Citat:
Ursprungligen postat av
shithappence
Hallå!
tänka börja med denna hobby och har börjat med att beställa ett målarsett och kollat på lite tutorials.
Nästa steg känns som att island of blood är ett bra sätt att gå vidare i både målning och ett snabbt sätt att få börja testa spelet.
Jag undrar då vilka färger jag skulle behöva köpa för att kunna måla båda arméerna?
har kollat lite på Games workshops hemsida och hittat ett målarsett för high elves, men det verkar inte innehålla tillräckligt brett med färger för att måla skaven armen.
Om man köper färgerna löst vilka skulle man då behöva för att kunna måla bägge arméerna.
Inte bara basic utan gärna ha spelrum att utvecklas lite.
mvh
Har liknande funderingar. GW verkar bara sälja (oftast arméspecifika) jättesets och små nybörjarsets, inga 16-färgers eller liknande. Dessutom är de svindyra och färgerna är inte de bästa heller.
Jag tänkte själv börja med WH igen efter många, många år och har precis införskaffat Island of Blood då det faktiskt är en rätt bra deal. Behöver dessutom uppdatera mig vad gäller regler etc eftersom jag sist var aktiv på 90-talet.
Tänkte köpa färger från Vallejo, de är billigare, har bättre förpackningar och är överlag bättre än Citadel vad jag förstår. Dessvärre har jag inte hittat något bra svenskt ställe att beställa deras game color sets över nätet, så det väl blir till att pallra sig iväg till någon fysisk butik...