2014-01-08, 16:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, Draxler kommer nog lämna. Jag tror Wenger kommer satsa på antingen Reus eller Draxler i sommar att para ihop med Özil i offensiven. Särskilt när Walcott har varit skadebenägen den här säsongen. Sedan lär det förstås finnas en hel del andra intressenter också. Men att döma av skvallret så har Arsenal haft en viss dialog redan med de här två. Och man ska nog inte bortse från faktumet att dessa figurer kommer spendera ett helt VM-slutspel under transferfönstret i tyska landslaget som numera befolkas av en försvarlig mängd arsenalspelare (minns Fabregashistorien). Och man ska nog definitivt inte underskatta dragningskraften som Özil har både på Reus och Draxler, det är en slags Zlatan-light.

Men i vilket fall som helst tror jag varken Draxler eller Reus blir kvar i sina klubbar efter sommaren.
Varför skulle Draxler eller Reus vilja spela för Arsenal? Reus spelar i Europas näst bästa lag förra säsongen och Draxler kritade på ett långt kontrakt i somras.
2014-01-08, 16:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför skulle Draxler eller Reus vilja spela för Arsenal? Reus spelar i Europas näst bästa lag förra säsongen och Draxler kritade på ett långt kontrakt i somras.

Var inte så jävla naiv.
2014-01-08, 17:07
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Bara anledningen att Özil spelar där betyder nog en del. I tillägg finns Podolski & Mertesacker. Beror ju såklart på vilken position Arsenal hamnar när säsongen är slut, det är ju trots allt väldigt många matcher kvar.

Edit: Sen kommer ju Dortmund knappast vara lika bra nästa säsong. Tappat Götze & Lewandowski. Så nästa som lämnar räknar jag med är Reus.
2014-01-08, 17:09
Medlem
dires avatar
Citat:

Källa på att Dortmund var Europas näst bästa lag förra säsongen?
2014-01-08, 17:21
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Ungefär en tredjedel av tysklands förmodade vm-trupp spelar för närvarande utanför tysklands gränser. Ändå dyker det ständigt upp såna här inlägg titt som tätt. Ska Draxler stanna i Schalke resten av karriären?
2014-01-08, 17:28
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Källa på att Dortmund var Europas näst bästa lag förra säsongen?
Tvåa i CL?
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Ungefär en tredjedel av tysklands förmodade vm-trupp spelar för närvarande utanför tysklands gränser. Ändå dyker det ständigt upp såna här inlägg titt som tätt. Ska Draxler stanna i Schalke resten av karriären?
Det är klart att Draxler inte kommer att spela i Schalke resten av sin karriär, men varför skrev han på ett långt kontrakt om han ska lämna efter en säsong?
2014-01-08, 17:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Det är klart att Draxler inte kommer att spela i Schalke resten av sin karriär, men varför skrev han på ett långt kontrakt om han ska lämna efter en säsong?

Är du dum på riktigt? Vad spelare säger eller om man skriver kontrakt spelar ingen som helst roll. Knackar en storklubb på Schalkes dörr och erbjuder 500 miljoner kommer han givetvis säljas, vilket även ligger i Draxlers intresse.
2014-01-08, 17:44
Medlem
Citat:
Tvåa i CL?
Inte ens i en värld där ett bättre lag alltid slår ett sämre lag håller ditt argument. Det närmaste man kan komma sanningen är att Bayern München var (är) Europas bästa lag i fjol. Att Dortmund gick till final säger inte särskilt mycket om deras ranking bland Europas bästa lag. Tar inte ifrån Dortmund något, de imponerade verkligen, men att säga att slutgiltig placering i Champions League ett år speglar ett lags "ranking" köper jag bara inte, med undantag för vinnaren av CL möjligen.
Senast redigerad av Pellebelle 2014-01-08 kl. 17:46.
2014-01-08, 17:44
Medlem
Viking-s avatar
Att komma tvåa i CL gör inte ett lag automatiskt till Europas andra bästa lag.

"Bäst" är ett löst begrepp till att börja med, dessutom tillkommer problem som hur det hade gått för Dortmund mot alla lag i CL som åkte ut mot Bayern etc.
Chelsea vann 2012 men jag skulle aldrig kalla de för Europas bästa lag då pga det.
2014-01-08, 17:48
Medlem
G-spottornados avatar
Tror inte att Draxler lämnar i sommar. Lär förmodligen bli en större klubb än Arsenal och t om Chelsea. Real eller Barcelona, kanske? Alternativt Bayern, fast de har fullt på de offensiva platserna för tillfället.

Tycker det är ganska humoristiskt hur alla anglofiler(eller ja, Arsenalfans i synnerhet) hela tiden ser det som självklart att stora utländska talanger ska komma till en toppklubb i PL.

Faktum är att den enda stora värvningen Arsenal stått för på senare år är Özil. Tungt namn, absolut, och en mycket bra värvning. Men troligen visste Özil att Real inte längre skulle satsa på honom(idiotiskt) samt att i Arsenal är han den stora stjärnan.

Tycker det nästan är surrealistiskt hur verklighetsfrånvarande Arsenalfans är. Hela tiden kommer det nya rykten om storspelare till klubben, och fansen sväljer det med hull och hår. Som Hummels och Reus förra sommaren...

Vid slutet av Augusti kom det helt plötsligt som en chock för Arsenalfans att ingen stor värvning kommit än, och då kom insikten: ingen kommer att komma. Då riktades kritik mot Wenger och Arsenals ledning och fansen hade gråten i halsen. Wenger kontrar med ett genidrag, han värvar Özil på sista dagen och återställer ordningen. Fansen får tillbaka sin hybris.

Missförstå mig inte - jag gillar Arsenal som klubb och de spelar attraktiv fotboll. Men fansens hybris är närapå patetisk, vilket anteri17 ofta visar prov på.

OnT: Uppgifter gör gällande att Guidetti varit nära att skriva kontrakt för Stoke på korttidslån, men att hans pappa Mike Guidetti avbrutit affären i väntan på en större klubb.

Vad tror han, egentligen? Jag tycker t om Stoke är ett för stort steg för tillfället. Han behöver flytta till en mindre liga, gärna i ett mediokert lag där han kan ta plats och få sin välbehövda speltid...

Han behöver säljas, och för att det ska bli realitet ser jag ingen annan utväg än detta: korttidslån till mindre klubb med stor chans på speltid -> säljas till större klubb i toppliga, gärna Bundesliga i min åsikt.

Detta förutsätter dock att han presterar samt håller sig skadefri.
2014-01-08, 18:02
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Tycker det är ganska humoristiskt hur alla anglofiler(eller ja, Arsenalfans i synnerhet) hela tiden ser det som självklart att stora utländska talanger ska komma till en toppklubb i PL.

Faktum är att den enda stora värvningen Arsenal stått för på senare år är Özil. Tungt namn, absolut, och en mycket bra värvning. Men troligen visste Özil att Real inte längre skulle satsa på honom(idiotiskt) samt att i Arsenal är han den stora stjärnan.

Han fick gott om speltid i ett av världens bästa lag i den kanske största klubben. Anledningen till att han fick gå var att han grät som ett barn och var tokförbannad när han fick spela på en kant eller byttes ut.

Ancelotti sa själv i en intervju att valet stod mellan Di Maria och Özil, nån var tvungen att gå för att truppen skulle balanseras bättre. Özil surade öppet när han blev utbytt och vägrade spela kant medan Di Maria sa "spela mig vart fan du vill, så länge jag får stanna i klubben". Det var det som fällde avgörandet.
2014-01-08, 18:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Han fick gott om speltid i ett av världens bästa lag i den kanske största klubben. Anledningen till att han fick gå var att han grät som ett barn och var tokförbannad när han fick spela på en kant eller byttes ut.

Ancelotti sa själv i en intervju att valet stod mellan Di Maria och Özil, nån var tvungen att gå för att truppen skulle balanseras bättre. Özil surade öppet när han blev utbytt och vägrade spela kant medan Di Maria sa "spela mig vart fan du vill, så länge jag får stanna i klubben". Det var det som fällde avgörandet.

Klart Özil blir lack. Världens bästa tia är givetvis självskriven i vilken startelva som helst.

G-spottornado: Det är lustigt det här med att jag skulle ha hybris. Har jag sagt att Draxler eller någon annan tysk ska gå till just Arsenal? Gnällde jag på Wenger i somras? Har jag sagt att Arsenal kommer vinna ligan?

Det enda jag har gjort är att försvara vår trupp, har sagt att den är bäst balanserad i PL, att vi har bra bred, och att jag inte ser samma nödvändiga behov till någon forwardsvärvning i januari. Vissa kommer kanske ihåg att jag satt och och sa att Bayerns stora favoritstämpel mot Arsenal förra året var överdriven. Det fick man både skit för just då, men även efter dubbelmötet. Det är liksom på den nivån. 3-3 och min utsago var fel och helt horribel... Så försök nu anstränga dig för att hitta något bevis på felaktig hybris från min sida. Försök. Igen. Fortsätt. För det enda du kommer hitta är väl underbyggda resonemang som ofta visar sig stämma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in