Ursprungligen postat av
ScottWalter
Nytt pyssel
Mina allra bästa debattörer på detta forum.
Som motvikt till negativa spiral det blir att ständigt fokusera på minussidorna.
Och obs! obs! obs!
Mina åsikter kring detta och de jag nu kommer på i all hast, finns fler, säkerligen färgad av de jag pratat med den närmsta tiden och har jag glömt någon sympatisk själ så är jag hemskt lessen. Och ja bägge "sidor" finns med. Och ja, säkert präglat av mina egna åsikter.
Så ni behöver inte tala om det för mig.
Se det som lite kul i vintermörkret.
Känner ni igen:
A.
Extremt hög akademisk nivå, Högtravande, ibland lite snudd på ord för ordens egens skull. Väldigt bright, välinsatt och välformulerad oftast alltid mangahuvudet på spiken. Glider in då och då sätter folk på plats, och försvinner i fjärran med ryggen spikrak.
B.
Lite som A. akademisk, lite stiv i ryggen, (en silverhögaffel månne?), men med större värme, alltid korrekt, välinsatt och då och då viss lust till små retfulla och humoristiska oneliners, äger förmåga se bägge sidor och uttrycka detta
C.
Åsikter är oftas skit, Lite larvig, men debattör med stor humor och insikt om att detta är främst en lekplats där C. kan trava runt lite. Rätt kul prata med och snällare än socker längst där inne trots mycket tramsande. Så han kommer med för att C. gör mig lite glad då och då. Sådana behövs de med.
D.
Välformulerad, yngre, seriös och väldigt debattintresserad och vill på alla plan just dela åsikter, kör oklanderlig debatt och svarar på precis alla frågor i km långa inlägg.
Inte så ofta inne.
E.
Lite streetsmart, kör sitt race, och manglar sina debattmoståndare; ofta med glimten i ögat, med välformulerad och skarp tunga. (svårt så jag ger ledråd: en foxlady)
F.
Lite som E. underfundig kul, lite kortare inlägg. Right on, sitter som ett smäck.
G.
Korrekt ända ut i yttersta lillfingernageln. Lite som A. surfar in då och då och "städar upp" Elegant, snyggt och prydligt och har rätt i 99,999% , surfar ut och lämnar en "air"av äldre gediget pergament efter sig.
H.
Mysfarbror. Snäll, klok och godsint, sprider en farbroderlig "hygge" omkring sig.
I.
Lite Samma stuk som H. i min uppfattning. Men mer ny? och debattsugen.
Vill veta, är ärlig och äger också förmåga se bägge hållen, visa sina svagare sidor och uttrycka det. Fint som snus.
J.K.och L.
Rakt, direkt på, korrekt, välformulerad och ärlig. Inget skitsnack här inte.
M.
Intelligent, ödmjuk och omsorgsfull stil. Månar om folk, men klarar ändå presentera hård, konkret och välformulerad kritik.