Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Är du dum på riktigt? Vad spelare säger eller om man skriver kontrakt spelar ingen som helst roll. Knackar en storklubb på Schalkes dörr och erbjuder 500 miljoner kommer han givetvis säljas, vilket även ligger i Draxlers intresse.
Schalke ÄR en storklubb. Nu råkar det dessutom vara klubben han håller på, det finns mycket som talar för att han kommer stanna där både en och två säsonger till. Jag har svårt att se vilken klubb som skulle betala 500 miljoner för honom just nu och med den argumentationen är ju alla världens spelare till salu. Skulle Schalke buda 10 miljarder för Messi skulle Barcelona acceptera. Lite distans tack.
För övrigt tenderar tyska spelare att stanna i Tyskland, jag säger inte att Draxler kommer göra det, men att det för tillfället råkar finnas tre tyskar i Arsenal gör knappast en värvning mer sannolik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Inte ens i en värld där ett bättre lag alltid slår ett sämre lag håller ditt argument. Det närmaste man kan komma sanningen är att Bayern München var (är) Europas bästa lag i fjol. Att Dortmund gick till final säger inte särskilt mycket om deras ranking bland Europas bästa lag. Tar inte ifrån Dortmund något, de imponerade verkligen, men att säga att slutgiltig placering i Champions League ett år speglar ett lags "ranking" köper jag bara inte, med undantag för vinnaren av CL möjligen.
Det är klart att det den typen av argumentation alltid blir haltande, men jag skulle vilja peka på vad klubbarna faktiskt åstadkom förra året. CL är det bästa måttet vi har för att bedöma klubbar från olika länder mot varandra och Dortmund kom tvåa, de lyckades alltså bättre än alla andra lag förutom ett i turneringen som ska avgöra vilka som är bäst i Europa (och världen). Sen kan man väl givetvis ta hänsyn till att slutspelsträdet har två sidor osv, men då står vi helt plötsligt där helt utan referenspunkter och då är ju alla lag lika bra eller dåliga eftersom att det inte längre finns någon måttstock att ta hänsyn till.