2014-01-08, 18:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ewan Roberts suggests: "Fiorentina boss Vincenzo Montella has refused to rule out a move to bring Manchester City's Stevan Jovetic back to the club in January.

http://www.mcfc.co.uk/News/What-the-papers-say/2014/January/What-the-media-says-8-January

Klart killen ska få speltid , vet nu inte om han har varit skadad länge för tror inte han skulle varit bänkad hela hösten men men
2014-01-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
De har Gazprom som huvudsponsor. Vad tror du?

Jag tror att Schalke har bättre ekonomi än Leverkusen. Men man måste ju vara försiktig på detta forumet när man pratar om vissa ligor, för folk biter ju direkt. Bevisligen. Därför jag valde att svara så ödmjukt som var möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför skulle Draxler eller Reus vilja spela för Arsenal? Reus spelar i Europas näst bästa lag förra säsongen och Draxler kritade på ett långt kontrakt i somras.

Är det inte självklart? Han vill följa samma steg som sin stora idol Tomas Rosicky. Kanske dessutom ta över nr 7 i Gunners.

Skämt åsido, Reus känns väl inte särskilt trolig. Dock rätt tröttsamt att denna tråden till 85% innehåller inlägg som "Varför skulle han gå dit?". Det är en silly season tråd. Dessutom vet man ju aldrig, hade jag skrivit att Özil skulle gå till Arsenal för ett år sedan hade folk skrattat åt mig. Skulle Arsenal t.ex. gå och vinna ligan nu så ser jag inte varför man inte skulle kunna locka stora namn. Speciellt då man har enorma summor pengar i klubben.
2014-01-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Bla bla bla.

Fast frågan är om det inte är mer tröttsamt med inlägg som ditt så fort något diskuteras härinne. Och förfan, lägg ner anglofil-snacket. Folk som håller på La Liga och Bundesliga är extremt mycket mer envisa och enögda härinne än den genomsnittliga PL-följaren.

Dags att öppna ögonen nu.
2014-01-08, 18:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är du dum på riktigt? Vad spelare säger eller om man skriver kontrakt spelar ingen som helst roll. Knackar en storklubb på Schalkes dörr och erbjuder 500 miljoner kommer han givetvis säljas, vilket även ligger i Draxlers intresse.
Schalke ÄR en storklubb. Nu råkar det dessutom vara klubben han håller på, det finns mycket som talar för att han kommer stanna där både en och två säsonger till. Jag har svårt att se vilken klubb som skulle betala 500 miljoner för honom just nu och med den argumentationen är ju alla världens spelare till salu. Skulle Schalke buda 10 miljarder för Messi skulle Barcelona acceptera. Lite distans tack.

För övrigt tenderar tyska spelare att stanna i Tyskland, jag säger inte att Draxler kommer göra det, men att det för tillfället råkar finnas tre tyskar i Arsenal gör knappast en värvning mer sannolik.
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Inte ens i en värld där ett bättre lag alltid slår ett sämre lag håller ditt argument. Det närmaste man kan komma sanningen är att Bayern München var (är) Europas bästa lag i fjol. Att Dortmund gick till final säger inte särskilt mycket om deras ranking bland Europas bästa lag. Tar inte ifrån Dortmund något, de imponerade verkligen, men att säga att slutgiltig placering i Champions League ett år speglar ett lags "ranking" köper jag bara inte, med undantag för vinnaren av CL möjligen.
Det är klart att det den typen av argumentation alltid blir haltande, men jag skulle vilja peka på vad klubbarna faktiskt åstadkom förra året. CL är det bästa måttet vi har för att bedöma klubbar från olika länder mot varandra och Dortmund kom tvåa, de lyckades alltså bättre än alla andra lag förutom ett i turneringen som ska avgöra vilka som är bäst i Europa (och världen). Sen kan man väl givetvis ta hänsyn till att slutspelsträdet har två sidor osv, men då står vi helt plötsligt där helt utan referenspunkter och då är ju alla lag lika bra eller dåliga eftersom att det inte längre finns någon måttstock att ta hänsyn till.
2014-01-08, 18:34
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Det är klart att det den typen av argumentation alltid blir haltande, men jag skulle vilja peka på vad klubbarna faktiskt åstadkom förra året. CL är det bästa måttet vi har för att bedöma klubbar från olika länder mot varandra och Dortmund kom tvåa, de lyckades alltså bättre än alla andra lag förutom ett i turneringen som ska avgöra vilka som är bäst i Europa (och världen). Sen kan man väl givetvis ta hänsyn till att slutspelsträdet har två sidor osv, men då står vi helt plötsligt där helt utan referenspunkter och då är ju alla lag lika bra eller dåliga eftersom att det inte längre finns någon måttstock att ta hänsyn till.

Håller faktiskt med gårdaren här i frågan. Knappast någon ultimat sanning att basera jämförelser på, men om vi inte använder CL som måttstock, vad ska vi då använda?

Tycker inte det är orimligt att kalla Dortmund får världens nästa bästa lag förra året. Sen kan andra lag ha spelartrupper som är bättre, men någonstans måste vi ändå gå på vad man får ut på planen.
2014-01-08, 18:38
Medlem
snillet_1s avatar
Barcelona B-anfallaren Sanabria ryktas vara klar för Roma. Något att ha?

Tycker inte såna här värvningar är så intressanta, tyvärr verkar Sabatini älska att ta in unga sydamerikaner.
Senast redigerad av snillet_1 2014-01-08 kl. 18:44.
2014-01-08, 18:44
Medlem
Dortmund vann dödens grupp på ett övertygande sätt och även om Donetsk ärligt talat var extremt överskattade och man hade rätt mycket flyt mot Malaga så är det såklart ingen som säger något annat än att Dortmund var mycket värdiga finalister 12/13.

Samtidigt frågar jag ju dock exakt hur stor betydelse det egentligen har i en Silly season inför säsongen 14/15? Jag menar, skulle Dortmund fortsätta på detta spåret i ligan kanske man slutar 3/4a där, samtidigt som Lewandowski redan stuckit. Inte för att jag på något sätt tror att Reus kommer gå till Arsenal, men vad talar för att en försäljning av honom är så omöjlig som folk här vill få det till?

Tvärtom känns det ju nästan som att många lag blir just lite sönderköpta efter en CL-final förlust. Tänker på Leverkusen 02, Arsenal 06, Inter 10 och även nu Dortmund 12.

Som sagt, jag säger ingenting om att Arsenal kommer köpa Reus. Jag säger bara att jag har svårt att se argumentet med att Dortmund var i final 12/13. Liksom visst, det var extremt imponerande men kommer verkligen Reus ha det i tanken när buden kommer till sommaren?
2014-01-08, 18:47
Bannlyst
Både Reus och Draxler kan gå till större klubbar än Arsenal så har svårt att se dem välja just Arsenal av alla klubbar. De kanske till exempel vill stanna i Tyskland och istället gå till Bayern eller så kan de gå till Real, Barca osv. Vem vet?

Tyska spelare brukar föredra att spela i Tyskland, den engelska ligan har alltid varit bättre än den tyska ligan men ändå spelar ca 90 % av landslagsspelarna i Tyskland, och tror inte detta kommer förändras i framtiden, ser man till startelvan i tyska landslaget spelar i stort sett alla i Tyskland.
2014-01-08, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Dortmund vann dödens grupp på ett övertygande sätt och även om Donetsk ärligt talat var extremt överskattade och man hade rätt mycket flyt mot Malaga så är det såklart ingen som säger något annat än att Dortmund var mycket värdiga finalister 12/13.

Samtidigt frågar jag ju dock exakt hur stor betydelse det egentligen har i en Silly season inför säsongen 14/15? Jag menar, skulle Dortmund fortsätta på detta spåret i ligan kanske man slutar 3/4a där, samtidigt som Lewandowski redan stuckit. Inte för att jag på något sätt tror att Reus kommer gå till Arsenal, men vad talar för att en försäljning av honom är så omöjlig som folk här vill få det till?

Tvärtom känns det ju nästan som att många lag blir just lite sönderköpta efter en CL-final förlust. Tänker på Leverkusen 02, Arsenal 06, Inter 10 och även nu Dortmund 12.

Som sagt, jag säger ingenting om att Arsenal kommer köpa Reus. Jag säger bara att jag har svårt att se argumentet med att Dortmund var i final 12/13. Liksom visst, det var extremt imponerande men kommer verkligen Reus ha det i tanken när buden kommer till sommaren?
Men att man alltid spekulerar om att engelska lag ska värva en massa spelare från andra ligor visar väl att man har en bristande respekt för de ligorna? Man ser det som att de ligorna endast är farmarligor till PL och att det inte kan finnas några spelare som vill stanna i t.ex. Spanien, Italien eller Tyskland frivilligt utan att alla vill komma till England? Mentaliteten är att man ser t.ex. spanska och tyska ligorna som några slags farmarligor till PL vilket inte jag anser att dem är och jag tror att många i de länderna gillar sina inhemska ligor och vill spela där.

Reus kan mycket väl lämna Dortmund men varför skulle han gå till Arsenal? Han kan välja och vraka mellan alla lag i världen, Reus nobbade att gå till Bayern innan han gick till Dortmund och Bayern är en större klubb än Arsenal, så hade han brytt sig så mycket om pengar och titlar hade väl han gått till Bayern från början?

Sedan har ju i Arsenal i åratal tappat deras bästa spelare till större lag, precis som Dortmund gör. Det finns bara några enstaka superklubbar som kan behålla sina bästa spelare och Arsenal är inte en av dem tyvärr.
2014-01-08, 19:05
Medlem
Citat:
Visst, det kan väl fungera som fingervisning. Men att det skulle spegla sanningen tycker jag inte stämmer då man aldrig har en aning om hur Dortmund hade presterat på andra sidan trädet. Ganska meningslös diskussion egentligen, självklart var Dortmund ett av de bättre lagen i Europa i fjol, det håller jag med om.

...

Verkar som att flera klubbar är ute efter Jorginho redan nu i januari. Napoli, Milan och Inter verkar alla ha visat intresse, och det spekuleras i att Milan lagt ett bud. Har svårt att se att han skulle gå i januari, det mest sannolika om en transfer nu blir av är nog att han direkt lånas ut till Hellas igen. Makalös spelare som har alla möjligheter att bli en stor regista för Italien. Tycker Prandelli borde ta ut honom i landslaget innan Brasilien får för sig att göra det.
2014-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg

Vad menar du med "ha det i tanken när buden kommer i sommar". Nu är det ju Dortmund ni måste fråga först inte Reus själv angående en försäljning (om du inte tror mig måste du öppna ögonen och läsa något annat än engelska skitblaskor som inte tar hänsyn till att klausulen börjar gälla först om 1,5 år). När Lewy försvinner lär man hålla hårt i övriga spelare; Dortmund är en ambitiös klubb med långsiktiga planer i Europatoppen och nästa steg är inte att tappa ännu en landslagsspelare samma sommar. Dessutom har spelare från Dortmund bara gått till de allra bästa klubbarna, som Real under Mou, United under SAF och nu Bayern under Pep. Arsenal är inte i nivå med dessa även om de nu vinner ligan. Arsenal var heller ingen riktig kandidat till att värva Lewy, som PL-folket här vill få det till.
Senast redigerad av fortississimo 2014-01-08 kl. 19:37.
2014-01-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Inte ens i en värld där ett bättre lag alltid slår ett sämre lag håller ditt argument. Det närmaste man kan komma sanningen är att Bayern München var (är) Europas bästa lag i fjol. Att Dortmund gick till final säger inte särskilt mycket om deras ranking bland Europas bästa lag. Tar inte ifrån Dortmund något, de imponerade verkligen, men att säga att slutgiltig placering i Champions League ett år speglar ett lags "ranking" köper jag bara inte, med undantag för vinnaren av CL möjligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Att komma tvåa i CL gör inte ett lag automatiskt till Europas andra bästa lag.

"Bäst" är ett löst begrepp till att börja med, dessutom tillkommer problem som hur det hade gått för Dortmund mot alla lag i CL som åkte ut mot Bayern etc.
Chelsea vann 2012 men jag skulle aldrig kalla de för Europas bästa lag då pga det.

Men snälla visa lite respekt. Dortmund kom 2:a i CL 2012/2013 och var därför Europas näst bästa lag. Eller vilka anser ni vara världens näst bästa? Real? De som faktiskt åkte ut mot Dortmund.
Man vinner för att man är bättre och bara för att lag som Real är starka på pappret ska inte autokvalificera de till att vara bättre än lag som faktiskt presterat bättre.
Sorry för OT.
Senast redigerad av begsjp 2014-01-08 kl. 19:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in