2014-01-09, 00:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Max storlek är rådjur. Därutöver krävs kula.

Rådjursjakt, då använder man väl ghillies eller annat för att kamouflera sig kan jag tänka mig? Läste vidare och förstod att det handlade om hare. Den här ME skulle jag kunna tänka mig har slagit sin okloka påse ihop med KJ och gjort det här tillsammans. Det var en person med skägg som stängde KJ sovrumsfönster, ME har väl skägg har jag för mig? Har varit med om slakt, troligen sprättat upp djur själv också, verkar ha mycket goda anatomiska kunskaper med tanke på hans utlåtande om benen. Dexter, kanske var det deras favoritserie.

Kan inte smälta det där med att han sanerade sin kniv mycket noga. Det var ett ypperligt tillfälle att peta på benen om skiten skulle träffa fläkten, då kan han bara säga att spår efter hans kniv, eller på hans kniv kommer av att han petade på benen med sin kniv.
Citera
2014-01-09, 01:06
Moderator
OYs avatar
Lite mer om hundsök med anknytning till värnet.

Uno och Kompis söker på ett filter som det utpumpade vattnet från värnet har passerat.

Uno markerar inte.(Lik)

Kompis markerar.(Lik, blod, sperma)

Koppla det här till vad som sagts om Kompis markering på "bordet" i värnet. Ovanstående kan då tala för att Kompis markering handlar om blod eller sperma på bordet.

Jag vet inte vad det är för ett bord det talas om, har nog inte sett det, men kanske är det så att mördaren har klivit på bordet för att komma upp och ut till embrassyren, jag vet inte ens om man kan ta sig igenom gluggarna. Om skorna var besudlade med blod eller sperma så kan det förklara markeringen som Kompis gjorde.

EDIT;21-22/8 genomfördes ett sök med Puck (Lik, blod, sperma) bl a i värnet och utanför. Inga markeringar.
Senast redigerad av OY 2014-01-09 kl. 01:13.
Citera
2014-01-09, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rådjursjakt, då använder man väl ghillies eller annat för att kamouflera sig kan jag tänka mig? Läste vidare och förstod att det handlade om hare. Den här ME skulle jag kunna tänka mig har slagit sin okloka påse ihop med KJ och gjort det här tillsammans. Det var en person med skägg som stängde KJ sovrumsfönster, ME har väl skägg har jag för mig? Har varit med om slakt, troligen sprättat upp djur själv också, verkar ha mycket goda anatomiska kunskaper med tanke på hans utlåtande om benen. Dexter, kanske var det deras favoritserie.

Kan inte smälta det där med att han sanerade sin kniv mycket noga. Det var ett ypperligt tillfälle att peta på benen om skiten skulle träffa fläkten, då kan han bara säga att spår efter hans kniv, eller på hans kniv kommer av att han petade på benen med sin kniv.

M. Ja, om vittnen såg honom göra det är det ju gångbart. Annars är det ju bara ett påstående.
Citera
2014-01-09, 01:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Ja, om vittnen såg honom göra det är det ju gångbart. Annars är det ju bara ett påstående.

Ja, det finns vittnen som såg det. En annan detalj, Det skospår som var mest frekvent på folierna hade samma mönstertyp som Mi*hel
En*runds sko,
(FUP)

Gjordes det någon specialanalys LNC på den gröna fibern som hittades?
Citera
2014-01-09, 01:46
Moderator
OYs avatar
FUP

Gruppen stannade till vid vägen och hoppade ut ur bilarna. Mi*hel såg att det inte gick att
komma in från framsidan då det var igenbommat där och gick därför runt byggnaden till
baksidan.

Förväntade han sig att man kunde komma in på baksidan då, varför kände han inte på dörren först? Väldigt märkligt beteende den mannen hade vid tillfället måste jag säga, i stort sett allt han företagit sig är anmärkningsvärt, t ex. att bryta mot minst tre av MPS policys och regler.
Citera
2014-01-09, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
du har fortfarande inte läst på? svaren på alla dina frågor finns i tråden om du du inte har tillgång till fup men jag ska svara. Det dök inte upp tillräckligt med styrelsemedlemmar, därför ställdes det in

Nej moa-tove, det stämmer inte- bara en bråkdel av de svaren som jag söker finns här...

Jag vet att somliga ljuger här i tråden, jag vet också att en del av det som sägs i förhören i FUP är rena lögner. Därför ställde jag frågan här igen i hopp om ett ärligt och korrekt svar.
Citera
2014-01-09, 02:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ja, det finns vittnen som såg det. En annan detalj, Det skospår som var mest frekvent på folierna hade samma mönstertyp som Mi*hel
En*runds sko,
(FUP)

Gjordes det någon specialanalys LNC på den gröna fibern som hittades?

Betvivlar att det gjorts några analyser av grön fiber - eller av det hår som misstänks komma från ett djur, var inte ett sådant omnämnt ?
Citera
2014-01-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Nej moa-tove, det stämmer inte- bara en bråkdel av de svaren som jag söker finns här...

Jag vet att somliga ljuger här i tråden, jag vet också att en del av det som sägs i förhören i FUP är rena lögner. Därför ställde jag frågan här igen i hopp om ett ärligt och korrekt svar.
Ja det finns säkert troll som ljuger, men iallafall så var det därför styrelsemötet ställdes in. En annan .i styrelsen styrkte det
just nu sitter jag och lyssnar efter KJs lögner och udda svar. jag tror han försäger sig någonstans.
det är intressant att lyssna efter lögner, även på MB mfl , som sagt svaren finns framför oss men vi ser dem inte. Håll det enkelt, heter det...hur enkelt kan det vara i detta fall?
Citera
2014-01-09, 06:36
Medlem
Citat:
Tack ska du ha din satansidiot

Då kan det teoretiskt vara så att KJ klockan 20:32 står vid sin bil på parkeringsplatsen och just då stänger bagageluckan, i skuffen ligger bl a. VB mobil som växlar från 3G till 2G, därefter kör han Flottiljvägen - Lorvenvägen - Lejonbacksvägen - Torpgärdsleden - Över 97:an - Gamla Lulevägen och när klockan är 20:38 står han vid källsorteringsstationen hörnet Balettstigen/Gamla Lulevägen.

Där öppnar han bagageluckan, mobilen växlar till 3G, här gör han något med mobilen, t ex. krossar den, rycker batteriet. Kastar den i något utav sopkärlen och fortsätter sedan till föräldrahemmet i syfte att elda upp något eller hämta hjälpmedel för styckning och transport.

Gideons väg ligger nära den här korsningen, KJ har setts cykla omkring i området vid något tillfälle efter försvinnandet.

Et försök att förklara mobilens växling mellan 3 och 2G, vad tror ni?
Den ena delen är möjlig, att KJ var den som tog med sig VB mobil för att det skulle kunna se ut som om att VB lämnade hans lägenhet, att hon exempelvis har gått förbi masten. Men det stämmer inte att han vid detta tillfälle har hett sönder den, motsv. VB mobil var hel och kvar i täckningsområdet fram till kl 23:52, fortfarande kvar inom täckningsområdet för Bodsvedjan (23:53 gick den inte att nå). Anledningen till varför en växel inte kan ropa upp en mobil är normalt att den som har mobilen har lagt in en blockering för inkommande samtal. KJ mobil fungerar (inkommande samtal inom masttäckningen för Bodsvedjan kl 00:10 (RÅ), kl 00:18 (
RÅ SMS) och KJ varar RÅ med SMS kl 00:19, se FUP).
Citera
2014-01-09, 06:55
Medlem
Cyborg_ses avatar
Har för mig att ME visste att framsidan på huset var låst, för det brukar det vara...eller nått liknande sa han enligt FUP'en.

Vidare så verkar ju ME ha åkt med KJ vid ett flertal tillfällen eftersom dom var kompisar och ME inte har körkort... ME kanske slängde in en läckande väska i KJ's bil innehålland material som besudlar bagaget vid något tillfälle när dom skulle på ett 'sök' ?
Citera
2014-01-09, 07:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kursiverat är citerat från FUP s.395-396

Inledningsvis Uno, söker intensivt och uppvisar samma beteende som vid träning i större kontamineringar. Hunden genomsöker ytan koncentrerat men söker sig upprepat mot de två fönstergluggarna där hunden även tar sig ut men kallas tillbaka. Söket avslutas utan att hunden markerar förekomst av målsubstans.

Därefter Kompis, hunden uppvisar omedelbart då söket inleds stor koncentration och målmedvetenhet i beteende. Hunden söker ytan och kommer relativt snabbt till markering, skallande på samma sätt som vid vattensök efter lik. Skallgivningen är i bortre änden av värnet riktat mot fönstergluggen. Då hunden sätts i förnyat sök söker den koncentrerat golvytan och hoppar sedan upp på en mindre "bordsyta" som den söker intensivt och kommer där till en påvisande markering. Hunden är mkt insisterande och kommer även här i skallgivning. Söket startas sedan om men hunden återvänder omedelbart till tidigare markeringar och beteenden.

Slutligen Uno, avslutar söket med att genomsöka ytan utanför värnets två fönstergluggar. Hunden söker först på marken nedanför värnet men hoppar sedan upp på sten/betong ytan i anslutning till fönstergluggarna. Hunden söker ytan intensivt och kommer till en tydlig markering utanför den vänstra fönstergluggen, sett utifrån.

Så min käre Watson, vad jag kan se med mina egna ögon och troligtvis du också om du gnuggar dem lite, är att Kompis markerar mot fönstergluggarna(här handlar det om att läsa sin hund, tolkningen är mot fönstergluggarna, no doubt about that.)

Uno sökte sig upprepat mot fönstergluggarna, tog sig ut i embrassyren, men kallades tillbaka. Kan du tänka dig att hunden indikerade målsubstansen men inte markerade därför att den kallades tillbaka? Uno ger inte skall, han lägger sig ned. Är det trånga utrymmen kan föraren ha misstolkat hunden just i den sekunden den tänkte lägga sig ner men kallades tillbaka, de här hundarna lyder, var så säker. Kanske fungerar Uno så att han letar efter den högsta koncentrationen av doftmolekyler men var inte riktigt klar innan föraren kallade tillbaks hunden, har den tanken slagit dig?

Nåväl, avslutningsvis markerar även Uno i embrassyren.

Varför var det bara Kompis som markerade på "bordet"? En förklaring är att Uno inte nosade på bordet tillräckligt nära och fick således inte vittring eller så sökte Uno sig närmare och närmare den starkaste doftkoncentrationen som kan ha varit i embarassyren, att båda hundarna kände vittringen på håll och tilldrog sig intresse kan också ha att göra med att i skottgluggen kan det vara dragigt, doften kan så att säga blåsa in i värnet och rakt in i nosen, en annan handlar om att Kompis faktiskt är utbildad i att markera tre olika målsubstanser, likdoft, blod och sperma, men det bortser du ifrån.

Kompis kan inte berätta vilken målsubstans han har hittat med mindre att han har utbildats i att markera på olika vis beroende på målsubstans, troligtvis fungerar Kompis inte så, han har ett sätt att markera, det är genom att ge skall, därefter är det mänsklig hand som tar över undersökningen och hittar förhoppningsvis ett spår av det som avger doft, men det är inte alltid man gör det.

Teoretiskt kan det vara så att Kompis markerade spår efter blod eller sperma, jag vet inte om man använde sig av BlueStar på bordet.

Hoppas att det här har bringat lite klarhet inne i din dimma.

EDIT;Skrev fel där, Kompis markerar inte bara mot, utan på ytan i embrassyren.

Citat:
Lite mer om hundsök med anknytning till värnet.

Uno och Kompis söker på ett filter som det utpumpade vattnet från värnet har passerat.

Uno markerar inte.(Lik)

Kompis markerar.(Lik, blod, sperma)

Koppla det här till vad som sagts om Kompis markering på "bordet" i värnet. Ovanstående kan då tala för att Kompis markering handlar om blod eller sperma på bordet.

Jag vet inte vad det är för ett bord det talas om, har nog inte sett det, men kanske är det så att mördaren har klivit på bordet för att komma upp och ut till embrassyren, jag vet inte ens om man kan ta sig igenom gluggarna. Om skorna var besudlade med blod eller sperma så kan det förklara markeringen som Kompis gjorde.

EDIT;21-22/8 genomfördes ett sök med Puck (Lik, blod, sperma) bl a i värnet och utanför. Inga markeringar.
Här kommer du med en massa tänkbara förklaringar till hundarnas olika markeringar. Faktum kvarstår, hundarna var inte överens. Eftersom båda reagerar på lik borde det finnas mer samstämmighet i deras beteende om det har varit ett lik där. Men som jag har skrivit tidigare är det inte otänkbart.

Bordet bör rimligen ha varit det som syns på foto 3 och 4, sid 393. Det var inne i rummet, och under vattenytan innan räddningstjänsten var där och pumpade. Det gick inte att använda för att komma upp till gluggen.
Citera
2014-01-09, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Det var MB som skrev smsen om inte AN skrev från MBs mobil vill säga.. VB ville nog inte dra in KJ i dramat samt jag tror att hon ville möta upp MB alt MB/AN själv och säga det hon ville ha sagt + troligtvis "hotade" hon med att polisanmäla AN/MB för hot etc....

7 minuter innan VB försöker ringa 112 ringer AN till MB. Möjligtvis för att påminna om restaurangbesöket. Finns det uppgifter i FUP som visar deras respektive positioner? Var AN under hemmamasten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in