2014-01-08, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har alltså ingen källa och hittade på att den riktige mördaren kunde ta något ur bilen.

Nej jag har ingen källa på att bilen var fullständigt ren just då. Men proffset hade även tillgång till lägenheten sägs det. Var den tömd också?
Citera
2014-01-08, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på vad man senare hittade i KJ bil så begriper de allra flesta att det troligen fanns ett och annat i bilen med KJ signum(DNA), cigarettfimpar, askar, kvitton, lump och annan skit. Kör på bara, tror att Quarrel har blivit en motvalls kärring över jul och nyår, fick han inga julklappar tro?

Det var min tanke också. Något med KJs fingeravtryck eller dna fanns garanterat i bilen.
Citera
2014-01-08, 17:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Nej jag har ingen källa på att bilen var fullständigt ren just då. Men proffset hade även tillgång till lägenheten sägs det. Var den tömd också?
Källa på att proffset hade tillgång till lägenheten och att KJ inte var i den vid planteringstillfället?
Citera
2014-01-08, 17:13
Bannlyst
Citat:
Källa på att proffset hade tillgång till lägenheten och att KJ inte var i den vid planteringstillfället?

Var det inte du som menade att mördaren hållit KJ och hans lägenhet under uppsikt? Det går utmärkt för mördaren att återvända till lägenheten efter planteringstillfället när det nu var. KJ låste aldrig sin dörr säger han.
Citera
2014-01-08, 17:13
Medlem
Citat:
Källa på att det fanns något i bilen vid försvinnandet?

Bild 2, FUP s 305. Resten är en enkel liten sannolikhetsberäkning...
Citera
2014-01-08, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Var det inte du som menade att mördaren hållit KJ och hans lägenhet under uppsikt? Det går utmärkt för mördaren att återvända till lägenheten efter planteringstillfället när det nu var. KJ låste aldrig sin dörr säger han.
Ja, om mördaren är KJ gick det alldeles utmärkt att återvända till lägenheten efter planteringstillfället, men det är rätt dumt att plantera i så fall.
Citera
2014-01-08, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Bild 2, FUP s 305. Resten är en enkel liten sannolikhetsberäkning...
Så såg det inte ut före Fallen Angel. Det var många som lastade in grejer i bilen då.
Citera
2014-01-08, 17:24
Medlem
Citat:
Så såg det inte ut före Fallen Angel. Det var många som lastade in grejer i bilen då.

Ska kanske köra ditt eget grepp då?

"Källa på att bilen var renstädad som en hyrbil före Fallen Angel?"
Citera
2014-01-08, 17:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ska kanske köra ditt eget grepp då?

"Källa på att bilen var renstädad som en hyrbil före Fallen Angel?"
Det var inte jag som föreslog att mördaren skulle ha tagit något ur bilen, så jag behöver inte ange källa.

Dessutom kan man anföra att mördaren kanske tyckte det räckte med planteringen, och han ville inte att KJ skulle upptäcka att något saknades. Blodet var knappast synligt med blotta ögat.
Citera
2014-01-08, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ja, om mördaren är KJ gick det alldeles utmärkt att återvända till lägenheten efter planteringstillfället, men det är rätt dumt att plantera i så fall.

Jag skriver lite tankar till er som tror att Mr Någon planterat blod i KJs bil. Den riktiga mördaren då.
En sådan person som vet en del om dna och plantering hade varit mer intresserad av att knyta KJ till offret och fyndplatserna med ett klädesplagg eller liknande än att smeta ut lite blod i bagaget som kunde misstänkas kommit dit av en självförvållad skada. Jag känner mig rätt säker på att mördaren kunde hitta något i bil eller lägenhet som dög för detta. Frågar man dig så slängde väl KJ inte några sopor heller som mördaren kunde ta hand om?
Citera
2014-01-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Livstid. Allt annat vore galet.

Som Pacifiera skriver ovan så blir straffet lägre med tanke på hans ålder. Personligen tror jag även de ta tar hans menatala diagnos i beaktande och ger honom ett tidsbestämt straff. 8 - 10 år blir min gissning. Men har hans arrogans under hela processen någon inverkan så lutar det åt några år till.
När väntas domen bli offentlig?
Citera
2014-01-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tejpen som hittades på kroppen kommer inte från KJ's tejprulle i hans badrum. Är inte det redan klargjort via SKL?
...
...

Skulle KJ klara av detta själv?
Helt ensam?
Detta - plus lite till...
Ponera att K är GM..
Tycker du att han i så fall klarat avatt utföra detta?

Jag tycker som jag sagt tidigare att om K mördat V har han inte orkat hela vägen, därav blod och annat slarv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in