2014-01-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Sidney Sam skriver på ett 4-års kontrakt med Schalke. Jag har ingen vidare koll på Sidney men varför lämnar man Leverkusen för ett sämre Schalke som redan har Farfan & Draxler som kantspringare?

Pengar troligtvis, tyvärr.
2014-01-08, 15:11
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Sidney Sam skriver på ett 4-års kontrakt med Schalke. Jag har ingen vidare koll på Sidney men varför lämnar man Leverkusen för ett sämre Schalke som redan har Farfan & Draxler som kantspringare?

Förmodligen så kommer man sälja Draxler för 10x så mycket som man köpte in Sam för. Har inte läst om det men kommer han lämna nu eller till sommaren? Bör vara sommaren, mest troligt att Draxler lämnar då, om han nu gör det.
2014-01-08, 15:11
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Så är det såklart, tänkte lägga till det i mitt inlägg men orkade ej.

Men i vilket fall som helst tror jag ändå att Walcotts skadad faktiskt inte tvingar Wenger att agera på något annat sätt än vad som ändå var tänkt från början. Förhoppningsvis förstärker han med något centralt.

Jag tror det tvingar Wenger. Det är lite som med Gibbs skada förra säsongen - som tvingade fram en vänsterback. För det är ju inte bara Walcott som är borta utan Bendtner också. Det skulle inte se snyggt ut om man sumpar den bästa chansen på många år att vinna ligan på ren dum-snålhet.

Man har som sagt täckning på Walcotts position men sist spelades ju Walcott centralt, så det är uppenbart att han varit reserv åt anfallet. Nu har vi förvisso podolski också, men han har nyligen själv kommit tillbaka från skada. Därefter får man väl spela Özil där som Wenger gjorde senast när tysken kom in, och det är ju långt ifrån optimalt.

Jag såg en kommentar i en engelsk tidning som verkade rätt klyftig: ta in Bebatov på kort kontrakt för några futtiga miljoner, och låna in Morata eller någon spelare från Juve ovanpå det. Då har man täckning för att vinna ligan, och det är prisvärt dessutom, så kan man köpa en riktig anfallare typ Costa eller mandzukic till sommaren, när de finns tillgängliga.
Senast redigerad av zizacon 2014-01-08 kl. 15:14.
2014-01-08, 15:13
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Läste det på Twitter av en kille från Manchester Evening News, kommer inte ihåg vad han heter.
Inte den starkaste källan men man kan ju alltid hoppas att det är sant.

Ja, hoppas kan man alltid! Jag hoppades man skulle ro hem honom innan säsongen började. Vet inte hur mycket det hade påverkat resultaten direkt men hade ju iaf varit ett steg framåt.
2014-01-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ja, hoppas kan man alltid! Jag hoppades man skulle ro hem honom innan säsongen började. Vet inte hur mycket det hade påverkat resultaten direkt men hade ju iaf varit ett steg framåt.

Ja precis, det kan ju inte bli sämre än med Evra.
Härlig vänster kant det blir med Coentrao och Januzaj!
2014-01-08, 15:43
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Förmodligen så kommer man sälja Draxler för 10x så mycket som man köpte in Sam för. Har inte läst om det men kommer han lämna nu eller till sommaren? Bör vara sommaren, mest troligt att Draxler lämnar då, om han nu gör det.

Ja, Draxler kommer nog lämna. Jag tror Wenger kommer satsa på antingen Reus eller Draxler i sommar att para ihop med Özil i offensiven. Särskilt när Walcott har varit skadebenägen den här säsongen. Sedan lär det förstås finnas en hel del andra intressenter också. Men att döma av skvallret så har Arsenal haft en viss dialog redan med de här två. Och man ska nog inte bortse från faktumet att dessa figurer kommer spendera ett helt VM-slutspel under transferfönstret i tyska landslaget som numera befolkas av en försvarlig mängd arsenalspelare (minns Fabregashistorien). Och man ska nog definitivt inte underskatta dragningskraften som Özil har både på Reus och Draxler, det är en slags Zlatan-light.

Men i vilket fall som helst tror jag varken Draxler eller Reus blir kvar i sina klubbar efter sommaren.
2014-01-08, 15:46
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Pengar troligtvis, tyvärr.
Jo, brukar ju vara så, men vet inte om Schalke har så mycket bättre ekonomi än Leverkusen dock.
Citat:
Jo, så är det nog. Han lämnar till sommaren dock så är ju Sidney högerytter och Draxler vänsterytter men de lär ju gå ändå.
2014-01-08, 15:56
Medlem
Citat:
Jo, brukar ju vara så, men vet inte om Schalke har så mycket bättre ekonomi än Leverkusen dock.

Jo, så är det nog. Han lämnar till sommaren dock så är ju Sidney högerytter och Draxler vänsterytter men de lär ju gå ändå.

Tror faktiskt Schalke har rätt mycket bättre ekonomi än Leverkusen. Kan tänka mig att man har en helt annan lönestruktur där som tillåter köp som Boateng, Huntelaar, Raul etc.

Schalke brukar ju vara med på topp 10 över Europas mest värdefulla klubbar, före lag som Inter, Tottenham, Dortmund och City. Leverkusen brukar sällan vara bland topp 20.

Någon får dock gärna rätta mig om jag har fel.
2014-01-08, 15:59
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Tror faktiskt Schalke har rätt mycket bättre ekonomi än Leverkusen. Kan tänka mig att man har en helt annan lönestruktur där som tillåter köp som Boateng, Huntelaar, Raul etc.

Schalke brukar ju vara med på topp 10 över Europas mest värdefulla klubbar, före lag som Inter, Tottenham, Dortmund och City. Leverkusen brukar sällan vara bland topp 20.

Åhå, har ingen koll på varken Schalke eller Leverkusen men det kan säkert stämma det du säger, är mer en man av SGE när det kommer till tyskfotboll.
2014-01-08, 16:04
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

De har Gazprom som huvudsponsor. Vad tror du?
2014-01-08, 16:09
Medlem
Citat:

Tjänar inte Huntelaar runt 1,1 Miljoner i veckan? Vet iaf att han tjänar överlägset mest i Schalke.
2014-01-08, 16:29
Bannlyst
Citat:
Han kommer i juli 2014 så jag tippar på att Schalke kommer släppa Julian Draxler i sommar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in