt detta. Ändå har ett antal herrar och damer i tråden gjort ett stort nummer av detta och menat att det är ett ovedersägligt bevis för att VB varit ute och promenerat någonstans vid tiden ifråga. Trots att inte ens deras stackars oskyldigt anklagade bodenpajk har påstått att hon skulle ha lämnat lägenheten vid den tid det handlar om.

Tror inte att det handlar enkom om att telefonen bytt från 3G till 2G utan det finns en vittnesuppgift i FUP att hon med stor säkerhet sett VB promenera mot Sävast den 4/5
Citera
2014-01-09, 12:04
Medlem
Jag har funderat lite på att det kanske var så att VB fick skjuts av KJ i alla fall och att någonting hände i bilen. VB kanske ville ha skjuts till MB eller till en plats där de två skulle träffas varav KJ motsätter sig detta och det blir tjafs. Han slår till henne i huvudet (ingen stor skada eller en stor mängd av blodvite uppstår) detta tillräckligt hårt för att VB tappar medvetandet.

Anledningen till ovan är för att jag vill få ut henne ur KJ's bostad då expertis i utredningen är säkra på att KJ's bostad är varken mord- eller styckningsplats.

Någon som vet hur mycket blod det var i KJ's bil, det enda jag sett är ett uttalande "mer än näsblod, mindre än en styckning". Jag tycker det är väldigt svårt och få en uppfattning av bilderna i FUP och detta uttalande. Personligen anser jag att det inte är speciellt mycket blod som hittats i Sonatan.
Senast redigerad av KSP 2014-01-09 kl. 12:08.
Citera
2014-01-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har funderat lite på att det kanske var så att VB fick skjuts av KJ i alla fall och att någonting hände i bilen. VB kanske ville ha skjuts till MB eller till en plats där de två skulle träffas varav KJ motsätter sig detta och det blir tjafs. Han slår till henne i huvudet (ingen stor skada eller en stor mängd av blodvite uppstår) detta tillräckligt hårt för att VB tappar medvetandet.

Anledningen till ovan är för att jag vill få ut henne ur KJ's bostad då expertis i utredningen är säkra på att KJ's bostad är varken mord- eller styckningsplats.

Jag tror att MB också ville träffa VB- kanske för att reda ut situationen, eller skrämma henne.
Tror snarare att de var AN som motsatte sig att de skulle träffas-----
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in