2013-06-20, 11:05
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shithappence
Hallå!

tänka börja med denna hobby och har börjat med att beställa ett målarsett och kollat på lite tutorials.
Nästa steg känns som att island of blood är ett bra sätt att gå vidare i både målning och ett snabbt sätt att få börja testa spelet.
Jag undrar då vilka färger jag skulle behöva köpa för att kunna måla båda arméerna?
har kollat lite på Games workshops hemsida och hittat ett målarsett för high elves, men det verkar inte innehålla tillräckligt brett med färger för att måla skaven armen.
Om man köper färgerna löst vilka skulle man då behöva för att kunna måla bägge arméerna.
Inte bara basic utan gärna ha spelrum att utvecklas lite.

mvh

Har liknande funderingar. GW verkar bara sälja (oftast arméspecifika) jättesets och små nybörjarsets, inga 16-färgers eller liknande. Dessutom är de svindyra och färgerna är inte de bästa heller.

Jag tänkte själv börja med WH igen efter många, många år och har precis införskaffat Island of Blood då det faktiskt är en rätt bra deal. Behöver dessutom uppdatera mig vad gäller regler etc eftersom jag sist var aktiv på 90-talet.

Tänkte köpa färger från Vallejo, de är billigare, har bättre förpackningar och är överlag bättre än Citadel vad jag förstår. Dessvärre har jag inte hittat något bra svenskt ställe att beställa deras game color sets över nätet, så det väl blir till att pallra sig iväg till någon fysisk butik...
Citera
2013-06-20, 18:44
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Har liknande funderingar. GW verkar bara sälja (oftast arméspecifika) jättesets och små nybörjarsets, inga 16-färgers eller liknande. Dessutom är de svindyra och färgerna är inte de bästa heller.

Jag tänkte själv börja med WH igen efter många, många år och har precis införskaffat Island of Blood då det faktiskt är en rätt bra deal. Behöver dessutom uppdatera mig vad gäller regler etc eftersom jag sist var aktiv på 90-talet.

Tänkte köpa färger från Vallejo, de är billigare, har bättre förpackningar och är överlag bättre än Citadel vad jag förstår. Dessvärre har jag inte hittat något bra svenskt ställe att beställa deras game color sets över nätet, så det väl blir till att pallra sig iväg till någon fysisk butik...
Jag föredrar Vallejo jag med. Känns bättre än Citadels produkter även om specialfärgerna av citadel som texture och annat uppskattas av en hel del.

Gällande Vallejo sets kan jag rekommendera Wayland Games som trots att de ligger i UK inte blir dyrare än vad det skulle vara att köpa i Sverige, tvärtom faktiskt av vad jag hittat.
Citera
2013-06-21, 09:46
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jag föredrar Vallejo jag med. Känns bättre än Citadels produkter även om specialfärgerna av citadel som texture och annat uppskattas av en hel del.

Gällande Vallejo sets kan jag rekommendera Wayland Games som trots att de ligger i UK inte blir dyrare än vad det skulle vara att köpa i Sverige, tvärtom faktiskt av vad jag hittat.

Tack för tipset, ska kollas in!
Citera
2013-06-24, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnkanubite
Jag ska kanske börja med modell-målnings grejset. Och funderade på om citadel shade färgen är samma som drybrushing o.O eller vad är det för skillnad?

Blev nog ignorerad för min noob fråga :P Men tittat på några tutorials och typ Shadingen är ju typ motsatsen till vad drybrushing är xD
Citera
2013-07-01, 01:21
Medlem
Flandmans avatar
Har sett några filmer på youtube när dom har fått till Cairn Wraiths spökligt lysande grönt,

Samma sak med mortis engine.

Hur snyggt som helst, nån som vet hur man gör?

Mvh
Citera
2013-07-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flandman
Har sett några filmer på youtube när dom har fått till Cairn Wraiths spökligt lysande grönt,

Samma sak med mortis engine.

Hur snyggt som helst, nån som vet hur man gör?

Mvh

Gäller att lägga tid och jävligt bra skills med skuggor och highlights
Citera
2013-08-24, 22:48
Medlem
Åh, Gillar denna tråden hittills.
Tänkte att man kanske skulle kunna få lite C&C på några av mina pirater.

Fiona The Black
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8014590303/

Mariner
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8014589377/

First Mate Hawk
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8309792353/

Dirty Meg
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8309799405/

Press Gangers
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8310841270/
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8014590764/
http://www.flickr.com/photos/60704304@N04/8310836188/
Citera
2013-08-25, 21:13
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab

Någon som vet vad det är för skillnad på Vallejos serier "Game color" och "Model color"?
Citera
2013-08-27, 18:37
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Någon som vet vad det är för skillnad på Vallejos serier "Game color" och "Model color"?
Model colors ska vara lite tjockare och mer täckande än Game color. Har dock aldrig prövat dessa själv.
Citera
2013-09-27, 14:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Aldrig sysslat med sånt här förut förutom byggt några flygplan när jag var mindre. Men idag var jag inne i en butik som säljer sånt här och bad om förslag på "monster, zombies" och gick därifrån med en, vampire counts corpse cart. Såg nice ut och kan inte vänta med att få börja bygga den har ingen aning om hur man spelar spelet eller något sånt vill bara bygga grymma saker just nu

Fifa, gta och nu detta, kommer bli en rolig helg!
Citera
2013-09-27, 15:02
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Aldrig sysslat med sånt här förut förutom byggt några flygplan när jag var mindre. Men idag var jag inne i en butik som säljer sånt här och bad om förslag på "monster, zombies" och gick därifrån med en, vampire counts corpse cart. Såg nice ut och kan inte vänta med att få börja bygga den har ingen aning om hur man spelar spelet eller något sånt vill bara bygga grymma saker just nu

Fifa, gta och nu detta, kommer bli en rolig helg!
Det är det som är det roliga med figurspels hobbyn, man kan angripa den ifrån så många plan. Jag personligen spelar hellre än bygger modeller och målar, sedan har jag polare som inte tycker att spelen är speciellt underhållande men tycker om att måla figurer. Hoppas att du tycker att det även fortsättningsvis är roligt, Sverige behöver fler figurspelare.
Citera
2014-01-09, 11:28
Medlem
Crumbzzzs avatar
Hej, "ganska" dött här så ledsen ifall jag bumpar en utdöd tråd.

Hur som helst har lite funderingar på att över tid fixa ihop en Warhammer/Warhammer 40k armé. Vill mest göra det i syftet att måla modellerna. Men vem vet kanske blir spelande också.

Det jag undrar är-

A: Är Warhammer helt utdött i Sverige?
B: Om inte var köper man modellerna?
C: Måste man välja Space Marines ifall det ska finnas några större valmöjligheter?
D: Övriga tips?

Kan tänka mig att beställa ifrån utlandet, har GW själva snabba leveranstider exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in