Tror inte att Draxler lämnar i sommar. Lär förmodligen bli en större klubb än Arsenal och t om Chelsea. Real eller Barcelona, kanske? Alternativt Bayern, fast de har fullt på de offensiva platserna för tillfället.
Tycker det är ganska humoristiskt hur alla anglofiler(eller ja, Arsenalfans i synnerhet) hela tiden ser det som självklart att stora utländska talanger ska komma till en toppklubb i PL.
Faktum är att den enda stora värvningen Arsenal stått för på senare år är Özil. Tungt namn, absolut, och en mycket bra värvning. Men troligen visste Özil att Real inte längre skulle satsa på honom(idiotiskt) samt att i Arsenal är han den stora stjärnan.
Tycker det nästan är surrealistiskt hur verklighetsfrånvarande Arsenalfans är. Hela tiden kommer det nya rykten om storspelare till klubben, och fansen sväljer det med hull och hår. Som Hummels och Reus förra sommaren...
Vid slutet av Augusti kom det helt plötsligt som en chock för Arsenalfans att ingen stor värvning kommit än, och då kom insikten: ingen kommer att komma. Då riktades kritik mot Wenger och Arsenals ledning och fansen hade gråten i halsen. Wenger kontrar med ett genidrag, han värvar Özil på sista dagen och återställer ordningen. Fansen får tillbaka sin hybris.
Missförstå mig inte - jag gillar Arsenal som klubb och de spelar attraktiv fotboll. Men fansens hybris är närapå patetisk, vilket anteri17 ofta visar prov på.
OnT: Uppgifter gör gällande att Guidetti varit nära att skriva kontrakt för Stoke på korttidslån, men att hans pappa Mike Guidetti avbrutit affären i väntan på en större klubb.
Vad tror han, egentligen? Jag tycker t om Stoke är ett för stort steg för tillfället. Han behöver flytta till en mindre liga, gärna i ett mediokert lag där han kan ta plats och få sin välbehövda speltid...
Han behöver säljas, och för att det ska bli realitet ser jag ingen annan utväg än detta: korttidslån till mindre klubb med stor chans på speltid -> säljas till större klubb i toppliga, gärna Bundesliga i min åsikt.
Detta förutsätter dock att han presterar samt håller sig skadefri.