2013-01-24, 21:33
Medlem
LilAardbeis avatar
Har inte byggt warhammer på många år nu, och undrar om ni har lite tips på var jag kan hitta butiker (online eller fysiska butiker spelar ingen roll. Bor i Göteborgs området) som säljer grejer fortfarande? Är nämligen på egen hand nu, tidigare hade jag min kusin som letade upp alla grejer och jag byggde/målade bara. Tips?
Citera
2013-01-24, 21:42
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilAardbei
Har inte byggt warhammer på många år nu, och undrar om ni har lite tips på var jag kan hitta butiker (online eller fysiska butiker spelar ingen roll. Bor i Göteborgs området) som säljer grejer fortfarande? Är nämligen på egen hand nu, tidigare hade jag min kusin som letade upp alla grejer och jag byggde/målade bara. Tips?

Games Workshop Göteborg säljer fortfarande tror jag...
Citera
2013-01-25, 14:24
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilAardbei
Annars går det att beställa online också

Bättre utbud om du vill ha specifika modeller osv, kostar lika mycket och över 800 kr(tror jag) får man gratis frakt. Dock så tar det ju lite tid. Beställde en sån där battalion i somras, tror det tog 2-3 veckor innan jag fick den.

edit: När jag ändå är här, är det någon som har några tips på hur FAN man ska måla såna där runor osv till dark elf banners? Försökte mig på att måla en sån på min assassins pungskynke, men det såg ut som ett missbildat hakkors
Senast redigerad av gloryhole 2013-01-25 kl. 14:28.
Citera
2013-02-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloryhole

Bättre utbud om du vill ha specifika modeller osv, kostar lika mycket och över 800 kr(tror jag) får man gratis frakt. Dock så tar det ju lite tid. Beställde en sån där battalion i somras, tror det tog 2-3 veckor innan jag fick den.

edit: När jag ändå är här, är det någon som har några tips på hur FAN man ska måla såna där runor osv till dark elf banners? Försökte mig på att måla en sån på min assassins pungskynke, men det såg ut som ett missbildat hakkors
Spekulation: borde man inte kunna "modellera" en relief i typ green stuff som man fäster på skynket innan man målar det? Det kanske underlättar? Har aldrig gjort det så jag vet ju inte, utan bara spekulerar helt fritt.
Citera
2013-03-07, 00:52
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloryhole

Vet inte hur du håller när du målar. Testa att håll figuren i vänster hand håll en tunn pensel i höger hand och låt lillfingret från högerhanden balansera din vänstra hand. Funkar för mig när jag precisionsmålar gipsfigurer i alla fall så tekniken borde funka här med tycker jag.... Bara testa
Citera
2013-03-08, 12:28
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Vet inte hur du håller när du målar. Testa att håll figuren i vänster hand håll en tunn pensel i höger hand och låt lillfingret från högerhanden balansera din vänstra hand. Funkar för mig när jag precisionsmålar gipsfigurer i alla fall så tekniken borde funka här med tycker jag.... Bara testa
Det skall jag testa! Tackar
Citera
2013-03-11, 12:24
Medlem
Fargoths avatar
Efter drygt åtta års uppehåll är det dags att börja samla på skiten igen!

Denna gång blir det Skaven (delvis p.g.a. den sjuka dealen man får med Island of Blood) och jag hade tänkt mig ett lite annorlunda färgschema till skillnad från det vanliga brunt och grått. Kanske lila eller mörkröd? Ge råttjävlarna lite Dark Elves-vibbar. Clan Skryre är ju klart coolast, så lite udda färger kanske funkar. Läste i loren att en clan körde på rött så jag kan ju inte vara helt ute och cyklar. Och sen köra mer färg ju högre upp i rank de står, typ slaves - ingen färg, bara brunt och grått och lords - en jävla massa färg.

Vad tror ni insatta?
Citera
2013-04-19, 12:43
Medlem
Opilus5500s avatar
Vad har hänt med GW figurer, allt är ju i plast? fan trist. Att dem gjorde fula figurer på senare tid vet jag, men att dem skulle snåla in på tenn de trodde jag verkligen inte..

Blir till att besöka ebay. köpa in dem sista figurerna innan dem också borta.
Citera
2013-05-20, 19:52
Medlem
Ornadirs avatar
Jag har en hel orkarme i warhammer, vilket jag tror många andra har, men den står bara på hyllan.
Som de flesta vet har games workshop i Götet tappat andan helt och infört nästan barnsliga regler för att hindra folk från å va där och måla, man får va där "om man vill ha tips med att måla" och liknande. Oftast är det bara personalen som sitter där när man kommer dit.

Jag skulle vilja veta om det finns något annat ställe att gå till för att spela
Citera
2013-05-28, 15:44
Medlem
shithappences avatar
Hallå!

tänka börja med denna hobby och har börjat med att beställa ett målarsett och kollat på lite tutorials.
Nästa steg känns som att island of blood är ett bra sätt att gå vidare i både målning och ett snabbt sätt att få börja testa spelet.
Jag undrar då vilka färger jag skulle behöva köpa för att kunna måla båda arméerna?
har kollat lite på Games workshops hemsida och hittat ett målarsett för high elves, men det verkar inte innehålla tillräckligt brett med färger för att måla skaven armen.
Om man köper färgerna löst vilka skulle man då behöva för att kunna måla bägge arméerna.
Inte bara basic utan gärna ha spelrum att utvecklas lite.

mvh
Citera
2013-05-28, 16:11
Medlem
Till och börja med skulle jag råda dig att kolla på ett annat företag då det gäller färger , primärt för att Citadels (Gws färger) är dyra och enligt min mening för jävla dåliga . Kan föreslå Army Painter, Vallejo , Reaper eller Privateer press .
Citera
2013-06-19, 07:59
Medlem
Jag ska kanske börja med modell-målnings grejset. Och funderade på om citadel shade färgen är samma som drybrushing o.O eller vad är det för skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in