2014-01-08, 21:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emjuliusson
Okej förlåt för att jag har varit oklar. Dem lägger det fint och prydligt bredvid våran brevlåda som är precis bredvid det området som går att inhägna och är inhägnat. Och nej vi har ingen skyldighet att stänga in katten så det går att försöka tvinga henne men varför göra det nu när det finns andra lösningar men som våran granne inte anser vilja diskutera eftersom han fortfarande är anonym..
Givetvis måste ni ha sådan uppsyn över er katt att den inte går in på andras tomter och uträttar sitt behov. Dom kanske inte vill ha den där... Dom kanske har småbarn som kan få i sig kattbajset när dom är ute och leker. Givetvis så måste man ta hand om sitt husdjur och inte släppa ut den vind för våg.
Citera
2014-01-08, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är du som har en jävla kattjävel och det är din äckliga jävla kattjävel som bajsar på din grannes tomt. Du måste vara rejält dum i huvudet om du tycker din granne har gjort fel. Jag fattar inte varför du ska ta in polisen i det hela då inget brott begåtts. Däremot kan du ta ditt ansvar och avliva katthelvetet. Fattar inte hur såna äckel som du är funtade.

Om din granne satte sig och sket på din altan skulle du då tycka att det var okej? Eller tycker du att det är fräscht att en äcklig smutsig kattjävel gör det. Använd hjärnan för i helvetet. Fan vad jag hatar alla som har husdjur.
Hahahahaha Vilket rampage. Han går bara amok! Han går lös!

Hatar katter jag också. Men uppenbarligen är det din rulla rätt att ha din jävla kattjävel så du får väl vara så snäll och hjälpa dina grannar visa kattfanskapet att de inte kan göra som den vill, även om alla jävla kattjävlar tror det!
Citera
2014-01-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Jag har nu luskat fram en bild på tomten ifråga (nej, jag kommer inte dela med mig av den varken i tråden eller via PM) och jo, det går absolut att hägna in den och nej, den är inte för liten. Däremot kanske den är lite väl steril och tråkig för en katt men det är knappast något problem om man är händig som far din.

Våran tomt är ungefär 1 meter till huskanten. Och bredvid där det inte är inhägnat så står det bilar alltså går det inte för då går vi över på grannens tomt. Vi har en gräsmatta som är inhägnad och en trall som är inhägnad sen har vi en slänt som vi inte hunnit göra något med en pga kostnader men den slänten går ner till skogen så den är bra att inte ha inhägnad då hon går på toa där också. Nu har vi fått tips om medel. Vi har inhägnader runt nästan hela tomten utan där bilen står. Sen undrar jag hur tusan du fått tag på min tomt?
Citera
2014-01-08, 21:28
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Skulle en grannes katt ens vistas på min tomt så skulle den få smaka på ett och annat. Den har inte där att göra.
Citera
2014-01-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Skulle en grannes katt ens vistas på min tomt så skulle den få smaka på ett och annat. Den har inte där att göra.

Jag antar att du inte har något som kallas känslor då
Citera
2014-01-08, 21:53
Medlem
Jag byggde en kattfälla med hjälp av en mjölkback och en råttfälla och katten som gick in i den kom aldrig tillbaka. TS grannar verkar väldigt toleranta jämfört med mig.

EDIT: Inte blev det nåt tjafs med grannarna heller.
Senast redigerad av Ankarbarn 2014-01-08 kl. 21:56.
Citera
2014-01-08, 22:55
Medlem
Cinnabars avatar
Skänk katten till några som bor på landet, där den kan uträtta sina behov utomhus utan att störa. Så att den blir en riktig utekatt. Utekatter i villaområden är big nono. Du stör dina grannar, du tar inte hänsyn till kattens behov. Du agerar själviskt. Ge katten ett bra liv, annonsera i någon lantbrukartidning. Berätta kattens historia, någon kommer att förbarma sig. Ni var fel personer, eftersom ni bor för tätt inpå andra, eller flytta ut på landet. Ni är en pest för era grannar!
Citera
2014-01-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Skänk katten till några som bor på landet, där den kan uträtta sina behov utomhus utan att störa. Så att den blir en riktig utekatt. Utekatter i villaområden är big nono. Du stör dina grannar, du tar inte hänsyn till kattens behov. Du agerar själviskt. Ge katten ett bra liv, annonsera i någon lantbrukartidning. Berätta kattens historia, någon kommer att förbarma sig. Ni var fel personer, eftersom ni bor för tätt inpå andra, eller flytta ut på landet. Ni är en pest för era grannar!
om du inte tänker komma med en lösning som faktiskt ät aktuell så behöver du inte bry dig!
Citera
2014-01-08, 23:06
Medlem
utanws avatar
Men usch vilka arslen till grannar. Jag förstår att man kan bli frustrerad men om det nu finns fler katter än eran så ska inte ni få skiten för allt. Finns många sätt att skrämma iväg oönskade djur.
Skriv en fin liten lista på tips och printa ut och lägg i deras brevlåda.
Citera
2014-01-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utanw
Men usch vilka arslen till grannar. Jag förstår att man kan bli frustrerad men om det nu finns fler katter än eran så ska inte ni få skiten för allt. Finns många sätt att skrämma iväg oönskade djur.
Skriv en fin liten lista på tips och printa ut och lägg i deras brevlåda.

En fin liten lista på vad? På saker man kan köpa för att avskräcka katten från att bajsa där? Och du tycker inte isåfall att det faller på kattägaren att ordna detta?
Citera
2014-01-08, 23:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
om du inte tänker komma med en lösning som faktiskt ät aktuell så behöver du inte bry dig!

Jag gjorde ju det. Katten ska du skänka till några som bor på landet, där den kan uträtta sina behov utan att smutsa ned i grannarnas trädgårdar. Du tvingar en utekatt att bo inne, det är själviskt. Det är ju en utekatt som du räddat till livet, eller lagt vantarna på. Du tvingar även dina grannar att stå ut med din katts bajsande. Det är själviskt. Du är en självisk liten råtta! Katten kan inte acklimatisera sig, och därför bör rådet vara släpp den fri igen, skona den genom att skänka bort den, eller avlivning. Din nuvarande lösning fungerar bara för råttliknande människor… förstår att dina grannar blivit galna och packar in bajset i påsar till dig. Stackars människor, att få en sådan självisk granne som bara tänker på sin "storsinta" handling, att ta hand om en utekatt och försöka göra den tili innekatt, när det är för sent………...
Senast redigerad av Cinnabar 2014-01-08 kl. 23:24.
Citera
2014-01-08, 23:28
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Vi har en gräsmatta som är inhägnad och en trall som är inhägnad
Perfekt. Låt katten vara i den inhägnaden då istället för att gå lös. Vad fan liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in